Blog

>> SzervizGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2016-03-02

km: állás:190242

-olajcsere 5l: 10945
-olajszűrőcsere: 1586
-légszűrőcsere:1900
-pollenszűrőcsere: 2215
-első fékbetétcsere: 11142

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-05-17

...az az alkatrész, amelyik mindegyik JTD-ben előbb utóbb megadja magát. Ez abban nyilvánul meg, hogy elérve egy adott hőmérsékletet, egyszer csak leáll a motor. Addig nem is indul be újra, amíg nem hűl vissza.
(A barátom kiszerelt - hibás - szenzorát egy fazék vízbe téve és melegítve jól látható volt, hogy egy pontot elérve szakadás mérhető a csatlakozón.)

Amilyen bosszantó ez a hiba, olyan könnyű az orvoslása. A főtengely jeladó a blokk hátsó-alsó részébe van bedugva és egy torx-csavarral rögzítve. Csápos emelőn nagyon egyszerűen cserélhető, de pl garázslehajtón gerendákra állva is megoldható. Az alsó motorburkolatot érdemes leszedni a csere előtt.

Ugyan az enyémben még nem adta meg magát, de már a veszélyeztetett korba került, ezért preventív módon kicseréltem.

ERA 550055 típusú jeladó került be. (Pl. a Bárdinál kapható.) Sajnos a csatlakozója picit szélesebb, mint a gyári, ezért ügyeskedni kell egy kicsit, hogy a blokkhoz csavarozott távtartóba beférjen, de adja magát, hogyan oldható meg. Szerelés előtt érdemes memorizálni, hogy merre megy a jeladóból a kábel!

Általában P0335 hibakód szokott társulni a jeladóproblémához.

>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-05-17

Ma átvettem végre a rég megrendelt matricáimat. A gyártásban ahhoz a céghez fordultam, akikhez tavaly, mivel az itt ajánlott cég válaszra sem méltatta kérésemet. Üröm az örömben, hogy NEM olyan, amilyet kértem, pedig hosszas levelezést folytattam egy felelős személlyel. A matricák árajánlatát 2012. február 1-én kértem, ehhez képest ma, azaz 2012. május 17-én vettem át őket. Legnagyobb problémám azzal van, hogy kb. 2 hónapja arról egyeztem meg Oláh Péter úrral, hogy a mérete 100 x 87 mm lesz, ehelyett az első e-mailben szereplő 150 x 130 mm-s méretet gyártották le, ami akkora, hogy a 156 oldalindexe felé alig fér el, így nem tudom, hogy egyáltalán felkerülnek-e az autóra. Nagyon sajnálom, hogy csalódnom kellett ebben a "rengeteg munkával ellátott" budapesti cégben, úgy gondolom, hogy többet nem kérek a segítségükből, ami a matricákat illeti. Akikről szó van a következő oldalon érhetők el: www.matricamania.hu vagy www.autodekor.hu Sajnos ajánlani személyes tapasztalatok miatt nem tudom senkinek.


Felpróbáltam az autóra a matricát.... szerintem nem fogja díszíteni, nagy kár.

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-17

Van pár alkatrész amit "nagy igyekezetébe előző tulaj" kihagyott
Vagy inkább jobb állapotút és szebbet találtam és most pótolom őket.

-légzsákvezérlő
-ablaktörlőszerkezet (csak ugy van a pincébe tartaléknak)
-ködlámpák közötti és melletti rácsok (eltört)
-aksi burkolólap (hiányzott)
-hátsó elektromos gombok és azok melletti gumi takaró
-hátsó ajtó kilökő gomb
-lökhárítón vonószem takaró
-váltógomb
-műszerfalon a cső burkolatok (töröttek)
-kuplung pedál gumija kopott

Kis kozmetikai dolgok, de nézzen úgy ki mint a gyári, a kerékagyat letisztítottam a rozsdától és a féknyereggel lekentem hőálló ezüsttel. Plusz kerékőrök!

 
>> Tuning és extraPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-05-17

Ma felragasztottam az Alfacity matricát a hátsó üvegre -köszönöm Halesz- és kicseréltem a csomagtartó világítás szofita izzóit a neten rendelt magasfényű Ledesre. Köszönet a linkért és a bíztatásért:Tibcsi166-nak. A ledek darabja 290Ft volt postaköltséggel együtt. Fényereje pedig többszöröse a szofitának, áramfelvétele viszont töredéke. Minden 59 gazdinak ajánlom, mert a praktikumon kívül védi a mikrokapcsolót ami működteti a raktér világítást. Sajnos nagyon határra van méretezve, már nekem is tönkre ment és barkácsolás nélkül nem cserélhető csak a csomi zárral együtt horror pénzért.

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2012-05-17

Valszeg egy Garrett K24/26-os feltöltőt legózunk össze. Mivel ez nagyobb, mint a gyári turbó, az egész leömlőt újra kell csinálni. A gyári leömlő áramlástanilag nagyon rossz. A kipufogógáz kijön a hengerből, és szétnéz, hogy most neki merre kéne mennie...:) Szóval osztunk szorzunk, és egy jól átgondolt leömlőt faragunk, amitől azt várjuk, hogy sokkal alacsonyabb fordulatról és sokkal intenzívebben érjük el a maximális töltőnyomást.

>> SzervizRuuk // Alfa 145 1.6 TS // 2012-05-02

Ervinék cserélték a fullos szettet. Mindkét szíjat, feszítőgörgőket, vízpumpát. Sajna az egyik gyertya a kivételkor eltört, így azt is kellett cserélni. A vezérlés 3 foggal el volt állítva. A fogyasztásom remélhetőleg csökkenni fog.:) 15 ezer volt a szerelés, és 50 az alkatrész.
Óra állása: 250012 Km

 
>> SzervizRuuk // Alfa 145 1.6 TS // 2012-05-02

Ervinék cserélték a fullos szettet. Mindkét szíjat, feszítőgörgőket, vízpumpát. Sajna az egyik gyertya a kivételkor eltört, így azt is kellett cserélni. A vezérlés 3 foggal el volt állítva. A fogyasztásom remélhetőleg csökkenni fog.:) 15 ezer volt a szerelés, és 50 az alkatrész.
Óra állása: 250012 Km

 
>> SzervizMega Alfa // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2012-05-10

Teljes vezérléscsere + vízpumpa szűrők és minden olaj, folyadék cseréje.Ajándékba kaptuk köszönet az Apósomnak.

 
>> Szervizbelus155 // Alfa 155 Q4 // 2012-05-16

Hétvégén végre megérkezett a kevrál kuplung tárcsám!(Ismét köszi R DIESEL kft).Az online segitségért külön köszönet GERY 83-nak!