Blog

>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-07-03

Egy fotózás képei. Helyszín: Csepel Művek.
(Majd még töltök fel többet is)

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2011-07-20

Olaj,
olajszűrő,
levegőszűrő,
pollenszűrő
kézifék bovdencsere
Fényszóró autómata állítás,
és beért a motor aljába a motorvédő lemez.
A hátsó függönylégzsák visszajelző lámpát valamiért nem lehet kitörölni.

 
>> EgyébDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2011-07-20

Kicsit szerelgettem, kipótoltam ami hiányzott innen-onnan, meg festegettem itt-ott. Ismét kisgyereknek érezhettem magam aki legózik. :D

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-07-20

Pénteken útközben az egyik lámpánál a mögöttem lévő autóból szóltak, hogy nem ég egyik féklámpám sem. Kiderült, hogy elromlott a féklámpa kapcsoló. Willy segítségével nagyon jó áron sikerült egy újat venni, amit ma ki is cseréltem.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-19

Az első montrealom.. bár egy szárny nélkülinek jobban örültem volna.. vagy egy igazinak.. :) Na majd legközelebb:) (0719) plexi dobozos M4 Limitált széria (1344db)

>> AutóápolásGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-07-19

Kapott wax-ot is a kicsike még régebben csak elfelejtettem feltenni :). Jónak tűnik ez is de én inkább ezen a ws platinum 6 részes autóápolókészleten gondolkozom.

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-07-19

Csak WD40-et meg ablakmosó löttyöt vettem. A WD40 ugyebár elég a létező összes szerelési művelet feléhez. A többihez a duct tape kellene. :)

A napokban átesik még a jószág egy olajcserén. Meg keríteni kéne rá valami halkabb hátsó dobot is. Jó dolog a racsingos hang, amíg nem teker bele az ember párszáz kilométert nem annyira lassan. Inkább valami szolid, gyári hangot kéne csiholni belőle.

>> EseményPutyki // Alfa 145 1.4 Ts // 2011-07-19

H1 Xenon Hatású Izzó 12V/55W.High Performance Xenon-optikás Halogén izzó 30%-kal megnövelt fényteljesítménnyel! Xenon gáz töltéssel! Ultra fehér 5778 Kelvin-es színű (nem kéken) világít!

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-07-19

Nos hétfőn (2011. 07. 18.) megjött a sárvédő... feltettem, hát :( ronda egy látvány, meg kell hagyni... megy majd karosszéria lakatoshoz, az tuti, csak most nincs rá pénzem

 
>> Tuning és extraGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2011-07-19

Kora este felkerültek a Michelin által adott tesztgumik a SportDiesel-re :-)
A Tárnokon található gumis és felnijavító barátom jóvoltából, akit Alfás körökben többen is ismernek már. Az első kérdés, hogy miért cserélem a nemrég felrakott Pirelli-ket?
Elmeséltem neki, hogyan és miként kerültek hozzám a gumik, erre mondta, hogy akkor lemérjük a gumikat és amint megfutottam azt az adagot ami a Pirelli-ben van, akkor menjek vissza hozzá és lemérjük a Michelin-ket is.
Megvizsgálta a gumit és azt mondta, hogy látszik, hogy tesztre kaptad mert igyekeztek az anyaországban gyártottat és friss gumikat adni ( 2011-06. heti gyártásúak)
Szerinte a Román és Magyar gyártásúak nem érik el a Francia gyártást minőségben. Ezt ellenőrizni nem tudom, de mivel ezt mondta így megosztom ezt is veletek.
Alapvetően pozitívan nyilatkozott a Michelin gumikról.
Szerinte méltó ellenfele lesz a mostani Pzero Neronak, szeretni fogom.
Két gumi gyönyörűen fut, kettő pedig apró kis egyenetlenséggel.
A gumizás után, centírozás következett, a korábbi súlyoktól kevesebbet kért most a gép, nagyjából 20-30% kevesebb súlyt kellett felragasztania kerekekre.
Lemértük a Michelin gumi profilmélységét 4helyen, a hosszanti "árkokban".
A belső felétől kifelé haladva a következő mélységeket mértük.

7.3 mm 7.8 mm 7.8 mm 7.6 mm

2011.03.15-én kerültek fel az új Pirelli PZero Nero-k, 2010. 36.heti gyártásúak.
12.222 km futás teljesítmény után az alábbi profil mélységeket mértük:

Jobb E: 5,6 mm; 7,3 mm; 7 mm; 6,6 mm

Jobb H.: 6,6 mm; 7,6 mm; 7,6 mm; 7 mm

Bal E.: 6,2 mm; 6,8mm; 6,8 mm; 6,4 mm

Bal H.: 7mm; 8 mm; 8 mm , 7 mm

Sajnos nincsenek még meg az új PZero Nero profil mélységei, de hamarosan beszerzem egy gumisnál.

A PZero Nero-ról a 105e km alatt, a következő véleményem alakult ki.

Nagyon jó a tapadása, ebből kifolyólag komoly kanyar sebesség érhető el vele,
A hirtelen irányváltásokat is jól kezeli, olyan az érzése az embernek, hogy evvel a gumival "bármit" megtehet, ragaszkodni fog az aszfalthoz...persze a fizikát jól ismeri, a csúszáshatár elérése előtt erősödő hanggal, majd enyhe kúszással tudatja, hogy hamarosan fel fogja adni a küzdelmet az íven tartással, jó lenne mérsékelni a tempót. Ilyenkor már villog a menetstabilizátor ikonja is :-)
Sírásra már többször rábírtam, de még nem estem le ívről a tempó miatt.
Vizes úton is meglepően nagy sebességgel halad biztonságosan. Közepes esőben 160km/h sebességgel magabiztosan tapad.
Ez a tulajdonsága a profil mélység csökkenésével együtt veszti el.
Egyen futás jó, nem kell korrigálni kormánnyal.
Gördülési zaja alacsony.
A perességéhez képest nem pattogós, tehát amennyiben sport guminál lehet komfortosságról beszélni, akkor mondjuk úgy, hogy komfortos is. De egy biztos a fogtömés bent marad és a vesémmel sincs baj.
A sport gumiknak nincs hosszú életük, 175 lóerő és 385 Nm koptatja a gumit, így kb 33-36ekm alatt elkopik az első keréken lévő gumi.
Annyit még hozzá tennék, hogy sose koptattam nullára egyik PZero Nero-t sem, 2-3mm elérésekor mindig lecseréltem, kapott hátra egy új szettet és a hátsók mentek előre.
Ilyen használat mellett a rekordom egy párral 37e km egy másik párral 35e és egyharmadik pár 33e km múlva került a gumis használt gumi tárolójába.
Szóval egy jól tapadó kezes gumit ismerhettem meg

A Michelin hosszabb élettartamot ígér, a PZero Nero tulajdonsági mellett.
Nézzük, hogy hány km-t sikerül kiautózni a Pilot Exalto-ból, ill., hogy milyen tapasztalatok gyűlnek össze.
Eddig kb 400km autóztam vele, úgy gondolom készen áll a teljes terhelésre is ezek után.

Első tapasztalatok:

Nem zajosabb a PZero nero-hoz képest, inkább úgy. mondanám, hogy másabb hangja van. Egyen futása szintén jó.

u.i.: alig várom már az első esőt, irány az autópálya :-)