Blog
Rosszalkodott, megnéztük, lambdaszonda... persze azért nem volt ennyire egyszerű és egyértelmű a dolog, de a mreni-től kapott kábel és progi sokat segített! Ezúton is köszi érte, ha olvasnád :-)
Lényeg, hogy egyet kicseréltünk, így most ez normális jelet mutat, elmúlt a rángatózás, erőtlenség, "túlfogyasztás", normálisan jár a motor. Viszont a másik szonda is néha furcsa értékeket mutat, ezért most tesztelem: mérem a fogyasztást, figyelem a motort stb... majd néha ránézek a hibakódra is... remélem nem kell még egy szondát vennem. Bár ha ez az ára, hogy menjen, akkor ám legyen...
Mielőtt megvettem az autóm már tudtam, hogy egy nagyszervíz mindenképp kelleni fog.
Az alkatrészeket(olaj,szűrök,vezérműszíj,görgők,vízpumpa) Erhard kolléga segítségével szereztem be.
A fórumot olvasgatva a szervóolaj cseréje is ésszerűnek tűnik, így ezt is beszereztem.
A szerelővel megbeszéltem egy szívósor és EGR tisztítást is, mert ez gyakori "hibaforrás" dejzel autóknál.
Ha ezek meglesznek, akkor remélhetőleg műszakilag teljesen rendben lesz a "taliga".(mert egy petákom sem maradt:D)
Azt még szeretném hozzátenni, hogy picit reszket a térdem amikor rábízom a járgányt a helyi szerelőkre, ugyanis 159-est még csak képen láttak:). A sokéves tapasztalat bízom benne, hogy pótolni fogja az adott típus ismeretét jelen esetben.
2011.07.17-én végre teljesült az álmom és boldog tulajdonosa lettem egy 159-es vasnak.
Székesfehérvárról vásároltam kereskedésből.
Az autó olaszban futott eddig.
Jelenleg vegyesek az érzelmeim. Egyrészt örülök az autónak és tetszik is nem kicsit.
Másrészt viszont bennem van egy jó adag félsz is, mert minden pénzem egy használt autóba öltem. Mindenki tudja, hogy ez veszélyeket,hibákat,költségeket rejt.
Utólag sikerült észrevennem egy új (remélhetőleg utolsó) hiányosságot, ami zavaró volt számomra. Ez most pótolva lett. Középkonzol alatt a levegőző rendszer hátsó utasok felé való kivezetése nem volt elzárva, de a cső viszont hiányzott a boxból, így a boxba fújta bele a levegőt, teljesen értelmetlenül. Eddig nem vettem észre, igazat megvallva nem is figyeltem, mert erre nem is számítottam, de a furcsa az volt, hogy nyáron a légkondi miatt párás volt a box, télen meg az egész meleg.. Ha nincs kivezetés, akkor legalább zárják el a levegőt, hogy ne fújjon be oda, ahova nem kell. Komolyan nem értem.. Mivel gyári fan vagyok, ezért beszereztem egy natúr gyári "sérülésmentes" konzolt, amin az ég világon semmi nem volt (se kábelezés, se fém alátétek a csavarozásnak, se csavarok, se kábeltartók), csak maga a műanyag alapkonzol a levegő elvezető csővel és a kartámasznak kialakított résszel. Faceliftes 147-es konzolja több részből áll, ami a régiről átrakható volt, így azt nem is lett volna értelme beszerezni, mert annak semmi baja nem volt. Átrakható volt még az összes csavar, alátét és kábelezés. Régi konzolt elemeire szedtem, tanulmányoztam, mielőtt élesben nekiálltam volna a az új, végleges konzol összeépítésének. Jó kis móka volt, egyértelmű maga az egész box felépítése. Íme pár kép..
Igazság szerint ezzel le is zárult az átalakítások kálváriája. Volt hasznos is, volt egyéni igényeket kielégítő is, de most már olyan a belső, mint amilyet szerettem volna.











Azt gyártja amit kér az olasz. Csak silány minőségben:) Történt ugyanis, h felmentem Budára dolgozni. Leállítottam az autót, és később, amikor arrébb akartam állni, már nem indult be. Húzni kellett a rohadékot, egy élmény volt a délutáni csúcson keresztül kötélen hazajönni. A helyszínen nem néztem meg, mert egész nap szakadt az eső. Itthon sikerült kiméregetni a dolgokat, ha direktre volt kötve, akkor pöcröff. 10 perc múlva már örömmel száguldoztunk, relé meg volt itthon:D

Eddigiektől eltérően most Selénia Turbo Diesel-t kapott a gép, eddig jól muzsikál. Ezenfelül még cserélve lett az olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő + kapott egy átlátszó gázolajcsövet a szűrő és adagoló közé, csakhogy szemmel követhessem a buborékokat, illetve buborék mentességet:) Régebben ez már megviccelt...
Km óra állás: 198672
Jah és amit kihagytam az egy Wynns motor cleaner adalék... kárt biztos nem csinált:)


Az úgy indult, hogy legurultam cirka 40 km-t, hogy elvigyem geometriára az autót.... már a kezdet is rossz volt, mikor a csávó nem tudta, hogy merre a rükverc.... na mindegy, megmutattam neki... felállt az emelőre, kiemelte jó magasan... örömmel láttam, hogy a gyári alvázvédő csak itt-ott van megkopva, de azért még tél előtt lefújom.
Nos, egy ilyen párbeszéd zajlott le köztem és a szerelő között:
- Ez az a lézeres módszer?
- Nem, ez csak zsinóros.
- Biztos az is jó...
- Ebben milyen motor van? Biztosan jól mehet, jók a fékek is....
- 2.0 TS (+ paraméterek)
- Most látom, ez "sok" lengőkaros,
- Igen, alsó - felső...
- Arra nincs gépünk, elnézést.
(pedig milyen jól indult)
Klímát is akartam töltetni, de a faszi azt mondta h 50 € (kb. 13 000 Ft), így azt kihagytam náluk.
folyt. köv.



Sajna egy kicsit megadta magát a cső a hátsó dob és a csatlakozója között.
Végre eljutottam diagnosztikára, tőlem kb 300 méterre ráadásul! Többen is írták és mondták, hogy főtengely jeladó hibája miatt nem indul melegen a motor, és az utóbbi időben már menet közben is leállt.
A csere, azaz hétfő óta nem volt vele gond, viszont a légtömeg mérő is irreális adatot szolgáltat, így hamarosan az is cserés lesz.
Ami még aggasztó lehet, hogy kb 2500 km alatt elment vagy 2 L olaj, de semmi füst, max130 felett és folyást sem láttunk.