Blog

>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2011-08-05

Nohátakkor cserélődött az összes oil és hozzátartozó szűrő, akksi, toronycsapágyak, gumiharang. Visszakerült a helyére a jobb első dobbetét, így már nincs szörnyűborzalmas hangja, mert nem ér hozzá a kerék. Még a féktárcsákat és betéteket, meg a kuplungot kell cserélni. Már "alig várom"...

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-08-05

Hát így is úszkált, és pl csatornafedélre vagy gödörre elrántotta a popóját abba az irányba, ahol az útegyenlőtlenség volt. Kipróbáltam nagyobb guminyomást, kisebbet is, végül ma reggel visszamentem a futóműveshez.
Na:
kétféle kerékösszetartási adat van a 2,4es 10 szelepesre Elearn szerint is, és az autóklubos gép szerint is. Elsőre beállítottuk az egyik beállítást, ami ugyanaz, mint a 2,5 V6osoknál.
Na ez nem jött be.
Most ugye visszamentem, újabb mérés:
a kiinduló mérések eredményei nem egyeztek meg az előző beállítások záró méréseivel.
Hoppá
Na ilyenkor mi van? Kerékdőlésben 10 szögperc különbség is volt.
Na kiderült, h szerelve volt az állás, és újra lett kalibrálva.
Aham, lehet, hogy előtte már nem volt olyan pontos?
De az is lehet, hogy az azóta megtett cca 250km alatt jobban helyükre rázódtak az alkatrészek? Sok pici sokra megy.
Nem tudom, de az biztos, hogy nem egyeztek a dolgok.
Nem voltak pl összetartásban nagy eltérések, de most újra belőtték, elől és hátul is.
Most a másik beállítások szerint, ami csak a dízelhez való.
Ettől függetlenül a kerékdőlésem sajna nem a gyári.
Adatok, mérések:
7-26án hátsó kerékösszetartás: kezdő mérés bal -1,15° jobb 0,00°
7-26án hátsó kerékösszetartás: záró mérés bal 0,45° jobb 0,45°
(specifikáció szerint 0,35 és 0,55 között)

8-5én hátsó kerékösszetartás: kezdő mérés bal 0,80° jobb 0,60°
8-5én hátsó kerékösszetartás: záró mérés bal 0,25° jobb 0,20°
(specifikáció szerint 0,15 és 0,30 között)

látható, hogy a 0,45ből 250 km múlva, vagy az állás mechanikai javítása óta 0,8 lett bal oldalon, és 0,6 a jobb oldalon.

most ugye 0,45 helyett 0,25 volt a cél.
a kerékdőlés totál egyforma most mindkét oldalon -1°48'
előtte -1,54 és -1,42 volt, az -1,48 pont a kettő közt van.
azaz az egész kerékdőlés 6 percet balrább ment, ha jól értelmezem.
na kiváncsi leszek, hogy mit művel ezekkel a beállításokkal.

természetesen hátsó futómű állítás után az elsőt is állították, de az nem is értelmezem, amíg nincs kompletten az is felújítva, addig úgysincs sok értelme.
na meg akkor majd újra az egészet be kell állítani.
bárcsak ott tartanánk már...

 
>> Tuning és extraSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2011-08-04

A középkonzolon lévő vakkapcsoló igencsak szúrta a szemem..... Beszereztem hát egy olyan konzolrészt (ajtókijelző-vészvillogó-ködlámpa-óra), melyben benne volt a kapcsoló. Ezt a nyákig szétbontva, majd a vakkapcsolót kiapplikálva máris megvolt a neheze. ( Vigyázz, mert a középkonzolnál a ventilátor kapcsoló mögött is van egy csavar! Tanuljatok, okuljatok, én úgy eltörtem a felfogató fület, mint a pinty.) Mivel természetesen a vezetékköteg a hátsó részig megvan, már csak egy relé, egy biztosíték volt az akadály az utastérben. Hátul a csomagtérajtóban a zárhoz be kellett építeni a gyári elektromágnest ami a zárszerkezetet mozgatja, és a hátsó vezetékköteg cseréjével a csatlakozók is a helyükre kerültek. És lám: gombnyomásra nyílik a hátsó ajtó. Mégiscsak elegánsabb, mint az ülés melletti kart mozgatni....

>> Tuning és extraSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2011-08-04

Mivel a gyári vezetékkötegben minden megvan, így "csak" az egyebeket hozzá összevadászni és máris kész a gyári fényszórómosó. Hozzávalók: mosó fúvókák és nagynyomású vezetékek, más ablakmosótartály a két szivattyú és a nagyobb vízszükséglet miatt (ennek beépítése majd meghiúsította a projektet, mert a motortér felől nem megy be csak úgy, hogy a jobb első doblemezt lebontva alulról felfelé forgatva, ugyanis egészen benyúlik a lengéscsillapító felé....), egy időzítő relé (ez a lelke a dolognak), egy biztosíték. És tadaaam, máris működik. Jó móka volt a beszerelés, ajánlom mindenkinek.

>> Tuning és extraSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2011-08-04

40 éves lettem én és elérkezettnek láttam az időt, hogy bőrkormányom legyen. Egy használtat vettem és új bőrözést kapott. És gyönyörű. Ha másért nem ezért megérte betölteni a 4. x-et.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-04

otvenotos (SD):
Figy, van egy DPD nevezetű futárszollgálat, nekem két biciklikereket vittek skóciába 5nap alatt 5k-ért:) pedig az bazi nagy csomag, igaz csak 6kg volt.
De 20-30k-ból egy TV-s doboznyi cucc elmegy valami 50kg-ig.

Alapjárati motorod tiszta? Nem

---

ykcky:
Hi,
köszi a DPD tippet, inkább maradok a reménykedésnél. :)
ma semmi para nem volt, bár dugó sem. a 800-as alapjárat van aki szerint nem gond, bár szerintem nem teljesen normális. A Bosch szervíz szerint a kocsiban lévő Bosch cuccok rendben vannak, gyertyaproblémát mondanak, azt meg tudom tisztogatni szükség esetén. Holnap még itt vagyunk, amennyiben holnap se jelentkezik semmi probléma holnap után délelőtt kis izgalommal, de nekivágunk a hazaútnak.

---

ykcky:
Most jöttem rá, hogy nem válaszoltam egyetlen kérdésedre sem :)

Alapjárati motorom nem tudom tiszta-e vagy sem. De tök örülnék, ha elmondanád, hogy tudom leellenőrizni.

Egyéb tüsszögés nincs, rángatás nincs.

A kipufogóm odavertem, annak van egy hangja 2000 ford/perc körül. De előtte se volt épp tökéletes, eleve picit lukas kipuffal vettem, a hangja akkor is 2000-en volt rekdtes, szóval az erősödött fel egy ici-picit.

Mondjuk ehhez a lukas kipuffhoz van egy szép mondás az előző tulajtól, idézem:
"- Te, a kipuff az lukas, vagy, szétrohadt, vagy ilyesmi ugye?
- Öööö ... ja ... szerintem ezen ne izgulj, legtöbben 40-50ezret is ráköltenek egy sportkipufogóra, hogy ilyen fasza hangja legyen."

:D

---

ykcky:
Holnap megtisztítom.

---

ykcky:
Az alapjárati szelepet (motort) kiszereltem, megpucoltam, különösebb szmötyi nem volt benne. Az alapjárat válatozatlanul 800.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-04

Az ablakmosó motor is el van köszönve, kiszerltem, teszteltem akkuról direktkábellel, de semmi életjelet nem mutat.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-04

és ha már posta, akkor megérkezett (0804) az USB-s töltő is a kocsiba az új telefonhoz.

illetve, tegnap vettem két helyzetjelző izzót (H6W) a kiégett jobb oldali helyére és ki is cseréltem.

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-08-04

Ma végleg kikerült az autóból a vele együtt vásárolt Opel akkumulátor, és helyére bekerült egy igazi, minőségi aksi. Exide Premium, 64 Ah-s példány, ami a tökéletesen elég az autónak minden elektronikai plusz ellenére, hogy zavartalanul működjön. És, hogy remélhetőleg többet nem kell bikázni (ezúton is újabb köszönet zo.zo-nak a hétfői segítségért!).
Képek előtt kis infó, hogy mi is került a kocsiba. :)

Exide Premuim 64Ah akkumulátor

Az Exide Premium egyidejüleg biztosít nagy energiasürüséget, magas kapacitásértéket és nagy indítóáramot - mindezeket ugyanabban az akkumulátorban. A gyártási folyamatokban történt technológiai előretörésnek és a kiemelkedő anyagminőségnek köszönhetően megvalósíthatóvá vált az akkumulátoroknál:

1. Az élettartam jelentős növekedése összehasonlítva a hagyományos akkumulátorkéval:
- Csekélyebb ellenállás a töltésnél és kisütésnél a fémrácsba tömörített és javított aktív anyagnak köszönhetöen
- Nagyobb kapacitástartalék a vastagabb lemeztechnológiának köszönhetően
- Jobb korrózióval szembeni ellenállóképesség a rács expandált fémtechnológiájának (Exmet) és a javított fémötvözeteknek köszönhetően
2. Magas indítási teljesítmény és megbízhatóság létrehozása minden időjárási körülmények között, ezáltal nagyobb számú motorindítás elérése.

Alkalmazható:
- Nagyteljesítményű diesel és benzines motorok
- Luxus felszereltség (gyári + opcionális kiegészítők)
- Extrém forró vagy hideg hőmérsékletű üzemi környezet
- Mindennapi használat és intenzív városi forgalom
Előnyök:
- Eleget tesz az \\\\\"Original Part Matching Quality\\\\\" minősítésnek
- Extra indítási teljesítmény a hagyományos akkumulátorokkal összevetve
- Megnövelt élettartam magas üzemelési hőmérsékleten a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- Magas hőmérsékleten hegesztett dupla fedél, nem nyitható ki, zárt rendszer a verhetetlen biztonságért
- Töltöttségjelző indikátor a gyors ellenőrzéshez
- EXIDE a márkához szabadalmaztatott labirint rendszer, mely megakadályozza a sav kilépését de engedi annak szabad áramlását az akkumulátorban
- Teljesen kezelésmentes

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-04

és megérkezett.. :) a mai (0804) postával megérkezett a Top Gear Alfa 8C is from U.K. :)