Blog

>> Tuning és extraSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2011-08-04

Mivel a gyári vezetékkötegben minden megvan, így "csak" az egyebeket hozzá összevadászni és máris kész a gyári fényszórómosó. Hozzávalók: mosó fúvókák és nagynyomású vezetékek, más ablakmosótartály a két szivattyú és a nagyobb vízszükséglet miatt (ennek beépítése majd meghiúsította a projektet, mert a motortér felől nem megy be csak úgy, hogy a jobb első doblemezt lebontva alulról felfelé forgatva, ugyanis egészen benyúlik a lengéscsillapító felé....), egy időzítő relé (ez a lelke a dolognak), egy biztosíték. És tadaaam, máris működik. Jó móka volt a beszerelés, ajánlom mindenkinek.

>> Tuning és extraSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2011-08-04

40 éves lettem én és elérkezettnek láttam az időt, hogy bőrkormányom legyen. Egy használtat vettem és új bőrözést kapott. És gyönyörű. Ha másért nem ezért megérte betölteni a 4. x-et.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-04

otvenotos (SD):
Figy, van egy DPD nevezetű futárszollgálat, nekem két biciklikereket vittek skóciába 5nap alatt 5k-ért:) pedig az bazi nagy csomag, igaz csak 6kg volt.
De 20-30k-ból egy TV-s doboznyi cucc elmegy valami 50kg-ig.

Alapjárati motorod tiszta? Nem

---

ykcky:
Hi,
köszi a DPD tippet, inkább maradok a reménykedésnél. :)
ma semmi para nem volt, bár dugó sem. a 800-as alapjárat van aki szerint nem gond, bár szerintem nem teljesen normális. A Bosch szervíz szerint a kocsiban lévő Bosch cuccok rendben vannak, gyertyaproblémát mondanak, azt meg tudom tisztogatni szükség esetén. Holnap még itt vagyunk, amennyiben holnap se jelentkezik semmi probléma holnap után délelőtt kis izgalommal, de nekivágunk a hazaútnak.

---

ykcky:
Most jöttem rá, hogy nem válaszoltam egyetlen kérdésedre sem :)

Alapjárati motorom nem tudom tiszta-e vagy sem. De tök örülnék, ha elmondanád, hogy tudom leellenőrizni.

Egyéb tüsszögés nincs, rángatás nincs.

A kipufogóm odavertem, annak van egy hangja 2000 ford/perc körül. De előtte se volt épp tökéletes, eleve picit lukas kipuffal vettem, a hangja akkor is 2000-en volt rekdtes, szóval az erősödött fel egy ici-picit.

Mondjuk ehhez a lukas kipuffhoz van egy szép mondás az előző tulajtól, idézem:
"- Te, a kipuff az lukas, vagy, szétrohadt, vagy ilyesmi ugye?
- Öööö ... ja ... szerintem ezen ne izgulj, legtöbben 40-50ezret is ráköltenek egy sportkipufogóra, hogy ilyen fasza hangja legyen."

:D

---

ykcky:
Holnap megtisztítom.

---

ykcky:
Az alapjárati szelepet (motort) kiszereltem, megpucoltam, különösebb szmötyi nem volt benne. Az alapjárat válatozatlanul 800.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-04

Az ablakmosó motor is el van köszönve, kiszerltem, teszteltem akkuról direktkábellel, de semmi életjelet nem mutat.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-04

és ha már posta, akkor megérkezett (0804) az USB-s töltő is a kocsiba az új telefonhoz.

illetve, tegnap vettem két helyzetjelző izzót (H6W) a kiégett jobb oldali helyére és ki is cseréltem.

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-08-04

Ma végleg kikerült az autóból a vele együtt vásárolt Opel akkumulátor, és helyére bekerült egy igazi, minőségi aksi. Exide Premium, 64 Ah-s példány, ami a tökéletesen elég az autónak minden elektronikai plusz ellenére, hogy zavartalanul működjön. És, hogy remélhetőleg többet nem kell bikázni (ezúton is újabb köszönet zo.zo-nak a hétfői segítségért!).
Képek előtt kis infó, hogy mi is került a kocsiba. :)

Exide Premuim 64Ah akkumulátor

Az Exide Premium egyidejüleg biztosít nagy energiasürüséget, magas kapacitásértéket és nagy indítóáramot - mindezeket ugyanabban az akkumulátorban. A gyártási folyamatokban történt technológiai előretörésnek és a kiemelkedő anyagminőségnek köszönhetően megvalósíthatóvá vált az akkumulátoroknál:

1. Az élettartam jelentős növekedése összehasonlítva a hagyományos akkumulátorkéval:
- Csekélyebb ellenállás a töltésnél és kisütésnél a fémrácsba tömörített és javított aktív anyagnak köszönhetöen
- Nagyobb kapacitástartalék a vastagabb lemeztechnológiának köszönhetően
- Jobb korrózióval szembeni ellenállóképesség a rács expandált fémtechnológiájának (Exmet) és a javított fémötvözeteknek köszönhetően
2. Magas indítási teljesítmény és megbízhatóság létrehozása minden időjárási körülmények között, ezáltal nagyobb számú motorindítás elérése.

Alkalmazható:
- Nagyteljesítményű diesel és benzines motorok
- Luxus felszereltség (gyári + opcionális kiegészítők)
- Extrém forró vagy hideg hőmérsékletű üzemi környezet
- Mindennapi használat és intenzív városi forgalom
Előnyök:
- Eleget tesz az \\\\\"Original Part Matching Quality\\\\\" minősítésnek
- Extra indítási teljesítmény a hagyományos akkumulátorokkal összevetve
- Megnövelt élettartam magas üzemelési hőmérsékleten a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- Magas hőmérsékleten hegesztett dupla fedél, nem nyitható ki, zárt rendszer a verhetetlen biztonságért
- Töltöttségjelző indikátor a gyors ellenőrzéshez
- EXIDE a márkához szabadalmaztatott labirint rendszer, mely megakadályozza a sav kilépését de engedi annak szabad áramlását az akkumulátorban
- Teljesen kezelésmentes

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-04

és megérkezett.. :) a mai (0804) postával megérkezett a Top Gear Alfa 8C is from U.K. :)

>> Tuning és extraZsolti155 // Alfa 155 2.0 20v turbo Q4 // 2011-08-04

Most értem a végére annak a gondolatnak hogy beépitem a vasba az Airride-ot.De ezzel nem az autó orrát akarom ugráltatni csak a vezetési komfortot és opciókat akarom bőviteni.a 4 új lengéscsillapitó már megvan és úton vannak a légrugók és a kompresszor is.már csak a vezérlés és az elektronikába vannak apró kérdések de úgy néz ki Pedro barátommal PLC segitségével oldjuk meg az emelést süllyesztést de nem kell nagy dologra gondolni:D.A lényeg annyi hogy a kormányon 2 görgetővel lehet majd emelni süllyeszteni elöl hátul.Persze az ezzel járó újabb problémákat ismerem már...de izgalmas új átalakítás veszi kezdetét és messze van még a q4 ?:):):)

 
>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-08-04

Nem gondoltam volna, hogy a TomTom iPhone dokkolóját lehet majd überelni, de sikerült. Legalábbis nekem bejött a váltás. Ahhoz, hogy értsd, miért is van ilyen dokkolóra szükségem, kicsit korábbról kell kezdenem a sztorit.

Sajna GT csúcsmodelljében kicsit összekeveredtek a dolgok. Anno Blu&Me-t rendeltem az autóba, gondoltam jó lesz, ha az USB-csatira rádugom az mp3-lejátszóm, vagy a pendrive-omat, tele zenékkel. Ez egy ideig tetszett is, de aztán rájöttem, hogy minek hordozzak magammal ennyi mindent, ha az iPhone-omon is ott van egy csomó zene. Viszont sajna kiderült, hogy a Blue&Me nem kompatibilis az Apple cuccaival... Persze, hiszen a Windows a beszállító...

Az is érdekes, hogy a gyári fejegység nem játszik le mp3-as CD-ket, pedig a korábbi GT-mben ez működött. Biztos azt gondolták a gyárban, hogy felesleges, ha ott az USB-bemenet. Persze az már nem jutott eszükbe, hogy egy AUX In-t is tegyenek mellé...

Éppen az ilyen helyzetekre jó megoldás a Dension kütyüje, mert van benne egy elég jó minőségű FM Transmitter. Gyakorlatilag így "kicselezve" a dolgokat, rádiócsatornaként fogom az iPhone-omat :)

A a TomTom konzolja sajnos ezt nem tudta, így mennie kellett... Pedig az sem volt rossz szerkezet, de az inkább a navigációt helyezte előtérbe, egy beépített GPS-erősítővel.

A Dension kütyüjéről írtam egy hosszabb tesztet, így részletesebben itt nem taglalom, ha érdekel, olvasd el! :)

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-03

G-Burt:
Nekem is 800 körüli alapjáratom van, 1000 körül csak hideg motorral. Szerintem ez a normális:) Renyótháleszben meg 600as alapjárat van és 1,4 benzin, de a 145 boxerben is 800 körül volt:)

---

ykcky:
G-Burt,
kösz az infot, megnyugtattál, remélem tényleg megnyugodhatok... na jó picit azért izgulok tovább

---

ykcky:
Amúgy a Biturboban nekem is 800, de ahhoz semmit nem merek hasonlítani, annyira nemnormális egy gépjármű :D