Blog
megkapta az új papucsokat (Dunlop), hát nem occsó meg kell hagyni, hűtővíz kiegyenlítő tartály zotya164 cartárs jóvoltából,olaj csere, belső kilincs útban, külső még függőben, a féket is megkapja amint idő lessz rá:))
Untam már, hogy minden rendőr engem szed ki a forgalomból, ill. hogy szirénázva jönnek olykor utánnam, a bírságokról már nem is szólva. Tehát úgy döntöttem visszateszem az első rendszámot.
Ismét matrica lett, de most szebben sikerült a felragasztása...nem csoda hisz profira bíztam :)
Eddig minden autómnál 8000km után cseréltem az olajat, most Pirinél sincs másképp :) A szokásos Valvoline MaxLife 10w40 került bele, természetesen új olajszűrővel. Folyamatot nem írom le, mert azt mindenki ismeri, fényképezőgép pedig jelenleg nincs nálam :)
km állás: 149123

Tegnap hirtelen felindulásból megrendeltem amazonról a rádiót amit kinéztem. Clarion CZ501E... már nagyon kíváncsi vagyok mit hoz ki a bent lévő hangszórókból. Mellette néztem itt a környéken egy Blaupunkt erősítőt is, meg van otthon egy ősrégi mélyládám, amiről azt sem tudom működik e, de ma este kipróbáljuk.
A felnifényezést kitoltam szeptemberre, addig had maradjanak a nyári gumik. Aztán meg a lengőkar-cserét is meg kellene ejtenem valamikor... :\
Mivel betelt a forgalmiban a műszaki bejegyzés, és a rendszámra az okmányirodában ragasztják fel az új plakettet ezért be kellett fáradnom az ügyintézést megnövelendő az okmányirodába. A befáradás is egy hercehurca. De legomboltak rólam újabb összeget 6600HUF. 6000 HUF az új forgalmi. Bűnös vagyok mert betelt mivel elvittem mindig műszakira, illetve mivel most már az okmányirodában adják a matricát, újabb ~600 HUF + ügyintézés. 1 óra várakozás 5 perc ügyintézésért ketten voltak előttem. Nó komment.
Mostanában néha villogott az izzításlámpa. A minap volt időm, felnyitottam a gépházat. Végigmértem a gyertyákat, a második elhiccent. Ha már nyitva volt az eleje, kicsit matattam, megnéztem a löttyöket. A szervótartálynál kis meglepetés ért, a piros ATF helyett valami barnás trutymót találtam. Tényleg, mióta megvan a vas, nem cseréltem le! A gázolajszürő is 3 éves, km is van benne...a termosztát is tavaly óta szórakozik, 70-ig se megy fel a víz ... na, úgy néz ki összekoszolom magam!
Elszaladtam Albaautóba a B.foki útra, megrendeltem a motyót. ATF meg G12+ fagyálló van itthon, arra nem költünk.
Először nekiálltam a szervóolajcserének. Az olajhűtőnél valami műanyag gyorscsati van, nem mozdult, inkább nem bolygattam. A kormányműnél könnyen hozzáférni, lebontottam a csöveket és átforgattam 3-szor a kormányt. Aztán beindítottam a gépet, és még 1-2-szer átforgattam. Hát ja, ez kétemberes dolog, sikerült az aknát leamortizálni: a lámpákról is folyt az olaj.
Aztán kibányásztam a termosztátot. Az aksit kell kivenni - ha valaki nem csinált volna még ilyet (amit kétlek, de az majd fog) - és utána már könnyen kijön.A speckó bilincset ami a vastag vízcsövön van, egy különleges módszerrel - ún. barmolással - tudtam csak leszedni.
Az izzítógyertyát - ha van 9-es csőkulcs - hátrakötött kézzel is ki lehet szedni.
A gázolajszűrővel volt egy kis malőr, az új nem nagyon hasonlított a régire, rövidebb volt vagy 3 centivel, és vaskosabb némileg. Aztán Erhardék meggyőztek hogy ez a belevaló. A szűrőkön a számok adnak némi magyarázatot, márpedig ez a két szűrő egyforma! Simán bement a helyére.
Az idén már nem szeretném felnyitni az orrát, csak novemberben a vizsgán.
Ja, a víz percek alatt 90 fokra felmegy és ott le is cövekel.
Holnap leruccanunk pár napra Balcsira, élesben lesz a főpróba.






1
526
Fórum
Friss topicok
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Giulietta
- Forma-1
- Zenebutik
- Tonale
Típusok
