Blog
Az ablakmosó motor is el van köszönve, kiszerltem, teszteltem akkuról direktkábellel, de semmi életjelet nem mutat.
és ha már posta, akkor megérkezett (0804) az USB-s töltő is a kocsiba az új telefonhoz.
illetve, tegnap vettem két helyzetjelző izzót (H6W) a kiégett jobb oldali helyére és ki is cseréltem.




Ma végleg kikerült az autóból a vele együtt vásárolt Opel akkumulátor, és helyére bekerült egy igazi, minőségi aksi. Exide Premium, 64 Ah-s példány, ami a tökéletesen elég az autónak minden elektronikai plusz ellenére, hogy zavartalanul működjön. És, hogy remélhetőleg többet nem kell bikázni (ezúton is újabb köszönet zo.zo-nak a hétfői segítségért!).
Képek előtt kis infó, hogy mi is került a kocsiba. :)
Exide Premuim 64Ah akkumulátor
Az Exide Premium egyidejüleg biztosít nagy energiasürüséget, magas kapacitásértéket és nagy indítóáramot - mindezeket ugyanabban az akkumulátorban. A gyártási folyamatokban történt technológiai előretörésnek és a kiemelkedő anyagminőségnek köszönhetően megvalósíthatóvá vált az akkumulátoroknál:
1. Az élettartam jelentős növekedése összehasonlítva a hagyományos akkumulátorkéval:
- Csekélyebb ellenállás a töltésnél és kisütésnél a fémrácsba tömörített és javított aktív anyagnak köszönhetöen
- Nagyobb kapacitástartalék a vastagabb lemeztechnológiának köszönhetően
- Jobb korrózióval szembeni ellenállóképesség a rács expandált fémtechnológiájának (Exmet) és a javított fémötvözeteknek köszönhetően
2. Magas indítási teljesítmény és megbízhatóság létrehozása minden időjárási körülmények között, ezáltal nagyobb számú motorindítás elérése.
Alkalmazható:
- Nagyteljesítményű diesel és benzines motorok
- Luxus felszereltség (gyári + opcionális kiegészítők)
- Extrém forró vagy hideg hőmérsékletű üzemi környezet
- Mindennapi használat és intenzív városi forgalom
Előnyök:
- Eleget tesz az \\\\\"Original Part Matching Quality\\\\\" minősítésnek
- Extra indítási teljesítmény a hagyományos akkumulátorokkal összevetve
- Megnövelt élettartam magas üzemelési hőmérsékleten a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- Magas hőmérsékleten hegesztett dupla fedél, nem nyitható ki, zárt rendszer a verhetetlen biztonságért
- Töltöttségjelző indikátor a gyors ellenőrzéshez
- EXIDE a márkához szabadalmaztatott labirint rendszer, mely megakadályozza a sav kilépését de engedi annak szabad áramlását az akkumulátorban
- Teljesen kezelésmentes


Most értem a végére annak a gondolatnak hogy beépitem a vasba az Airride-ot.De ezzel nem az autó orrát akarom ugráltatni csak a vezetési komfortot és opciókat akarom bőviteni.a 4 új lengéscsillapitó már megvan és úton vannak a légrugók és a kompresszor is.már csak a vezérlés és az elektronikába vannak apró kérdések de úgy néz ki Pedro barátommal PLC segitségével oldjuk meg az emelést süllyesztést de nem kell nagy dologra gondolni:D.A lényeg annyi hogy a kormányon 2 görgetővel lehet majd emelni süllyeszteni elöl hátul.Persze az ezzel járó újabb problémákat ismerem már...de izgalmas új átalakítás veszi kezdetét és messze van még a q4 ?:):):)
Nem gondoltam volna, hogy a TomTom iPhone dokkolóját lehet majd überelni, de sikerült. Legalábbis nekem bejött a váltás. Ahhoz, hogy értsd, miért is van ilyen dokkolóra szükségem, kicsit korábbról kell kezdenem a sztorit.
Sajna GT csúcsmodelljében kicsit összekeveredtek a dolgok. Anno Blu&Me-t rendeltem az autóba, gondoltam jó lesz, ha az USB-csatira rádugom az mp3-lejátszóm, vagy a pendrive-omat, tele zenékkel. Ez egy ideig tetszett is, de aztán rájöttem, hogy minek hordozzak magammal ennyi mindent, ha az iPhone-omon is ott van egy csomó zene. Viszont sajna kiderült, hogy a Blue&Me nem kompatibilis az Apple cuccaival... Persze, hiszen a Windows a beszállító...
Az is érdekes, hogy a gyári fejegység nem játszik le mp3-as CD-ket, pedig a korábbi GT-mben ez működött. Biztos azt gondolták a gyárban, hogy felesleges, ha ott az USB-bemenet. Persze az már nem jutott eszükbe, hogy egy AUX In-t is tegyenek mellé...
Éppen az ilyen helyzetekre jó megoldás a Dension kütyüje, mert van benne egy elég jó minőségű FM Transmitter. Gyakorlatilag így "kicselezve" a dolgokat, rádiócsatornaként fogom az iPhone-omat :)
A a TomTom konzolja sajnos ezt nem tudta, így mennie kellett... Pedig az sem volt rossz szerkezet, de az inkább a navigációt helyezte előtérbe, egy beépített GPS-erősítővel.
A Dension kütyüjéről írtam egy hosszabb tesztet, így részletesebben itt nem taglalom, ha érdekel, olvasd el! :)








G-Burt:
Nekem is 800 körüli alapjáratom van, 1000 körül csak hideg motorral. Szerintem ez a normális:) Renyótháleszben meg 600as alapjárat van és 1,4 benzin, de a 145 boxerben is 800 körül volt:)
---
ykcky:
G-Burt,
kösz az infot, megnyugtattál, remélem tényleg megnyugodhatok... na jó picit azért izgulok tovább
---
ykcky:
Amúgy a Biturboban nekem is 800, de ahhoz semmit nem merek hasonlítani, annyira nemnormális egy gépjármű :D
ykcky:
Ciao,
voltam a Bosch szervízben, épp egy sárga Spider, és egy 145 is betegeskedik náluk, amúgy fullon vannak kocsikkal, elsősorban új Mercedesekkel vannak elfoglalva, ML, SL, stb, max 1-2 évesek, betegek.
A faszi átnézte a gyújtást, szerinte az én diagnosztikámmal ellentétben kizárólag a gyertyákkal lehet probléma, keresett Bosch cseredarabot, bár minden boltban szinte csak azt kapni, de a megfelelő cikkszámú természetesen nincs a városban.
Így marad az, hogy szemet húnyok a 800-as alapjárat felett, és két nap múlva elindulunk hazafelé a kocsival ebben az állapotban. Remélem gond nélkül hazavisz minket.
Cika78:
Helló! Olvastam a problémádat! Én úgy jártam hogy néha-néha lecsökkent az alapjáraton.Nem ment egy 1-1 henger.És kiderült hogy elszállt az egyik Gyújtásmodulom,és a ez feletti trafóm is.Zárlatos lett a modul és leégette a trafót! Előtte gyertyákra és kábelekre gyanakodtunk. De amióta kicseréltük semmi baja.
Remélem picit tudtam segíteni ezzel az infóval!
---
Marklar155:
Jobban jársz, ha hazajövetel után bizniszelünk:)
---
ykcky:
Mai tapasztalatok:
Ma direkt este mentünk strandolni, 17.00 után, gondoltuk pont kikeüljük a dugót. Nem jött be, a strandról befele egyirányúsították az utakat, lépésben lehetett haladni. Sebaj, kint maradtunk a tengerparton sötétedés után, raktunk tüzet, fain volt. Aztán vissza úton újra megadugó, max 5km/h vagy fél órán át. A kocsinak semmi-semmi baja nem volt az alacsony alapjáraton kívül.
---
ykcky:
Én is úgy látom, viszont, ha holnap délelőtt nem leszek okosabb a Bosch szervízben, és nem lesz alkatrészük, lehet, hogy még gyorspostáznod is kéne egyet. Amennyiben így van, lélekszadva, halálravált hangon hívni foglak. :(
---
Marklar155:
Még fél évig kint leszel??? :)
---
ykcky:
Hi Cika78,
erősen hasonlatosnak tűnik a helyzet :(
a probléma első jelentkezése után még mennyit használtad a kocsit? Meddig bírta? Hogy használtad?
Nekem 1200 kilométert kell majd hazáig letolnom vele... rövidebb úton nem mehetek, mert a koszóvóiaik, albánok, bosnyákok, satöbbi cukorfalatok pont most kell, hogy faxkodjanak egymással.
---
ykcky:
Marklar, gyorsposta, marklar.
bár a te nyeelveden:
Márklár, márklárd a márklárral, a márklárt márklárba, ha márklár a márklár :D
---
ykcky:
Aszongya az UPS, 10-25ezer között idehozza házhoz, persze meglérek valakit, aki feladja, mondjuk a cégtársamat, mégse a te zsebedbe turkáljak könyékig, amennyiben erre lenne szükség.
---
Cika78:
Hali! Nem sokáig tudtam használni.Mert teljesen használhatatlan lett! Ki kellett cserélni az alkatrészeket! Az volt a szerencsém,hogy helyben állt meg,nem sokat kellett hazáig jönnöm vele.
---
ykcky:
Akkor nagyon remélem nem pont ugyanez a problémám :(
ykcky:
Hi,
találtam egy Bosch szervízt a külvárosban, elég sok németjuhász vigyáz rá, szép nagy telep, épp zárásra értem oda, de még tudtam dumálni a Porsche terepjárós tulajjal, holnap nyolckor nyitnak, gyujtáskábelszettje 99% hogy van, trafója elképzelhető.
Remélem holnap pontot tehetetek az 'i'-re.
---
Tsiga:
Szurkolunk! :-)
---
Fairlane:
Na ez jó hír, bár meglepődnék, ha lenne raktáron egy 15 évvel ezelőtti motorhoz trafó :)
De diagnosztizálni talán tud segíteni.
Ha a trafó repedt, az mindenképp rendellenes, de igazából ránézésre nemtod eldönteni... Nemtom, hogy lehet kimérni. Szétszedni meg nem tudod, mert ki van öntve műgyantával...
A trafók alatt van még egy kis vezérlő elektronika is, még az is lehet, bár azt nemtom milyen tüneteket produkál.