Blog

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-06

Közös fotózás ystuc-cal és cheff-fel az egykori Csepel Művek Ipartelep területén.. (0806)

>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-08-06

Ma délelőtt az Euroringen jártam, sajnos csak egyedül az Alfás csapatból, így egy kicsit unalmas volt, de azért jól éreztem magam. Majdnem. Reggel kilencre igyekeztem odaérni, de az M5-ön egy elterelés miatt fél órát a dugóban csücsültem. Az elterelés okát nem tudom, a belső sáv volt lezárva, de nem dolgozott senki.
Egyedül voltam autóval, rajtam kívül kb tíz motoros volt, akikkel jól elbeszélgettem, volt köztük Alfás is. Mivel késtem, és motorosok is voltam, a délelőtti programból csak kétszer fél óra maradt az autók számára, ezért egy órás jegyet vettem.
Nagyon kíváncsi voltam a gumikra, mennyivel lesz másabb mint az utcai Michelin Pilot Sport 3-ak. Eddig csak utcai gumival voltam itt. Eddigi legjobb időm 1.27.7
Felszereltem a két kamerát, amivel egy darab videót sem készítettem, szerintem a memóriakártyákkal lehetett a gond. A PDA-ám is - amivel az időt mérem - rakoncátlankodott, nem akart bekapcsolni. Sikerült életet lehelni belé, de folyamatos üzenetekkel idegesített egész délelőtt. De azért mért.
Indulás előtt beállítottam hidegen 2.3-ra a gumikat, ugyanis ezzel a nyomással volt a legjobb a Hungaroringen. Meleg nyomást sajnos nem tudok. Az első etapban rettenetesen csúszkált az autó, már majdhogynem veszélyes volt. Elkeserített, mert ettől jobbra számítottam. Legjobb időm 1.28.53 lett, ami kevés ezekkel a gumikkal. Nem is használtam ki a fél órát. A második etapra lejjebb engedtem a guminyomásból, elől melegen 2.7-re, hátul 2.6-ra állítottam. Lényegesen jobb lett, de még mindig csúszkált, nem voltam megelégedve vele. Az euroringen utcai aszfalt van, lehet hogy ez okozza a különbséget a Hringhoz képest? Mert amíg a Hungaroringen a magasabb nyomás bizonyult jobbnak, addig itt az alacsony.
Az biztos hogy sok tapasztalatra lesz szükség amik kiismeri az ember ezeket a A048 gumikat. Az is elképzelhető, hogy a gyári puhább futóművel nem is lehet kiaknázni a gumiban rejlő lehetőségek száz százalékát. Ahogy Wéber is mondta múltkor, keményebb futóművel sokkal sokkal jobb lenne. Pedig akkor utcai gumikkal voltam, amik kevésbé teszik próbára a futóművet.
Szóval nem vagyok elégedett. Nem viselkedett úgy az autó, hogy felszabadultan lehessen vezetni. Előzetesen egy 1.25-ös időre számítottam.
A Második etap idejei:
1.28.45
1.27.77
1.27.51
1.27.73
1.27.35
1.27.26
1.28.24
1.28.69
Bár a legjobb köridőm most már 1.27.26, de csalódott maradtam. Nem maradtam délutánra, jöttem haza. Majd legközelebb talán.

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-06-21

Első alkalom a 147GTA-val a Hungaroringen, jól éreztem magam. Nagyon kiváncsi voltam arra, hogy milyen lesz a GTA semi slick gumikkal. Meg általánosságban is kiváncsi voltam az autóra, már régen jártam a Hungaroringen, főleg autóval. Három etapra fizettünk be. Népes Alfás csapat gyűlt össze, remek volt a hangulat és jó volt látni sok más Alfát is a pályán:)
Elkezdtem kisérletezni a guminyomással, de ezt nem kellett volna. A végére hagytam örömautózást is időhajhászás nélkül, ekkor BeeGee-vel ketten mentünk, neki sajnos gondjai akadtak a gumikkal.
Sok tapasztalattal lettem gazdagabb, legfőképpen a gumik terén. Az nyilvánvaló, hogy a három menet közül az elsőben volt jó a guminyomás. A második menetre leengedtem 2.5-re melegen, ami nem tett jót, a harmadikra meg 2.2-re lett beállítva. Itthon volt időm átgondolni a dolgokat és erre jutottam az autó viselkedése alapján. Az utolsó menetben BeeGeevel volt a legcsúszósabb, ami miatt sok hiba is került a körbe. Azért mentünk egy 2.22.19-et:) Szerintem 2.20 alatt lehetett volna az a kör, ha rendben a nyomás s nem csúszik. Látványosan csúszott egyébként, minden kanyarban éreztem, a mansellben sikerült lejjebb csúszni az ívről, valamint a 13-as gyors jobbosban látványosan megindult a hátulja. Előtte is volt megcsúszás, a 15-ös jobbosban. Szóval látványos volt a különbség az első etap és a harmadik etap között az autó viselkedésében. Mivel nem változtattam semmin a guminyomáson kívül -kétszer is- , mindenképpen ez lehetett a hiba oka.
A legjobb mért köröm 2.21.62
Az első etapban lehetett volna egy ~ 2.19-es köröm, csak a 15-ös kanyarban feltartott egy telefonáló 740i... Erre nincs mit mondani
A legjobb köröm egyébként 2.18.36 lehetett volna a legjobb szektorok alapján, ami az első etapban volt. Egyébként a legjobb eredmények az első etapban történtek.
A tiszta körökben a köridők elég jó konstansok voltak, 5 tizeden belül mind.
A legnagyobb sebesség 184,5 km/h.
Levonva a következtetéseket, a 2.17-es idő elérhető, amit a következő alkalommal mindenképpen szeretnék elérni:)
A fantasztikus képekért köszönet BeeGee-nek!:))

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2011-08-04

A korábbi bejegyzésben látható jobb oldali féltengely gumiharang ki volt szakadva, ezért ki kellett cserélni. Szerencsére komplikációk nélkül ment a dolog.

 

És elérkezett ez a nap is. Fájó szivvel, de otthagytam Pirit a mesternél :( Hiányozni fog az ültetés adta kinézet, de sajnos fontos kezdett lenni a kényelem is. Láttam a lengőkarokat is, van bennük azért anyag rendesen, simán lehetne használni önvédelmi célokra is :D Ha minden jól halad és nem lesz gubanc, vasárnap vissza is kapom 4 centivel magassabban és új lengőkarokkal :) Szoritsatok!!!

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2011-08-05

Hétfőn már mennem kell munkába, addigra jó lett volna, ha négy egyforma kerék került volna az autómra (jelenleg egy téli van a B1-esen)

Egy nappal korábban az automax.hu internetes oldalán megrendeltem egy darab Hankook K110-es gumiabroncsot a szálszakadt helyett. Régebben is vásároltam már tőlük, személyesen. Mivel futárral is lehetett kérni, gondoltam legjobb, ha nem személyesen megyek el, nekem megér ennyi pénzt, hogy ne kelljen a dugóban araszolni érte. Meg is kaptam E-mailben a visszaigazolást, hogy hamarosan hívnak, és telefonon keresztül érvényesül a rendelés.

Rá egy napra,pénteken rákérdeztem, hogy mi a helyzet egyáltalán a megrendelésemmel?!

Mire közölte a cég alkalmazottja, hogy sajnos az a helyzet, hogy nincs nekik raktáron most ebből a gumiból, de választhatok másik mintájúból kettőt, vagy mégis, van egy mód, hogy az egy darab ilyen típusúhoz hozzájussak, csak azzal az a helyzet,hogy többe kerül, mert mástól kell megrendeljék!

Elmondtam, hogy azt én egyáltalán nem tartom korrekt megoldásnak, hogy azért, amiért rosszul működik az internetes rendelésük, én többet fizessek, ezért elállok a megrendeléstől.

Most itt vagyok péntek délután, és nincs gumi az autómon, csak mert megbíztam az Automax nevű kereskedésben :( Arra nem vették a fáradtságot, hogy visszahívjanak.

>> Szervizfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2011-08-05

Ki kellett cserélni mindent, most új minden a kuplungrendszeren...sajnos mindezt Hollandiában ami kissé emelte a költségeket...
Most meg szarakodik az alapjárat, ez az autó a sirba visz...éhen fogok halni miatta...

>> AutóápolásJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2011-08-05

Tegnap Sonax Polir+Wax-szal leápoltam a kocsit. Szép lett, letagadhatna néhány évet.

>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2011-08-03

Ha augusztus akkor kuplungozás :-(

>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2011-07-14

Eltörött :-(