Blog

>> EgyébG-Burt // Alfa 155 2,0 ts 8v "GRÉTA" // 2011-08-13

Mai nap sikerült szerezni egy másik motort jóárasítva:) 64esből lett kibontva, hallottam is ketyegni. Még úgy is megérte, h 501km-et autóztam érte. Grétának meg se kottyant még a mostani motorral se, tette a dolgát, húzta a futót, elvitt és hazahozott gond nélkül:) Terv a következő: itthon van a motor, szétszedem, felújítom, kicsit alakítok rajta és megy be a hölgybe, a mostani motor marad tartaléknak. A folyamat természetesen dokumentálva lesz:D

Mivel nem volt túl tartós az előző wax (szintén Sonax termék de folyékony) így kipróbáltam a "durvább" változatát! Ehhez azonban már nem elég a kézi erő ezért gyorsan beszereztem egy polírgépet is! Ma reggel nekiláttam majd 4 órába tellett de megérte nagyon jó cucc ahhoz képest, hogy kemény viasz egész könnyű volt vele bánni most arra leszek kíváncsi mennyire tartós......próbaképpen lekenem a Z750-t is :-)

>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2011-08-13

első féktárcsák fékbetétek cseréje!+hátsó fékbetétek cseréje a mai napon!
valamitn az dekni ragasztás sikeres nem folyik az olaj!
szervóolajszint feltöltve minimum alatt volt de nem romolott el a szivattyú se semmi egyéb:D

 
>> SzervizRita & Sanyi // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-08-12

Teljes körű átvizsgálás után azt hiszem megtaláltam a bűnöst ami miatt nem jár a motor. Hétvégén motor kivétel és a végére járok az ügynek.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2011-08-12

120.000 km van benne, így a gyári (!!!!!!!!) fékbetéteket kicseréltük, és kapott új Selenia WR Diselt is, olaj és gázolajszűrőt is!
Ha fékbetét csere, akkor ledobtuk már a fékfolyadékot is, ami még szintén gyári volt.

 
>> Szervizkarel155 // Alfa 155 1.8TS Sport // 2011-08-12

Idén történt...

Vízpumpa, termosztát, Első tárcsák betétek, első lengőkarok cseréje, hátsók felújítása.
Kipuff katalizátortól hátsó dobig cserélve. Bal első toronycsapágy és első lengéscsillapítók cserélve. Meg még néhány apróság...

 
>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2011-08-12

4db Monroe gátló
első kettő toronycsapágy
Olajcsere Selenia 20k + olajszűrő légszűrő (hamarosan ~170k)
Műszaki vizsga
Némi munkadíj

Tervben van még a kipuff rendszer is mert itt ott lyukas már :o(

>> EseményPublic Enemy // Alfa 166 2.0 V6 TB // 2013-01-09

Induló km-óra állás: 203515. Érkező km-óra állás: 206651. Megtett km: 3136. Indulás 2011.07.26-án 19h00. Érkezés: 2011.07.29-én éjjel 1h30. Sok megtett km, élménydús útszakaszokkal fűszerezve (a magyar utak után mi nem az?). Céges és privát tennivalók elintézve!
1. állomás: D-36088 Hünfeld: "Autodelta Agent" Herr Harry Schulze, informálódás lehetséges tuning lehetőségekről, terven kívüli beavatkozás: írattam a motorra egy új motorvezérlő programot. Az eredményt illetően pozitívak az érzéseim: alul ugyanolyan amlyen volt, 2000-től érezhetően erősödik, 3000-től 4500-ig brutál hátbavágós (tényleg!), 5500-nál kezd egy picit gyengülni, de azért simán elforog még 6500-ig...
2.állomás: D-45475 Mülheim an der Ruhr: "áru" leszállítva, meg sem kottyant a 180,-kgs súly a picikének! Megszabadultam a "ballaszttól", végre tudok felszabadultan autózni!! Oktatófilm indult a dekadens német verebeknek... :-)))
3.állomás: D-55606 Kirn: Céges látogatás: öltöny, "makkos" cipő fel, frizura, fizimiska belőve, elővesszük a legjobb formánkat!! Utólag mondhatom, hogy eredményes volt ez a látogatás, az út ára azóta már bőven "zsebben" van, és bízom benne, hogy ez még csak a kezdet...
És innentől jöhetett a szórakozás, irány Bajorország az "Unterallgau"...
4.állomás: D-87778 Stetten: NOVITEC tuningműhely, ahol megvettem az utolsó darab lökhárítótoldatot a "facelift" előtti 156-ra, ami raktáron volt... Gyönyörű Ferrarikat láttam a szalonban, a földön látható apró olajfoltok sem kerülték el a figyelmemet, ahogy "Csöri" mondaná: ez olasz, baszki! Ergó: egy pici olajfollttól még nem kell megijednie senkinek sem, biztosan jó autók azért a Ferrarik is!!! :-))
5.állomás: D-88656 Harburg am Schwaben: privát látogatás ebben a tündéri kis városkában, ahol azért üzletről is szó esett, de nem ez volt a lényeg, hanem egy kis feltöltődés és hát sajna felkészülés a fárasztó haza útra!!
Azért jó volt újra hazaérni, mert már nagyon hiányzott a kicsi családom....

 
>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2011-08-12

Kicsit elmaradtam a leírásokkal.
Szóval a szuper minőségű első osztályú Made in Germany hosszbordás szíjam cirka 1,5 év alatt megnyúlt annyira, hogy még a tél beállta előtt le kelet cserélni. Cirka 7K

A hűtőrendszerrel sokat birkóztam. Eleinte télen nem volt rendes fűtésem, és nyáron a legnagyobb meleget is könnyedén elviselte az autó. Egy termosztát csere óta viszont a helyzet megfordult. Illetve megfejelte azzal hogy 35 fok környékén már 130 nál elmelegszik a motor autópályán.
Hogy ne legyen szép a szenvedés a vizem is elkezdett fogyni. Na okos szerelők egyből háhhá szarolasz beszart, tönkrement, és biztos füstöl is mint a gőzhajó. Nos a helyzet az hogy a made in Germany felíratú termosztátom gyári hibás volt, meg volt repedve az egyik illesztésnél és egyre nagyobb lyukon keresztül elcsepegett a vizem. Álló helyzetben viszont nem nagyon találtam vizet sem semmit az autó alatt. A váltóházra csepegett a víz ami pedig elpárologtatta. cirka 16k
Hőmérséklet probléma továbbra is fennáll, de nem fogy a vizem hála égnek.

Ezenkívül a télen annyi sót kapott a vas, hogy a torony csapágyakból marok számra lehetett kiszedni a matériát, és a tank alatt is ujjnyi kristályok voltak. Következmény -> Toronycsapágyak nyikorognak és a kipuff egy részén megszünt létezni a cső. Köddé vált konkrétan :D cirka 4k

Öregszik a jármű... :o(

Meglett ejtve egy futómű állítás is. Nem húz semerre, stabil az úton, szépen veszi a kanyarokat...ez az eredmény :) Lehet nyomni egy reset-et a futómű óráján :)
Ja, a futómű állítás ingyenes volt, mivel szomszéd műszakiztató/szervíz állomáson dolgozik :P