Blog
Mai nap sikerült szerezni egy másik motort jóárasítva:) 64esből lett kibontva, hallottam is ketyegni. Még úgy is megérte, h 501km-et autóztam érte. Grétának meg se kottyant még a mostani motorral se, tette a dolgát, húzta a futót, elvitt és hazahozott gond nélkül:) Terv a következő: itthon van a motor, szétszedem, felújítom, kicsit alakítok rajta és megy be a hölgybe, a mostani motor marad tartaléknak. A folyamat természetesen dokumentálva lesz:D
Mivel nem volt túl tartós az előző wax (szintén Sonax termék de folyékony) így kipróbáltam a "durvább" változatát! Ehhez azonban már nem elég a kézi erő ezért gyorsan beszereztem egy polírgépet is! Ma reggel nekiláttam majd 4 órába tellett de megérte nagyon jó cucc ahhoz képest, hogy kemény viasz egész könnyű volt vele bánni most arra leszek kíváncsi mennyire tartós......próbaképpen lekenem a Z750-t is :-)








első féktárcsák fékbetétek cseréje!+hátsó fékbetétek cseréje a mai napon!
valamitn az dekni ragasztás sikeres nem folyik az olaj!
szervóolajszint feltöltve minimum alatt volt de nem romolott el a szivattyú se semmi egyéb:D
Teljes körű átvizsgálás után azt hiszem megtaláltam a bűnöst ami miatt nem jár a motor. Hétvégén motor kivétel és a végére járok az ügynek.
120.000 km van benne, így a gyári (!!!!!!!!) fékbetéteket kicseréltük, és kapott új Selenia WR Diselt is, olaj és gázolajszűrőt is!
Ha fékbetét csere, akkor ledobtuk már a fékfolyadékot is, ami még szintén gyári volt.
Idén történt...
Vízpumpa, termosztát, Első tárcsák betétek, első lengőkarok cseréje, hátsók felújítása.
Kipuff katalizátortól hátsó dobig cserélve. Bal első toronycsapágy és első lengéscsillapítók cserélve. Meg még néhány apróság...
4db Monroe gátló
első kettő toronycsapágy
Olajcsere Selenia 20k + olajszűrő légszűrő (hamarosan ~170k)
Műszaki vizsga
Némi munkadíj
Tervben van még a kipuff rendszer is mert itt ott lyukas már :o(
Induló km-óra állás: 203515. Érkező km-óra állás: 206651. Megtett km: 3136. Indulás 2011.07.26-án 19h00. Érkezés: 2011.07.29-én éjjel 1h30. Sok megtett km, élménydús útszakaszokkal fűszerezve (a magyar utak után mi nem az?). Céges és privát tennivalók elintézve!
1. állomás: D-36088 Hünfeld: "Autodelta Agent" Herr Harry Schulze, informálódás lehetséges tuning lehetőségekről, terven kívüli beavatkozás: írattam a motorra egy új motorvezérlő programot. Az eredményt illetően pozitívak az érzéseim: alul ugyanolyan amlyen volt, 2000-től érezhetően erősödik, 3000-től 4500-ig brutál hátbavágós (tényleg!), 5500-nál kezd egy picit gyengülni, de azért simán elforog még 6500-ig...
2.állomás: D-45475 Mülheim an der Ruhr: "áru" leszállítva, meg sem kottyant a 180,-kgs súly a picikének! Megszabadultam a "ballaszttól", végre tudok felszabadultan autózni!! Oktatófilm indult a dekadens német verebeknek... :-)))
3.állomás: D-55606 Kirn: Céges látogatás: öltöny, "makkos" cipő fel, frizura, fizimiska belőve, elővesszük a legjobb formánkat!! Utólag mondhatom, hogy eredményes volt ez a látogatás, az út ára azóta már bőven "zsebben" van, és bízom benne, hogy ez még csak a kezdet...
És innentől jöhetett a szórakozás, irány Bajorország az "Unterallgau"...
4.állomás: D-87778 Stetten: NOVITEC tuningműhely, ahol megvettem az utolsó darab lökhárítótoldatot a "facelift" előtti 156-ra, ami raktáron volt... Gyönyörű Ferrarikat láttam a szalonban, a földön látható apró olajfoltok sem kerülték el a figyelmemet, ahogy "Csöri" mondaná: ez olasz, baszki! Ergó: egy pici olajfollttól még nem kell megijednie senkinek sem, biztosan jó autók azért a Ferrarik is!!! :-))
5.állomás: D-88656 Harburg am Schwaben: privát látogatás ebben a tündéri kis városkában, ahol azért üzletről is szó esett, de nem ez volt a lényeg, hanem egy kis feltöltődés és hát sajna felkészülés a fárasztó haza útra!!
Azért jó volt újra hazaérni, mert már nagyon hiányzott a kicsi családom....









Kicsit elmaradtam a leírásokkal.
Szóval a szuper minőségű első osztályú Made in Germany hosszbordás szíjam cirka 1,5 év alatt megnyúlt annyira, hogy még a tél beállta előtt le kelet cserélni. Cirka 7K
A hűtőrendszerrel sokat birkóztam. Eleinte télen nem volt rendes fűtésem, és nyáron a legnagyobb meleget is könnyedén elviselte az autó. Egy termosztát csere óta viszont a helyzet megfordult. Illetve megfejelte azzal hogy 35 fok környékén már 130 nál elmelegszik a motor autópályán.
Hogy ne legyen szép a szenvedés a vizem is elkezdett fogyni. Na okos szerelők egyből háhhá szarolasz beszart, tönkrement, és biztos füstöl is mint a gőzhajó. Nos a helyzet az hogy a made in Germany felíratú termosztátom gyári hibás volt, meg volt repedve az egyik illesztésnél és egyre nagyobb lyukon keresztül elcsepegett a vizem. Álló helyzetben viszont nem nagyon találtam vizet sem semmit az autó alatt. A váltóházra csepegett a víz ami pedig elpárologtatta. cirka 16k
Hőmérséklet probléma továbbra is fennáll, de nem fogy a vizem hála égnek.
Ezenkívül a télen annyi sót kapott a vas, hogy a torony csapágyakból marok számra lehetett kiszedni a matériát, és a tank alatt is ujjnyi kristályok voltak. Következmény -> Toronycsapágyak nyikorognak és a kipuff egy részén megszünt létezni a cső. Köddé vált konkrétan :D cirka 4k
Öregszik a jármű... :o(
Meglett ejtve egy futómű állítás is. Nem húz semerre, stabil az úton, szépen veszi a kanyarokat...ez az eredmény :) Lehet nyomni egy reset-et a futómű óráján :)
Ja, a futómű állítás ingyenes volt, mivel szomszéd műszakiztató/szervíz állomáson dolgozik :P