Blog

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-08-07

Mivel eltört a váltót tartó műanyag és az autóm áll, így kicseréltem a felnik közepét. A régi kopott volt, meg az egyik másnak jobban kellett mint nekem. Kapott 4 újat. A ködlámpa is ki volt törve az is cserélve lett, bár ebbe sajnos nincsen Alfa jel. A törött alkatrész is megjött, csak cserélni kéne, de időm nincsen rá. Se hogy cseréljem se hogy elvigyem szervizbe.

 
>> SzervizRita & Sanyi // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-08-07

A restaurálás megkezdődött!

 
>> EseményRita & Sanyi // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-08-07

Tegnap megvettük a verdát.
130km-t húztuk hazáig! És megcsináltuk!!!
Izgalmak az úton: 1 vontatókötél szakadás, +belekeveredtünk a környék 10 évben egyszer megrendezett bicikli versenyébe :-))

 
>> EseményGoodboy // Alfa 156 2.4 jééétéédéé // 2011-08-08

A történet adott. Miután olajat cseréltem selenia 5w-40 wrd szétdölt a motorom:-( Több nagynevü szakival.és egy ig ügyi szakértö konzultácioja után megprobálltam megtalálni az igazságot ,az igazságomat! Elaforgon keresztül eljutott? az olajminta a nagy Petronashoz bevizsgálásra és röpke egy honap után megkaptam a részletes mindenre kiterjedö vizsgálati jegyzökönyvet! Na ezt lessétek meg! http://www.freemail.hu/mail/fm/xmldata?cmd=getattach&tid=i7ega57pDe7shFMxU90F&ulid=cuore.sportivo76@freemail.hu_1288205196&id=19854897&uid=1312282576.25410.fmx09&cid=1&homeid=657&folder=%E9rkezett&cache=1&save=0

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-08-06

Knoxx és én kitaláltuk, hogy egy közös fotózást kéne csinálni a 156-osokkal, mert hogy olyan szépek. :-) Szóltam Cheffnek, hogy társuljon ha van kedve, hiszen elvégzett egy fotós sulit, megmutathatja mit tud. :-D
Így ma elgurultunk a Csepel Művekbe, hogy lőjünk pár hangulatos képet. Szerintem jó fotókat csináltunk, meg vagyok elégedve a csapat mai teljesítményével. :-)

>> SzervizDöme79 // Alfa 147 1.9JTDm Blackline // 2011-08-06

DPF kiiktatva (a jó k..va annyát a mocsoknak aki feltalálta) hasonlóképpen mint ahogy Erhard cartárs csinálta! Át lett fúrva az ECU-ból meg ki lett írva hogy ne sipákoljon! :)

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-05

Ma (0805) ismét meglátogattam a kárpitosműhelyt, hogy bekerülhessen az elkészült könyöklő is az autóba. A művelet több időt vett igénybe mint gondoltam, így ott hagytam az autót és HoZee-val és a kis piros 147-essel nyakunkba vettük a várost, amíg az enyém elkészül. Délután mire visszaértünk már a helyén volt a könyöklő, illetve Laci mondta, hogy a deréktámaszommal volt egy kis probléma, de azt is megoldották. Otthagytam náluk a Phon-tól vásárolt 4db ajtókárpitot és a középkonzolt is a hamutartóval együtt, hogy azok is némi átalakuláson vegyenek részt.

A könyöklőt HoZee autójában is előszeretettel használtam, így az enyémbe mikor beültem, már olyan volt, mintha mindig is ott lett volna. :) Szerintem jól sikerült, szép munka. A bal első ülés kapott egy teljes felújítást, bőrápolás, bőrfestés, stb. ami sajnos a jobb egynél a múltkor elmaradt. Egyelőre.. de ami késik.. :)

[Költségeim: 4db ajtókárpit 6.000Ft, középkonzol+hamutálca 5.000Ft, kárpitos 12.000Ft]


további képek később..

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-06

Közös fotózás ystuc-cal és cheff-fel az egykori Csepel Művek Ipartelep területén.. (0806)

>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-08-06

Ma délelőtt az Euroringen jártam, sajnos csak egyedül az Alfás csapatból, így egy kicsit unalmas volt, de azért jól éreztem magam. Majdnem. Reggel kilencre igyekeztem odaérni, de az M5-ön egy elterelés miatt fél órát a dugóban csücsültem. Az elterelés okát nem tudom, a belső sáv volt lezárva, de nem dolgozott senki.
Egyedül voltam autóval, rajtam kívül kb tíz motoros volt, akikkel jól elbeszélgettem, volt köztük Alfás is. Mivel késtem, és motorosok is voltam, a délelőtti programból csak kétszer fél óra maradt az autók számára, ezért egy órás jegyet vettem.
Nagyon kíváncsi voltam a gumikra, mennyivel lesz másabb mint az utcai Michelin Pilot Sport 3-ak. Eddig csak utcai gumival voltam itt. Eddigi legjobb időm 1.27.7
Felszereltem a két kamerát, amivel egy darab videót sem készítettem, szerintem a memóriakártyákkal lehetett a gond. A PDA-ám is - amivel az időt mérem - rakoncátlankodott, nem akart bekapcsolni. Sikerült életet lehelni belé, de folyamatos üzenetekkel idegesített egész délelőtt. De azért mért.
Indulás előtt beállítottam hidegen 2.3-ra a gumikat, ugyanis ezzel a nyomással volt a legjobb a Hungaroringen. Meleg nyomást sajnos nem tudok. Az első etapban rettenetesen csúszkált az autó, már majdhogynem veszélyes volt. Elkeserített, mert ettől jobbra számítottam. Legjobb időm 1.28.53 lett, ami kevés ezekkel a gumikkal. Nem is használtam ki a fél órát. A második etapra lejjebb engedtem a guminyomásból, elől melegen 2.7-re, hátul 2.6-ra állítottam. Lényegesen jobb lett, de még mindig csúszkált, nem voltam megelégedve vele. Az euroringen utcai aszfalt van, lehet hogy ez okozza a különbséget a Hringhoz képest? Mert amíg a Hungaroringen a magasabb nyomás bizonyult jobbnak, addig itt az alacsony.
Az biztos hogy sok tapasztalatra lesz szükség amik kiismeri az ember ezeket a A048 gumikat. Az is elképzelhető, hogy a gyári puhább futóművel nem is lehet kiaknázni a gumiban rejlő lehetőségek száz százalékát. Ahogy Wéber is mondta múltkor, keményebb futóművel sokkal sokkal jobb lenne. Pedig akkor utcai gumikkal voltam, amik kevésbé teszik próbára a futóművet.
Szóval nem vagyok elégedett. Nem viselkedett úgy az autó, hogy felszabadultan lehessen vezetni. Előzetesen egy 1.25-ös időre számítottam.
A Második etap idejei:
1.28.45
1.27.77
1.27.51
1.27.73
1.27.35
1.27.26
1.28.24
1.28.69
Bár a legjobb köridőm most már 1.27.26, de csalódott maradtam. Nem maradtam délutánra, jöttem haza. Majd legközelebb talán.

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-06-21

Első alkalom a 147GTA-val a Hungaroringen, jól éreztem magam. Nagyon kiváncsi voltam arra, hogy milyen lesz a GTA semi slick gumikkal. Meg általánosságban is kiváncsi voltam az autóra, már régen jártam a Hungaroringen, főleg autóval. Három etapra fizettünk be. Népes Alfás csapat gyűlt össze, remek volt a hangulat és jó volt látni sok más Alfát is a pályán:)
Elkezdtem kisérletezni a guminyomással, de ezt nem kellett volna. A végére hagytam örömautózást is időhajhászás nélkül, ekkor BeeGee-vel ketten mentünk, neki sajnos gondjai akadtak a gumikkal.
Sok tapasztalattal lettem gazdagabb, legfőképpen a gumik terén. Az nyilvánvaló, hogy a három menet közül az elsőben volt jó a guminyomás. A második menetre leengedtem 2.5-re melegen, ami nem tett jót, a harmadikra meg 2.2-re lett beállítva. Itthon volt időm átgondolni a dolgokat és erre jutottam az autó viselkedése alapján. Az utolsó menetben BeeGeevel volt a legcsúszósabb, ami miatt sok hiba is került a körbe. Azért mentünk egy 2.22.19-et:) Szerintem 2.20 alatt lehetett volna az a kör, ha rendben a nyomás s nem csúszik. Látványosan csúszott egyébként, minden kanyarban éreztem, a mansellben sikerült lejjebb csúszni az ívről, valamint a 13-as gyors jobbosban látványosan megindult a hátulja. Előtte is volt megcsúszás, a 15-ös jobbosban. Szóval látványos volt a különbség az első etap és a harmadik etap között az autó viselkedésében. Mivel nem változtattam semmin a guminyomáson kívül -kétszer is- , mindenképpen ez lehetett a hiba oka.
A legjobb mért köröm 2.21.62
Az első etapban lehetett volna egy ~ 2.19-es köröm, csak a 15-ös kanyarban feltartott egy telefonáló 740i... Erre nincs mit mondani
A legjobb köröm egyébként 2.18.36 lehetett volna a legjobb szektorok alapján, ami az első etapban volt. Egyébként a legjobb eredmények az első etapban történtek.
A tiszta körökben a köridők elég jó konstansok voltak, 5 tizeden belül mind.
A legnagyobb sebesség 184,5 km/h.
Levonva a következtetéseket, a 2.17-es idő elérhető, amit a következő alkalommal mindenképpen szeretnék elérni:)
A fantasztikus képekért köszönet BeeGee-nek!:))