Blog

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-01

Fairlane:
Ha a gyertyákat megpucultad, és egyébként nincs tövig elfogyva az elektródájuk, akkor szerintem nem ezzel lesz a gond. Talán nem is a benzinrendszerrel.
Gyertyakábel inkább, esetleg az egyik trafó vagy injektor haldoklik, azért javulhat, ha arra túrkálsz, illetve ha hűl egy kicsit a gép.
Nem ázott be a gép, a gyertyáknál nem állt a víz?
Ha nem dugóban, hanem városon kívül, vagy pályán mész akkor is csinálja?

Ha minden csatlakozót, kábelt amit csak látsz széthúzol, aztán összedugsz azzal nagy gondot nem okozhatsz, max javul valahol a kontakt.
Gyertyakábelek, injektorok, lmm, esetleg az alapjárati motoré (a szívócsonkon lakik, egy kis hengeres fém izé)

---

Longman:
huhh, hát így elég nehéz.

Szerintem henger leállás, és gyertya beköpés nem az LMM hibája lesz.
Golden Lodge gyertyát már nemigen fogsz találni, mert nem gyártják.
Ha neked a 129Le-s 1.8-asod van, akkor elvileg NGK BCP7ES való bele, de kéne motorkód (forgalmiban motorszám, AR-el kezdődik, és az azt követő 5 szám kellene).

Lehet érdemes kicserélni őket, de szerintem csak ideig-óráig lesz jó. Vess néhány pillantást a gyújtáskábelekre. Szerintem inkább arra lesz a baj.

Az alapjáratod is a gyújtáskimaradás miatt ment el

---

ykcky:
Hi Fairlane,

sajna itt nem volt még leheőségem a nem dugóra, már nem is lesz hazaútig, mert itt mindenhol az van.

A gyertyák még nincsenek tövig kopva. Tegnap amikor a probléma először jelentkezett, az apartman mellett a szomszéd bácsinál tisztítottam a gyertyákat, nagyon komoly műhelye van az öregnek, eszterga, marógép, két falnyi szerszám. Valójában a tegnapi tisztítást sem bízta rám, hanem maga csinálta, egy egy gyetyánál ingatta a feját az öreg, másikaknál bólogatott, bevallom én nem láttam különbséget. Viszont az öreg nem beszél kicsit sem nyelveket, így vele ennél többre nem nagyon jutok.

---

ykcky:
Hi Logman,

AR67102...

Sajna, szerintem itt gyujtáskábelt sem kapok :(

---

ykcky:
Ja és a gyertyák körül nincs szerencsére különösebb kosz, sem víz se semmi.

---

Longman:
Akkor BCP6E..

Ellenőrizd a kábeleket! Mozgasd meg, keress törést, szakadást. Esetleg segítene ha megnéznéd melyik henger áll meg.
A trafód is lehet xar. Azt sem ártana megnézni

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-01

Tsiga:
Hali! A manual szerint a Champion C6YCC vagy Thomika az NGK-t ajánlja. Én nem tudok nyilatkozni, mert van még 2 szett Golden Lodge 25HLD a fiókban.
Az alapjárattal kapcsolatban ki kéne még esetleg az LMM-et tisztítani.

---

ykcky:
Tsigus,

ennyire nem vagyok spíler, hogy tudjam mi az az LMM, de, ha megmondod, bizisten kitisztítom.

köszi a mondást amúgy!

---

Tsiga:
Az a LégMennyiség Mérő a szívósorban. Fényes doboz a légszűrőház után. Ha kivetted, akkor féktisztító sprével a belsejét ki kell tisztítani. A lamella mögött is. Kézzel el lehet tolni, nem lesz baja. Általában fekete kosz szokik kijönni. Ha már nem jön több kosz, akkor vissza lehet tenni.

---

ykcky:
Well well,

így már értelek is :)
már csak féktisztító spray-t kell szereznem ezektől a fogalmatlanoktól

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-01

Ciao Urak,

apró problémám van! De megérzésem szerint ezek csak a tünetek.

Montenegro legdélebbi városában Ulcjinban vagyunk.

Dugóban (ami itt állandó) a kocsi (155 1.8 TS láncos) hengerei közül leáll egy, félreállás, gertyatisztítás után újra megy, tehát beköpi, a gyertyák nem újak. Próbáltam vásárolni másikat, de nem sikerült. Az autóboltos faszi kijött ránézett a kocsira, majd megállapította, hogy Opel! Bent a boltban mindenféle hőértéket figyelmen kívül hagyva elkezdett turkálni, de szerencsére még az ő fogalmai szerint sem talált megfelelőt.

A másik gond, eddig az alapjáratom fix 1000 volt, most 800.

Kéne nekem segítség nagyon!
Ha megírnátok a kocsiba megfelelő, lehetőleg a benn lévő Golden Lodge-nál elterjedtebb gyártók gyertyáinak gyári számait, amik nálatok ennél a motornál már beváltak, az jó volna!
Ill várom a látatlan tippelgetést az alapjáratra, és amúgy.

Netközelben leszek nemsokára újra.
Előre is köszi

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-08-02

Majd egy nagy bejegyzésben, a Montenegroi kényszervásárlásról.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-07-24

Irány montenegro!

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-08-03

Eljutottunk végre egy kézi mosóig. Jól áll neki a tisztaság.
Illatosítót is kapott, hogy ne az én szagom uralkodjon benne. :)
Valamit ki kellene találnom a kőfelverődések ellen is...

Update: Murphy sosem hibázik. Már szakad is az eső.

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-29

Visszakerült a J1 ülés (0729), már az új szerkezettel, ülésfűtésestől, mindenestől. Minden szép és jó, leszámítva azt az egy kis csavart, amit elhagytak belőle:) De majd pótolom. Lassan elkészül a könyöklőm is, legközelebb már azt szereljük majd be.

Míg a J1 ülés készült, a padlóból kiálló vezetékeket a képen látható szalaggal bevontam.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-27

Az otthagyott J1.. (0727) Amiből majd jobbkormányos vezetőülés szerkezetének segítségével emelhetőt és deréktámaszosat varázsolnak remélhetőleg mihamarabb:)

>> Szervizzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2011-08-03

Na végre, megvétel óta ami már lassan egy hónapja volt(!!!) eljutottam az olaj+levegőszűrő+olajszűrő cseréig. Pollenszűrőt is megvettem csak ugye rosszat - fene tudta, hogy már nekem az új kell, mellesleg eladó ha valakinek szüksége lenne rá. Állapotukból ítélve kitudja mikor volt cserélve - 2. kép - , igen csak ráfért.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-01

Megérkezett (0801) a Retroautók sorozathoz szánt, de alfákhoz is tökéletes 2db vitrin 1/32-es, 1/43-as, ill. ennél kisebb modellekhez. Az egyiket már be is lakták az alfáim.. :)

És ha már 'arra jártam' akkor rendbetettem a többi modellt is, íme egy kép az összesről.