Blog
Mostanában néha villogott az izzításlámpa. A minap volt időm, felnyitottam a gépházat. Végigmértem a gyertyákat, a második elhiccent. Ha már nyitva volt az eleje, kicsit matattam, megnéztem a löttyöket. A szervótartálynál kis meglepetés ért, a piros ATF helyett valami barnás trutymót találtam. Tényleg, mióta megvan a vas, nem cseréltem le! A gázolajszürő is 3 éves, km is van benne...a termosztát is tavaly óta szórakozik, 70-ig se megy fel a víz ... na, úgy néz ki összekoszolom magam!
Elszaladtam Albaautóba a B.foki útra, megrendeltem a motyót. ATF meg G12+ fagyálló van itthon, arra nem költünk.
Először nekiálltam a szervóolajcserének. Az olajhűtőnél valami műanyag gyorscsati van, nem mozdult, inkább nem bolygattam. A kormányműnél könnyen hozzáférni, lebontottam a csöveket és átforgattam 3-szor a kormányt. Aztán beindítottam a gépet, és még 1-2-szer átforgattam. Hát ja, ez kétemberes dolog, sikerült az aknát leamortizálni: a lámpákról is folyt az olaj.
Aztán kibányásztam a termosztátot. Az aksit kell kivenni - ha valaki nem csinált volna még ilyet (amit kétlek, de az majd fog) - és utána már könnyen kijön.A speckó bilincset ami a vastag vízcsövön van, egy különleges módszerrel - ún. barmolással - tudtam csak leszedni.
Az izzítógyertyát - ha van 9-es csőkulcs - hátrakötött kézzel is ki lehet szedni.
A gázolajszűrővel volt egy kis malőr, az új nem nagyon hasonlított a régire, rövidebb volt vagy 3 centivel, és vaskosabb némileg. Aztán Erhardék meggyőztek hogy ez a belevaló. A szűrőkön a számok adnak némi magyarázatot, márpedig ez a két szűrő egyforma! Simán bement a helyére.
Az idén már nem szeretném felnyitni az orrát, csak novemberben a vizsgán.
Ja, a víz percek alatt 90 fokra felmegy és ott le is cövekel.
Holnap leruccanunk pár napra Balcsira, élesben lesz a főpróba.






Ma elugrottunk Szigetvárra egy haverhoz, akinek van két AMG Mercedese, megmutatni neki az autót és egyúttal teszteltük a gépet. Doxa a hangja és módosításkor alánk rúg, úgy megindul. :))


Nos, mint írtam megírom az árakat is.Sajnos részletezni nincs kedvem, de ami eddig az autóra lett téve ( az előző bejegyzés lista), az 142000,- magyar forintomba került. Van rajta kedvezmény becsülettel, nem tagadom. Ha ezen árat nézem nem tartom drága szervizelésű autónak.
Az előző szerviz óta dobtam bele egy vezérlésmódosítót is.Ezt Erhardnak és némi okosságnak köszönhetően megúsztam 34000,-ből. Ősszel még rendbe szeretném tenni a futóművet, és talán késznek mondható az autó.
A GTV -n lejárt a műszaki vizsga... Ímmár negyedszerre mióta nálam van :) Szép teljesítmény :) Nehéz volt a döntést meghozni. Egy ereje teljében lévő autóról van szó, ami oly sok örömteli kilómétert tett emlékezetessé idén is . Ezegyszer mégis az eszemre hallgattam. Mivel szeptember végén úgyis hivatalosan is pihenőre menne (ahogy eddig is, úgy most is ideiglenesen ki lesz vonva a forgalomból tavaszig) ezért úgy gondoltam, hogy felelsleges lenne most leműzsakiztatnom, nyerek minimum fél évet azzal, ha ezt csak tavasszal teszem meg. Így kicsi piros autókám pihenőre vonult idénre... I'll be back in March :)))



Hátsó fékek végre meg lettek csinálva, már nem nyikorog hála istennek :) Igen csak ráfért a csere! Még a vezérlés szett van hátra és a nagyobb cserékkel egy időre végeztem :)


Megérkezett a várva várt csomagom:
Vezérlés szett (1 db: CT968-fogasszíj,
1 db: V55844-feszítő, fogasszíj,
1 db: V55898-Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj,
1 db: V41102-csavar,
1 db: V71184-alátét lemez)
Vízpumpa
Féktárcsa (hátsó, 02db)
Fékbetét garnitúra (hátsó)

Na, ma végre belevágtam az autó szétbombázásába. Egyelőre ez kimerült a kardán és a kipuff leszedésében (racsnis kulcs nélkül, a jó kis ~120cm mély aknában), de már készítgetem össze a cserecuccokat.
Lesz jó kis kardán (remélem nem fog ütni, a mostani már eléggé rázott, ami nem csoda, mivel a középső hardiból 2 csavar közötti rész komplett hiányzott, meg a középső felfüggesztés is elég laza volt).
Meg másik kipuff rendszer, középső-hátsó tag új, lambda-szonda is bekötésre kerül (remélem Marek jót adott). A hengerfejben meg remélem sikerül gatyába rázni a meneteket, hogy ne tekeredjen ki mindig valamelyik tőcsavar..
Termosztát is cserélve lesz, szóval ez után már nem 60 fokos vízzel fogok járni.
Vissza kerül a gyári hátsó kanyarstabilizátor új szilentekkel (eddig az 1.6-é volt fenn, ami pár mm-rel vékonyabb), viszont a hátsó rugókat az 1.6-osból fogom átrakni, mivel azok nem voltak annyit használva, évek óta csak az üres kasztnit kell tartaniuk.
A váltórudazat is pici feszesítésen fog átesni, attól függően, Ali mit tud kisakkozni a meglévő cuccokból.
Ja, a nagy pihenésben a kuplung munkahenger is bemondta az unalmast, így már az is folyatja hátul a fékolajat, nem csak a 2 nyereg. Egyúttal a beragadó kézifék okát is ki lehet majd deríteni.
Ezeken felül váltóolaj-csere van betervezve, meg 2 új Conti Premiumcontact 2 gumma felrakása, és még van néhány tervem, de lehet hogy azokra már nem lesz idő.
Költségek majd utólag.
Hosszabb ideje hallgattam már elölről az éktelen csattogást, mormogást - jóféle olasz "zenét". Mivel nem vagyok oda különösebben a digó muzsikáért, inkább - lehetőség lévén - cseréltettem a bal felső lengőkart ( hibátlan állapotú bontott gyári került be ) és a stabilizátor pálcákat ( kutyacsontokat ) - nem először. A héten cserélve lesz a jobb első rugó is... A szakmunkát Alfater végezte!
Mégis ropog a cucc! :( Kb 100km megtétele után újra éreztem a talpamom,és hallottam a fülemmel, hogy ropog a cucc. Persze a szerelő szabin. Irány egy másik, aki összerakta anno mocit. Cserélt alsó lengőkar szilentet. 100 km-ig bírta! Újra ropog! Mindent leszedte, átnézték a gömbcsuklókat,axiált, lekapták a lengőkarokat,de minden jónak tűnik! (talán toronycsapágy?)
Hétvégén Visegrádon jártam az Alfával, ami kapott egy kis arc-pakolást (új króm lécek), meg egy darab új gumit (lásd előző bejegyzést). Gondoltam, hogy a fellegvárhoz vezető szerpentinen autózással jutalmazom hosszú évek hűségét. Sajnos, csalódnom kellett, az az út tankpályának is életveszélyes, nem hogy autózásra / motorozásra használjuk! Magyarország szégyene, ezt látják, tapasztalják meg a külföldiek. Csak tudnám megmondani, a sok idegenforgalmi adóból miért nem futja új útburkolatra? Esztergom, Visegrád, Szentendre kirakat városok: még inkább oda kellene figyelni az ilyenre! Mivel tölti ott az idejét a város vezetés?
Egyébként szuper hely a Hotel Silvanus, ott töltöttük időnk jelentős részét, ami kárpótolt minden kellemetlenségért, csak ajánlani tudom!



