Blog

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-08-31

Klíma nem hűtött rendesen, de nem tudtam ki foglalkozik töltéssel Kalocsán. Lámpaállításkor kiderült, hogy szerelőm igen, csak nem tudtam róla. Így nyár végén fel lett töltve: ~250g.
Már egy ideje néha olaj szag jött be a kocsiba, épp elkezdett volna érdekelni, de töltés közben észrevették, hogy a résolajcsövek szépen engedik az olajat. Rögtön ki is lett cserélve. A felgyűlt olajat kompresszorral, féktisztítóval és ronggyal kezelték, minta motormosás lett volna.
Ismét baráti ár, mely elvileg korábbi lámpaállításokat is tartalmaz (persze nem). Megadott díj borravalót is tartalmaz.

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-06-15

Ez is régen volt, legyen pl.: június 15 és 121000 km.
Hosszabb út után (légkondi, stb) szerencsére Kalocsán kigyulladt a generátor piktogramja a műszerfalon.
Diódasor szállt el, de feszszabályzó és csapágy is cserélve lett.
Baráti ár lett számolva, kb. 15-30 lehetett, legyen 25e Ft.

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-06-01

Már jó rég volt,legyen pl.: június 1. és 120ekm.
Szívósoron a szabályzórúd állandóan lejött, de ezért nem akartuk cserélni Zével. Javítás elhúzódott a próbálkozások miatt és gyakorlatilag egyre rosszabb lett, nem húzott, kormolt és 4-esben 3500 körül hibakód jelent meg (alacsony töltőlégnyomás illetve vmi érzékelő a szívóoldalon). Végére lett jó megoldás textilbakelitrúd (~4.000 Ft) forgácsolásával a pillangószelepekre, de végül egy jó állapotú bontott szívósor (25.000 Ft) került rá, Zé pedig a kiszedetten tökéletesíti a javítást. Szívósorra az akkor épp szinte beszerezhetetlen tömítés miatt is szükség volt.
Ezen kívül szívósortömítés lett cserélve, plusz egy turbót vezérlő vákumcső adta meg magát. Valszeg utóbbi volt a nagyobb gond.

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2011-08-30

Hosszú állás után végre eljutottunk ide. Ezzel a kis turbóval nagyon harap, viszont max 0.5-0.6 bar-t tudtunk elérni. Konklúzió: rosszul kötöttem be a nyomásszabályzó szelepet... :)
No majd holnap ismét felizzítjuk a leömlőt.

 
>> Szervizkond1 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2011-11-27

Eljött hát a nagy nap. Megjött a balos féltengely egy hónap várakozás után Olaszból, így az utolsó alkatrész is megvan és mehetek a szerelőhöz.

Csere. Hátsó dob, olaj és olajszűrő cserélve. Kértem a szakit hogy nézzen utána egy-két bosszantó hibának és sajna talált további cserére váró alkatrészeket. Gyertyák elhasználódtak, a gyújtás kábelek oxidosak, nem csoda hogy rángatott főleg 1-2-3-ban. Ezen felül a féltengely cseréjekor kiderült hogy csapágy is kelleni fog.

Újabb kör az autó alkatrészesnél. Gyorsan meglett minden, három napra rá kellett visszavinnem a szerelőhöz a vasat. Előtte egy nappal újabb probléma jelentkezett. Indításkor iszonyú ronda reszelő hangra lettem figyelmes. Leállítom, újraindítom és megint... Az önindítóm utolsó előtti lehelete volt. Másnap még a lábán elvittem a szakihoz, ő pedig délelőtt kikapta, felújította és visszarakta. Ez után biztos jól az emlékezetébe véste az arcom, minek után négy órát szopott a ki és berakással, de megoldotta.

Este felé kész lett a vas. Első benyomás pozitív. Pöccre indul. Csendes a futómű, már nem kopog és kicsit könnyebben irányítható. Nem rángat, finomabban jár és egyenletesebb a hangja az új hátsó dobbal.

A nyaralás alatt mentem vele úgy 400km-t és érezhetően jobb lett. Bár még vannak tennivalók, egyenlőre nagyot javult a vas. Remélem lesz még jobb is. Folytatás a közeljövőben.

 
>> Eseményzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2011-08-09

Horvátország,Okrug Donji (Trogir-Ciovo)

 

miután tesóm haza hozta az autómat Bp-ről valami fura hangra lettem figyelmes!kideritettem hogy a kinyomó csapágy sir mikor lenyomom a kuplungot!tehát azóta az autó áll a garázsban és várja a szerkezetet a kinyomó csapágyat és a tárcsát szeptember elején ki is lesz cserélve! sajnos több mint 20 napja nem is mentem vele azóta de hát az augusztusi költségvetés csak ennyit engedett!

 
>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-29

Ma mikor hazaértem melóból, találtam az asztalon egy bubis borítékot, nagy Royal mail felirattal. Egyből tudtam mi van benne. :) Délután szépen ki is cseréltem. + kapott a pajzs egy kézi polírt. Nagyon jó lett az összhatás.

>> SzervizG-Burt // Alfa 155 2,0 ts 8v "GRÉTA" // 2011-08-29

Ezúttal az eredeti motor szétszedésére került sor:) Teljesen még nem végeztem vele, de már nincs sok, csak a dugókat kell kivenni belőle. A lánc laza volt, tömítések gatyák. Ráfért már egy kis törődés a motorra. Visszajött a másik hengerfej a gépműhelyből, 1mm síkolva lett, szelepvezetők, szelepszárszimering cserélve. Összesen 45ezret fizettem, de ebben benne van egy új gyűrűszett is. Csömörön Gutyánék csinálták, korrekt, gyors, pontos munka, csak ajánlani tudom őket. Holnap remélhetőleg össze is lesz rakva minden, utána csak a csavarokat kell nyomatékra húzni és mehet a menet:)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-29

Ismét eljött az idő (0829), hogy elguruljak Laciékhoz a nyaralás alatt elkészült alcantara darabok miatt. Most a 4 ajtókárpit betét lett készen. Nagyon szép munkát végeztek. Álmomban sem mertem volna gondolni :) Hibátlan munka. Remélem, a folytatás is minimum ezt a minőséget hozza. A képeken csak odaillesztettem a fotók kedvéért a betéteket, még nincs rendesen a helyén egyik sem. Sőt, itt még a gyári bőr is alatta van..

Ami közeljövőben várható még, hogy elkészül: a két első ajtó zsebei, a B oszlop párnái
Későbbi tervek: középkonzol, tetőkárpit, A, B, C oszlop