Blog
Hát ez is megvan... Eddig 4 számjegy volt a kilóméter számlálón, ma délutántól megvan az 5. is. Kicsit furcsa, mert nekem még minidg egy új autó érzését adja minden alkalommal amikor reggel beülök, de 10.000 kilóméter az tízezer kilóméter. Sok autó már ennyi futás után is eléggé elhasznált állapotba kerül. Nagyon bízom benne, hogy nálam a kép, 100.000 kilóméter után sem fog változni és még akkor is, egy gyönyörű, makulátlan autó kerül a lencse elé, mikor fotózom azt :)




Ezen a vason is elkövetkezett az első olaj cserém :( :
Selénia 5W-30 (4,5l)
olajszűrő
gázolajszűrő
levegőszűrő
pollenszűrő
+ jöttek az apróságok:
hátsó ablaktörlő kar + lapát + gumi :(
kerékőr (4db) csak megnehezítem a dolgát annak aki akarja
fényszóró (xenon) beállítás, mert nem csak ismerős villogott rám :)
jövő hét folyt.köv. :(
79.960 km





KM ÁLLÁS: 180.025
kipuff utángyártott 45.000
felrakás,felfogatások cseréje, forrasztás:15.000
balhátsó kerékcsapágy: 25.000
Idén már csak összejön ez a bejegyzés is...
Ezévben családosan indultunk neki a Selénia Rallynak. Nagyjából a nyaralásunknak is szántuk idénre, Kinga szeptemberre van kiírva, úgyhogy nem nagyon utazgatunk. Nomeg egyéb összeférhetetlen projektek is vannak.
Tihanyban szálltunk meg a BLKI egyik lakásában. Szuper volt, sokkal komfortosabb, mint egy szállodai szoba. Gyerekkel meg pláne. Pénteken lementünk, így volt időnk Tihanyban is sétálgatni egy kicsit, habár elég borongós volt az idő.
Másnap 9 körül már ott voltunk az Alfa szalonnál Veszprémben, regisztráltunk, és alig vártuk a rajtot. Elég szeles idő volt, úgyhogy jórészt behúzódtunk a szalonba, vagy épp az autóba, szép lassan eltelt az idő. Végre mi jöttünk! Az előre megbeszélt jelőlésrendszerrel elkezdtünk haladni az itiner szerint. A tavaly bevált módszerrel közlekedtem, senkihez, és semmihez nem igazodva figyeltem a sebességmérőt, és próbáltam egyensúlyban tartani a sebességünket. Most nehezebb volt így érzésből menni mint tavaly, mert nagy volt a forgalom, sok jelzőlámpa volt. Sorompó, forgalmi dugó 2 féle sebességkorlátozással, futóverseny és még faággyűjtés is utunkat állta. A feladatok most nem voltak olyan furmányosak, de jók és élvezhetőek voltak, nomeg azért néhol becsapósak is. Szuper hangulatban autóztuk végig Kingával és a másfél éves kiscsajjal a versenyt. A pici is jól bírta, bár néhány feladatnál gondban voltunk, mert az autóban aludt. Otthagyni meg mégse kéne..:-)
A végén engedélyt is kaptunk egy kis többlet időlevonásra, ám még ez is kevésnek bizonyult. 7 perccel lassabbak voltunk mint a szintidő. Nem gondoltam volna ezt sem indulás előtt, de jó volt a csapatmunka, így idén 7-edikek lettünk! )
Ma a pécsi Ns autóház jóvoltából volt szerencsém elvinni egy Alfa Romeo Giulietta1.75 TBi-t tesztvezetésre.
Nem vagyok egy cikkíró csak megosztom veletek az élményeim :)
Maga a Giulietta nem tartozik a top3 Alfám közé de ez ízlés kérdése. Amúgy eddig csak képen láttam. Amikor beleültem elillant minden kétségem, hogy na ez vajon milyen lehet. Nekem tetszik:) Pécsen az első pár méternél már megtapasztaltam, hogy a gázpedál olyan mintha egy madártollat símogatnék a lábammal. A fékek kegyetlenül harapósak. Kikanyarodtunk az autókereskedésből gáz minden oké. Az út első felén még csak ismerkedés motormelegítés beszélgetés etc. 5ösbe elkezdett villogni egy shift felirat, kérdezem az eladó, hogy miért villog ez? Lazán megjegyezte, hogy van 6. is :) Jamondom bocsi :) Akkor még valamilyen benzinkímélő módban mentünk a 3 mód közül. Elértünk Hird-re fordulás, eladó aki velünk jött átállította nekem full teljesítmény üzemmódba. Műszerfalon egyből láthattuk a turbónyomás mérőjét. 1be nem szórakoztam rögtön 2 padó turbó sziszeg szám a fülig ér :) Dombon felfelé 6osba is csodálatosan húz.
Felszerelés minden benne van ami egy fullextrás autóba kell. Nekem ez már csilivili volt mondjuk. 1 negatív volt, hogy a hátul ülő kis termetű barátnőm nyomorgott amikor a 156osba hátul teljesen jól elfér. Najó még 1 "negatív" dolog: EZT A MOTORT NEM LEHET KIHASZNÁLNI OLYAN ERŐS :D
Nap végére arra jutottam, hogy nekem még mindig a 156-osom kell de Giulietta motorral :)
Mindenkinek ajánlom, hogy aki teheti menjen el egy tesztkörre. Ingyenes és nem fogja megbánni :)
Tesztalany: http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/giulietta/alfa_romeo_giulietta_1.75_tbi_quadrifoglio_ver-4355881
u.i.: Bocsi azoknak akiknek nem integettem vissza, csak épp az autóra koncentráltam 100%
felkerült az új 18-as felni :-))
új alu tükörbetét (már amikor elhoztam)
új szőnyegek
új ablaktörlő lapátok


Hatodik Selénia Rallynkon vettünk ma részt. Soha ilyen hamar még nem sikerült a rajthelyre érni. Már 8-kor ott voltunk,elsőnek érkezve,köszönhetően annak,hogy a 20 km-re levő Nagyvázsonyból indultunk :))
Mindenképpen hamar akartunk indulni,ez sikerült is:5.-nek indultunk,tesómék pedig 6.-nak. Rendhagyó módon most én vezettem,a drágám pedig navigált.
Gond nélkül eljutottunk az első állomásra,a felsőörsi templomig. Itt nem volt nehéz megfelelni a kérdésekre,nem úgy a következő állomáson,ami a Selénia állomás volt.
Szokás szerint tippeltünk az olajos totóra,viszont a feladat másik fele jól sikerült,mert 7 halat kifogtam és 5 kérdést tudtam is. A következő megálló a Balaton totóval jól sikerült,szerencsére tudtam a válaszokat kettő kivételével.
A tihanyi állomásnál bántam meg,hogy én vezetek,mivel az volt a feladat,hogy a pulton levő 4-féle bort fel kellett ismerni. Jobb híján szagminta alapján azonosítottam.
Ezek után tettünk két tisztelelet-kört a félszigeten és persze mindenhol Alfák jöttek szembe de rájöttünk,hogy direkt volt ez a csavar betéve. A következő feladatnál virágládákat kellett számlálni,ami nem jól sikerült és falikutakat,ami szintén hibás volt,mert mi a ház udvar felőli részén levőt is beszámoltuk. A 2000 literes korsót viszont megtaláltuk :)
Dörgicsén szép régi templomoknál fotóztunk egy sort,a feladat könnyű volt.
Nagyvázsony következett,ahol a várnál könnyű kérdéseket találtunk.
Az utolsó állomást viszont nem leltük. Fahidat kellett keresni,amit Veszprém belvárosához közel nem találtuk meg. Addigra már jó pár Alfás összeverődött és együtt oldottuk meg a problémát azzal,hogy visszamentünk egy kereszteződésig,ahol jobbra kellett fordulni,mint kiderült az itiner hibája miatt egyenesen mentünk tovább.
Sebaj,megtaláltuk a helyet,ahol népünnepély volt és kiderült,hogy nem tudunk padot számlálni :)) Innen már csak vissza kellett találnunk a célhoz és már csak egyszer tévedtünk el egy körforgalomban és befutottunk nagy örömünkre :))
Később kiderült,hogy 4. helyezést sikerült elérnünk de aminek még jobban örültem,az,hogy a ecsémék meg 3.-ok lettek :))
A megérkezés nem volt eseménytelen,mert ahogy megérkeztem,nem sikerült rükibe tenni a sebességet,úgy kellett betolni a helyére. Lokfer kolléga igyekezett segíteni egy óra hosszat szerelt és nyakig olajos lett és meg lett állapítva,hogy a váltó rudazat gyengélkedik. 3. és 4. fokozatot tudok váltani. Jobb híján így mentünk el Nagyvázsonyig.











