Blog
2006 máj 162800km
Gyertya csere 8 db ( Bosch super4 ) 8040Ft
2006 okt 167000 km
kipufogó leömlő utáni frexibilis cső csere Polgár kip.szervíz 8500Ft
2006 okt 168200 km
Bal belső féltengely gumiharangcsere (löbro) 3500Ft
2006 nov 169500 km
bal hátsó ABS jeladó csere bontott 2000Ft
2007 jan 171600 km
motortartó bak csere (felső gyári)3400Ft
2007 febr 172600 km
Bal+jobb külső féltengely gumiharangcsere (löbro)4800Ft
2005 nov 156800km
1 pár első gólyaláb csere (Lip gas tech)30000Ft
Ezt feleslegesen cseréltem .A lengőkarok kopogtak.
2006 febr 159900km
Olaj+ szűrő csere (Q 8 10W40+asso filter)8000Ft
Jobb+bal első lengőkar csere(Birth) Futóműáll 23900Ft
Jobb+bal hátsó féktárcsa(Qh)+betétcsere (simer)10000Ft
2006ápr 161000Km
Belső jobb féltengely gumiharang csere (löbro) 3500Ft
2005 aug. 153000km
2 első féktárcsa (arkon) + fékbetétcsere(jurid) 14000Ft
2005 szept. 154000 km
jobb első belső korm. gömbfejcsere + futóműáll (Lemfölder) 8500 Ft
2005 okt. 155000km
első stab szilent csere jobb+ bal (ocap) 5000 Ft
Rögtön a megvétel után előjött egy hibája az autónak, a motor leállítását követően, kb 20-30 perccel nem lehet beindítani a motort. A jelenség csak akkor jelentkezik, ha viszonylag meleg a motor, 80-90 fokos, és áll is valamennyit.
Ilyenkor pörög az indító, de semmi. Játszok vele 10-15 percet, és ha közben hül a motor, olyan 50-60 fokosra, akkor beindul.
Ez elég kellemetlen hiba, a szervizben elvileg megjavították az önindítót, de nem ez lehetett a hiba oka.
Nem minden esetben fordul ez elő, de azért szeretném ezt is letudni.
Most inkább már olyan szerelőhöz vinném, aki ért ezekhez a típusokhoz, és nem fog minden szóba jöhető, a hibát okozható alkatrészt kicserélni.
Ha van tippetek írjatok!
A visszajelző lámpán egyébként világít a hiba a befecskendező rendszerben lámpa, ebben az esetben. Kézikönyv annyit ír, hogy vigyem szerelőhöz...
A kocsit acélfelnivel, de legalább gyári dísztárcsákkal és téli gumival vettem.
Rögtön tudtam, hogy valami szép felni hiányzik rá, és persze nyári gumi.
A képek között látható 16-os felniket elég jó áron tudtam megvenni, (35 E Ft), de a nyári gumik rajta életveszélyesek voltak. Egyik szerelő sem akarta felrakni. Így új gumikat kellet venni rá, Rotex, 225/45R16w méretben, ez szereléssel, csavarokkal összesen 90 E ft volt.
A felnik kicsit azért karcosak, de egy alapos sikálás sokat segített rajtuk.
Terv, hogy majd ezeken egyszer téli gumik lesznek és egy még szebb felnire rakatom át a nyári gumikat.
Még megvétel előtt elvittem az autót állapotfelmérésre, a szervizben elmondták, hogy az autó nem volt rommá törve. Persze látszott, hogy költeni kell rá, csöpögött a váltóolaj, jobb első lámpa repedt volt, első lökhárítót fényezni kellett. Szakadt volt a bal első fékkopás visszajelző vezeték.
Ennek fényében elég jó árra sikerült lealkudni az autót. (725 e Ft)
Rögtön ment is a szerelőhöz, ami egy nagy független szerviz a munkahelyem mellett.
Kértem, hogy alaposan nézzék át, és mindent javítsanak meg, illetve az összes olajat, szűrőt, kopó alkatrészeket cseréjék, de azért szóljanak, ha valami nagy probléma van.
Végül cserélve, javítva lett: pollenszűrő, légszűrő, olajszűrő, motorolaj, gyertyák, vízpumpa, kézifék kötél, kipufogó tartó gumik, hátsó lengőkarok és szilentek, fék gumicsövek.
Fényezve lett az első lökhárító, cseréltettem gyári bontottra a repedt jobb első lámpát is. Műszerfal világításban izzócsere, vezérlést javították, bár egy jelentős probléma azóta sem oldódott meg, de erről később. Végül beállították a futóműveket.
a vége 371E Ft lett, melyből 127E Ft a munkadíj.
Nem volt kevés, de ezt az összeget azért rászántam, a biztonság és a jó műszaki állapot mindent megér, és amúgy is szeretem, ha egy autó karban van tartva, makulátlan kívül-belül.
Korrekt cég, előbb elküldték a megfelelő fékcsövet, mint ahogy mi visszaküldtük a rosszat. Ez most végre passzentos, fajin, fekete.
Érzésre egy hangyányit keményebb lett a pedálérzet.
Ollahnak még egy köszi.
Valahol elnéztem a kilométeróra állást, mert ma konstatáltam, hogy egy ezressel több van benne, mint ahogy emlékeztem, és mint utoljára feljegyeztem a blogba.
2009-ben pont ezen a napon vettem át a GT-t. Azt hiszem két év után érdemes egy kis számvetést csinálni :)
Az átlagosnál kicsit kevesebbet használtam, eddig összesen 38 ezer kilométer van benne. Ebből kb. 10-15 ezer volt az igazi élményautózás. A Giro-s találkozók, a Selénia Rallyk, és a horvátországi utak. Ezen a jövőben változtatni kell, mégtöbb kanyarra van szüksége Blankának!
A két év alatt szépen lassan elérte a végleges megjelenését az autó. Kapott télire sokküllős, egyedi 17-es felniket, fekete tetőt, lecseréltem a nyári Q2-es felniket grafitszínű sokküllősre, QV-lóherék kerültek az első sárvédőkre, majd a hátsó csomagtartóra felkerült egy Zender szárny. Sikerült így eléggé egyedivé varázsolni az autót.
Ennél több külső módosítást nem tervezek már, ez így már pont elég sportos, és feltűnő. Nem lesz mindkét oldalon kipufogó, nem lesz fólia az ablakokon, itt szépen megállunk! :D
A születésnapi ajándéka egyébként egy bőrápolás és egy alumínium tanksapka lesz :)








Beléptem a direktszűrő használok táborába...
Félelmetes. :)
176341km