Blog

>> SzervizArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2011-07-24

Egy nagyobb gyorsításnál a kuplung megadta magát.
Kuplung+szerkezet csere Valeo-ra + váltóolaj (Tutela ZC 75 Synth) + fékolaj (DOT4) csere egyúttal.
Olyan lett a váltó mint az álom, valószínűleg nem volt a helyzet magaslatán az olaj, vagy nem belevaló volt.
(BMW-s ismerős kipróbálta, és elismerően bólogatott, hogy milyen jó a váltója... azthiszem ennél nagyobb dícséretet nehezen kaphat :)

 
>> SzervizArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2011-07-24

Érdekes mód a hátsó alsó lengőkarok belső csuklója gumiszilent volt, amit kapott bontottat abban már GL szem.

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-07-24

Ma felkerült a bal oldali hátsó kárpit. Azért csak a bal, mert sajnos tegnap a másikat ott felejtettem :( Majd jövő héten megkapom, de így most kétszer kell kiszednem az ülést a berakásához.
Annyira nem bonyolult, csak sokáig tart. A hátsó ülés alsó része lehajt, aztán a támlát ki kell szedni és akkor kényelmesen le-föl lehet rakni az oldalkárpitot.

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-07-23

Felkerültek az új ajtókárpitok és a kalaptartó két oldali konzoljai.
A műanyag patentokkal nem könnyű az élet, megküzdöttem vele, hogy mindet sikerültjön sérülésmentesen kiszedni és átrakni az újba.
Ha pedig már szét voltak szedve az ajtók, akkor a belső rész kapott egy wax alapú konzerváló bevonatot.

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-07-23

Tesóm kitalálta, hogy építsük át az autóm belsejét faceliftesre. Nagyon nem kellett rábeszénie :-)
Alf egy QV belsejét fogja megörökölni. Egyelőre odáig jutottunk, hogy ma beszereztünk minden hozzávalót: műszerfal, középkonzol, váltóbox, oldalkárpitok, légzsák, gyári pótféklámpa.

 
>> Szervizbbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-07-23

Felvittem Zé-hez a kocsit és 1 hétig nála pihent. Megcsinálta és jó. Meghajlok a tudás előtt és még egyszer köszönet a fórumos tanácsokért, nélkületek még lehet, nem lenne jó a kocsi! Most végre elkezdhetem használni.

 
>> SzervizAlexander // Alfa 146 2.0 Ti // 2011-07-22

Egyik Tatabányai műhelyben végre megoldóttak a futómű gondok, sikeresen beállították.
egyébb javítás elmúlt időszakban:
-generátor felújítás
-szervo olaj csere
-kormánymű koppanás enyhitése..

 
>> EseményGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-07-22

Így jártam... :-(
Ne hajtsatok át a piros lámpán, mert fájni fog... sőt, most már a sárgán se!
Ezekután még a zöldnél is lassítok :-P

 
>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-07-22

Rosszalkodott, megnéztük, lambdaszonda... persze azért nem volt ennyire egyszerű és egyértelmű a dolog, de a mreni-től kapott kábel és progi sokat segített! Ezúton is köszi érte, ha olvasnád :-)
Lényeg, hogy egyet kicseréltünk, így most ez normális jelet mutat, elmúlt a rángatózás, erőtlenség, "túlfogyasztás", normálisan jár a motor. Viszont a másik szonda is néha furcsa értékeket mutat, ezért most tesztelem: mérem a fogyasztást, figyelem a motort stb... majd néha ránézek a hibakódra is... remélem nem kell még egy szondát vennem. Bár ha ez az ára, hogy menjen, akkor ám legyen...

 
>> Szervizstukker1987 // Alfa 159 SW 1.9 JTDM // 2011-07-22

Mielőtt megvettem az autóm már tudtam, hogy egy nagyszervíz mindenképp kelleni fog.
Az alkatrészeket(olaj,szűrök,vezérműszíj,görgők,vízpumpa) Erhard kolléga segítségével szereztem be.

A fórumot olvasgatva a szervóolaj cseréje is ésszerűnek tűnik, így ezt is beszereztem.
A szerelővel megbeszéltem egy szívósor és EGR tisztítást is, mert ez gyakori "hibaforrás" dejzel autóknál.

Ha ezek meglesznek, akkor remélhetőleg műszakilag teljesen rendben lesz a "taliga".(mert egy petákom sem maradt:D)

Azt még szeretném hozzátenni, hogy picit reszket a térdem amikor rábízom a járgányt a helyi szerelőkre, ugyanis 159-est még csak képen láttak:). A sokéves tapasztalat bízom benne, hogy pótolni fogja az adott típus ismeretét jelen esetben.