Blog
tÖRTÉNT ,H ELJUTOTTAM AZ olajcseréig és mint legtöbb rendes vérbeli Alfás én is a legjobbat akartam a vasnak selenia 5w40wrd. olajcsere után bp felé vettem az utamat normál autopályán megengedett tempoval normál terhelésváltásokkal.Érdnél furcsán gyengének találtam a vasat lementem hát a pályárol,h megézzem mi történt,de semmi.Igy folytattam az utam a Liszt F reptérre,közben árgus szemekkel figyeltem a müszereket,de azon kivül ,h a kipuffhömérsékletem kicsit magasabb volt 550-600c fok semmit nem vettem észre. a haza ut aztán meghozta gyümölcsét,m7/%M1 közös szakaszán égtelen kopogo csattogo hang nyomta el a dizel hangot.azonnal lehuztam a leállosávba és megállitottam a motort,szemrevételezésre semmi . Nem akartam tetézni a bajt segitséget kértem hazahuzattam magam,még aznap elkezdtem feltárni a hibát .vezérlés elugrott 4 fogat??? aztán késöbb kiderült ,h ez nem valos diagnozis ,hengerfej ép!:-) A baj lent van :-( 1es hajtokarban megforgott a csapágy ,fötengely kuka,turbo megkapta a fémspéntergo turbo kuka,blokk oldalát meghuzta a fémspén blokk kuka:-(((((( MOTOR KUKAAAAAAAAA,HAJRÁÁÁÁ MEGBIZHATO FORRÁSBOL A SELENIA!!!! És ,h miért gondolom ezt??Na okuljatok kedves olvasoim. jo pár éves jol müködö kapcsolat után a megszokott autosboltbol vásároltam az olajat,és már az üzletben gyanus volt ,h nem jol áll a kannán (5L)a kupak:-( kérdeztem is a cimborát te ez meg mi?? ÁÁÁ haggyaaad szar olasz még csomagolni sem tudnak ,letekeri a kupakot zárofolia félig feltépve!Oké h nem tud csomagolni a szarolasz,de ennyire?? ez gyanus! na de most jön a sok éves mult és a a kábitoszerkeresö kutyát meghazdtolo orr,beleszagol és azt mondja ez tuti selenia megismerem a szagárol.igy megynyugodva elhoztam az olajat és ez lett a vége!ezt a kis storyt elmondat az autosboltosnak aki azt mondta háá a biroságon megkérdik mé hoztad el az olajat mit mondassz méé nem adtad vissza???no meg kin hajtod ezt be?? csinálnak egy másik céget azt baszhatod! jofej hozzáállás az autosboltostol nemde?? Ofi ezzel szemben aki ismeretlenül is mint importör azt mondta ,h segit akkor is ,ha kiderül,h selenia volt az olaj .Köszönöm szépen Ofi !.Most várom az olajbevizsgálás eredményét.
Km óra állás : 111300
Végre volt időm egy kicsit foglalkozni az autóval.
Az autó állapota ellenére, a mechanikus dolgokkal nem igazán foglalkozott az előző tulaj.
Gyors átvizsgálás után el is keseredtem egy kicsit, de sebaj azért van hogy ilyenkor is szeressük. Amik cserélve lettek :
-hosszbordásszíj
-hosszbordásszíj karos feszítő
-hosszbordásszíj vezető görgő
-vezérlés szett
-szelepfedél tömítés
-vízpumpa
-8db NGK gyertya
-olaj
-olajszűrő
-lev.szűrő
-pollen szűrő
-fagyálló
-fékolaj
-első fék tárcsák
-elöl-hátul betétek
-jobb-bal kézifékkötél
-vízhűtő
-termosztát
-vízcső bilincsek
-klímacsőnél 2db gumigyűrű
-klíma töltés
-klímatisztítás
Azt hiszem ennyi.
Mivel szerelő vagyok munkadíjat nem kellett fizetnem.A TwinSpark szerelhetőségét nagyon egyszerűnek tartom.Az alkatrészárakról inkább nem beszélnék.Nem nagyon értem miért ilyen drágák, de szerintem nagyon jó áron jutottam hozzájuk ( köszönet érte a Vilner szerviznek ). Ha meg van a pontos matek azt is leírom.
Az autó sajnos még így sem tekinthető késznek, elég sok dolgot kell még átnézni illetve cserélni. Most már viszont nyugodtabban autózok vele.



Nagyon gyorsan belefutott akkora táv, hogy máris megint jöhetett egy olajcsere. Picit tovább gurultunk a kelleténél, de még nem volt vészes, az aktuális kilométerállás 149000. Természetesen a szokásos Selénia WR diesel ment bele, friss levegő és olajszűrővel. Ezen kívül belenéztünk az agyába és mivel két izzítógyertya hibát jelzett ezért azok is ki lettek cserélve egy kalap alatt :-)
Tegnap este cimborával megfigyeltük, hogy alapjáraton nem fut olyan szép egyenletesen a motor. Egy minimális játéka van a fordulatnak. Ő gázolajszűrő cserét javasolt. Remélem semmi komolyabb. :)
Költség még nincs, a vásárlás szinte lenullázta a számlám, de mihamarabb eszközölök egy szűröt :) Aztán repesztés...

Ma lefényeztük a lökhárítóimat és a küszöb spoilereket. A hátsó lökhárítót a parkolóban valaki meghúzta, ezért kellett visszakapnia az eredeti állapotot. akkor viszont már az elsőt és a küszöb spoilereket is, hogy egyformák legyenek. Nem színre fújtuk, mert az autó eredeti, gyári állapotát szeretném megőrizni.












A generátorszíj a lehetőségekhez képest jó helyen mondta be az unalmast. Épp a belvárosban voltam és a barátnőmet vittem egyik kórházból a másikba. Beszálltunk és a kórház udvarán mikor elindultam fura hangra lettem figyelmes. Kigyulladt a töltés jelző és megszűnt a szervó. Olyan volt, mint ha ismét Wartburgot vezetnék.
Kiszálltam és a motorháztetőt felnyitva világossá vált a probléma. A generátorszíj hosszában elszakadt. Kivettem a szíjat és a rádiót, lámpát lekapcsolva azonnal Largékhoz vettem az irányt, akikkel közben már telefonon konzultáltam.
Mivel garanciális volt még a vezérlést, ezért olcsón megúsztam a javítást. Kiderült, hogy az egyik görgő csavarját (tőcsavart) rosszul tették vissza Kecskeméten, amikor még az előző tulajdonos vezérlést cseréltetett. E miatt a szíj kicsit félreállt és a görgő elnyírta. Szerencsére nem lett nagyobb baj, csak a csavart kellett kicserélni és a szíjat.
Ami viszont gond, hogy a pajzs, amibe a tőcsavart csavarják már nem teljesen alkalmas arra, hogy ezt a csavart tartsa. Mivel így bizonytalan, hogy meddig fut még rendben, ezért hamarosan pajzs cserére viszem vissza. Ez viszont már nem fér bele a garanciális javításba :(
Km: 89.936
136610 km-nél megvolt a második olajcsere. Selenia 20K for AR-t kapott. Csöri kicserélte a légszűrőt, olajszűrőt is. A váltó 4. ben néha kissé akadt, ezért kicseréltettem a váltó olajat is. Most kicsit könnyebben jár.
Észrevettem, hogy az autó alatt egy kis olajfolt van és amikor tekerem a kormányt, akkor nyikorgó hangot ad. Gondoltam ennek fele sem tréfa, irány Largék. Megnézték és kiderült, hogy a szervócsövet kell javítani, mert szivárgott a szervóolaj.
A javítás után ismét hang és folt nélkül szalad Brigi:)
Km: 88.354
~84.500km, olaj- és szűrőcsere. Kövezzetek meg, de most nem Selenia 10W40-et tettem bele, hanem szintetikus 5W40-et. Először elég csúnyácska volt a hangja, paráztam is, de mentem vele egy kört és sokkal szebb lett a hangja, mint volt olajcsere előtt. Még a fater (autószerelő, utálja az Alfa-t) is azt mondta, hogy ilyen egy szép benzines hangja. Szóval ez van... és ez lesz szerintem legközelebb is :-)