Blog

>> SzervizBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-06-10

Már régóta szemezgettem a Q2 diffivel, egyrészt kíváncsi voltam rá hogy milyen, másrészt köztudott hogy a GTA gyenge pontja a váltó, azon belül is a differenciálmű. Még ha a Q2 nem is érne semmit, annyival robusztusabb a felépítése és jobban bírja a terhelést, hogy emiatt is mindenképpen érdemes kicserélni a gyári difit, mielőtt letérdeltetné a váltót. A munkát Csöri végezte természetesen, mert a szervizből is a legjobb kell:) És fényképeket is készített a munkáról:)
Ahogy a képeken is látszik, a gyári hagyományos differenciálmű elég filigrán szerkezet. Ha már ilyen volumenű szervizt végeztünk, akkor már a kuplung cseréje is aktuális volt, bár nem volt vele gondom. Mivel mostanában többször látogatom a versenypályákat, átállunk ötezres olajcserére a Selenia Racingből. Levegőszűrő is cserélve lett. A GTA olajfogyasztása továbbra is 0.0
A gyári fékrendszer nagyon jó, ezért különösebb átalakítás szükségét nem érzem, csak optimalizálni kell. Ez 330-as fékolajat jelent, GoodRidge fém fékcsöveket amik speciálisan a 147GTA-hoz készültek, valamint Performance Friction karbon fékbetét.
Ezek hatására a fék tényleg elképesztő lett, már hidegen is "brutál", melegen meg tényleg állat. Kíváncsi leszek a Hungaroringen mennyire bírja a terhelést, változik-e a nyomáspont és az ereje. Csöri szerint "ilyen féket Alfán még nem láttam" :))
A Q2 is jól végzi a dolgát, bár az is nyilvánvalóvá vált, hogy nem a GTA erejéhez lett méretezve. Az utcai forgalomban új dimenziókat nyit meg, fantasztikusan működik, de egy határ után ami a versenypályán jön elő,nyit, de ez - hangsúlyozom - csak nagy terhelésnél jön elő. Összegezve mindenképpen jó dolog a beszerelése, gyárilag ezzel a gyári alkatrésszel kellett volna szerelni.

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-05-17

Eljött a kedd délután, három fős csapat jött össze,kalzsoli, KriszKing és én. Mindketten nagyon szimpatikus és kedves emberek, remek napot töltöttünk el, nagyon jól éreztük magunkat:) Nagy élmény volt,hogy szinte csak miénk a pálya, és remek volt látni a másik két Alfát is a pályán.
Időmérést én nem végeztem,mert a hivatalos rendszer még mindig nem működött,a RaceCrono köridőmérő programot még nem ismertem. A GTA még mindig gyári állapotban gurult a pályára, utcai gumikkal, bár nem is igazán tervezek nagy átalakításokat, próbálom gyárinak megőrizni.
Egyszercsak megjelent egy kisbusznyi rendőr, akiknek nagyon tetszett mindhárom Alfa,tátott szájjal és vágyakozva néztek a pályán minket:) Végül balesetmentest kivántak...:)

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-05-14

Anno még a 156GTA-val meglátogattam egyszer a Hungaroringet, vegyes eredménnyel. Az autó jól viselkedett, jó volt vele menni a versenypályán, csak a fék teljesített kritikán alul. Köridőt akkor nem mértem. Mivel élek halok a pályanapokért, időszerűnek láttam ismét visszatérni , amióta ismét egy GTA-ám van. A 156GTA fék tapasztalatok éltek bennem, vajon bírni fogja-e a 147GTA féke? Igaz ezen már más fék van, a legjobb nagy féknyerges 330-as.
Arra gondoltam, hogy először egy olyan pályán kellene tesztelni, ami kevésbé veszi igénybe a fékeket mint a Hungaroring. Erre tökéletesen alkalmas az Euroring. Olvasgattam kalizsoli élménybeszámolóit a pályázásokról, nekem sem kellett több, fel is vettem vele a kapcsolatot:) Megbeszéltünk egy időpontot májusban, kedden délután. Szóba került még a keddi nap előtti szombat, de ez végülis nem volt alkalmas csak nekem. Azért lementem, ha már ráértem.
Egy egyórás jegyet vettem. Mivel motorral elég sok pályanapot megjártam már, több híres pályán is, így a légkör ismerős volt. Hamar hozzászoktam a pályához, kb. húsz kört mentem, amiben a legjobb egy 1.29-es kör volt, amit a sportbírók mértek stopperrel. Sajnos a hivatalos időmérős rendszer nem működött. Annyit mondtak , hogy így elsőre ez nagyon jó eredmény, ami jól is esett:)) Szerettem volna erről meggyőződni, ezért kutattam a neten euroringes időeredmények után, és úgy tapasztaltam, hogy az idő megállja a helyét a hasonló kategóriájú autók között, de azt is tudtam, hogy lehet még javítani. Ezenkívül még valami világossá vált a pályanapokkal kapcsolatban: jó helyen járok:))
Az autó teljesen gyári állapotú volt, utcai gumikkal.

 
>> SzervizRizzo // Alfa 155 2.0 Twin Spark // 2011-07-03

2008 febr 185000km
Fűtőradiátorcsere Bontott 4000Ft
Gyertya csere NGK 6820Ft
Lambda sonda biztosítékcsere

2008 márc 186000km
A pilisben a szemből jövő levágta a kanyart. Nemakartam ütközni ,lementem a
patkára .Két felnim tört össze.
Felni csere Alfa 146 gyári Tatai bontott 30000ft +görgőzés9000Ft
Nyári gumi vásárlás Nokian NRVi 205/50 R 15 12860Ft/db +szerelés
Vákumos fékszervo dob csere (bontott) 10000Ft

2008 máj 189700 km
olaj + szűrő csere (Q8 10W40)7460Ft

2008 jún 190500 km
Megint bal+jobb lengőkar csere az előző 30500 km birt ki
(Frapp italy) +futóműáll 26000Ft

2008 szept 194000km
váltó bal oldali kihajtás szimmering csere29.8x52x10/13,5
+váltóolaj Q875W90 5750Ft

2008 nov 195960 km
vízhűtő (nissin)+fagyállócsere 24210Ft

2009 febr 198400km
első fékbetét csere (simer ) 4970Ft

2009márc 200415 km
akkumlátorcsere Horsepower 55Ah 11900Ft
önindító tisztítás zsírzás

 
>> SzervizRizzo // Alfa 155 2.0 Twin Spark // 2011-07-03

2007 márc 173000 km
Félkfelújitás Fékolaj (tutella top4),első+hátsó karmantyúkészlet
,szerelőkészlet,6db gumi fékcső,4db fém fékcső,4db légtelenítő csavar,
főfékhenger (sanko),első fékbetét ,hátsó fékbetét. 49000Ft

173500 km
lambda sonda csere ,hőfokjeladó csere 4. ker autószervíz 28000 Ft

2007 ápr 173900 km
olaj(valvoline maxlife 10W40)+szűrő +levegőszűrő csereTechnofilter 10900Ft

2007 szept 181900km
Hátsó lengőkar csapágy csere Ez nagy szívás volt!!! 17250Ft
kipufogó gumitartó csere 3db 1080ft

 
>> SzervizRizzo // Alfa 155 2.0 Twin Spark // 2011-06-29

2006 máj 162800km
Gyertya csere 8 db ( Bosch super4 ) 8040Ft

2006 okt 167000 km
kipufogó leömlő utáni frexibilis cső csere Polgár kip.szervíz 8500Ft

2006 okt 168200 km
Bal belső féltengely gumiharangcsere (löbro) 3500Ft

2006 nov 169500 km
bal hátsó ABS jeladó csere bontott 2000Ft

2007 jan 171600 km
motortartó bak csere (felső gyári)3400Ft

2007 febr 172600 km
Bal+jobb külső féltengely gumiharangcsere (löbro)4800Ft

 
>> SzervizRizzo // Alfa 155 2.0 Twin Spark // 2011-06-29

2005 nov 156800km
1 pár első gólyaláb csere (Lip gas tech)30000Ft
Ezt feleslegesen cseréltem .A lengőkarok kopogtak.

2006 febr 159900km
Olaj+ szűrő csere (Q 8 10W40+asso filter)8000Ft
Jobb+bal első lengőkar csere(Birth) Futóműáll 23900Ft
Jobb+bal hátsó féktárcsa(Qh)+betétcsere (simer)10000Ft

2006ápr 161000Km
Belső jobb féltengely gumiharang csere (löbro) 3500Ft

 
>> SzervizRizzo // Alfa 155 2.0 Twin Spark // 2011-06-29

2005 aug. 153000km
2 első féktárcsa (arkon) + fékbetétcsere(jurid) 14000Ft

2005 szept. 154000 km
jobb első belső korm. gömbfejcsere + futóműáll (Lemfölder) 8500 Ft

2005 okt. 155000km
első stab szilent csere jobb+ bal (ocap) 5000 Ft

 
>> Szervizttamas156 // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2011-06-29

Rögtön a megvétel után előjött egy hibája az autónak, a motor leállítását követően, kb 20-30 perccel nem lehet beindítani a motort. A jelenség csak akkor jelentkezik, ha viszonylag meleg a motor, 80-90 fokos, és áll is valamennyit.
Ilyenkor pörög az indító, de semmi. Játszok vele 10-15 percet, és ha közben hül a motor, olyan 50-60 fokosra, akkor beindul.
Ez elég kellemetlen hiba, a szervizben elvileg megjavították az önindítót, de nem ez lehetett a hiba oka.
Nem minden esetben fordul ez elő, de azért szeretném ezt is letudni.
Most inkább már olyan szerelőhöz vinném, aki ért ezekhez a típusokhoz, és nem fog minden szóba jöhető, a hibát okozható alkatrészt kicserélni.
Ha van tippetek írjatok!
A visszajelző lámpán egyébként világít a hiba a befecskendező rendszerben lámpa, ebben az esetben. Kézikönyv annyit ír, hogy vigyem szerelőhöz...

 
>> Tuning és extrattamas156 // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2011-06-29

A kocsit acélfelnivel, de legalább gyári dísztárcsákkal és téli gumival vettem.
Rögtön tudtam, hogy valami szép felni hiányzik rá, és persze nyári gumi.
A képek között látható 16-os felniket elég jó áron tudtam megvenni, (35 E Ft), de a nyári gumik rajta életveszélyesek voltak. Egyik szerelő sem akarta felrakni. Így új gumikat kellet venni rá, Rotex, 225/45R16w méretben, ez szereléssel, csavarokkal összesen 90 E ft volt.
A felnik kicsit azért karcosak, de egy alapos sikálás sokat segített rajtuk.
Terv, hogy majd ezeken egyszer téli gumik lesznek és egy még szebb felnire rakatom át a nyári gumikat.