Blog
2010 febr 214300 km
Kézifékbowden csere (bárdi autó)5000 Ft
2010 márc 214750 km
gyertyacsere (NGK V -line)8db 6980 FT
215120 km
gumiharang csere a légtömegmérő és a pill. szelep között (bontott "ell") 5000Ft
2010 aug 221580 km
Generátorszíj csere (continental 5PK 813)2000Ft
( sajnos szivárog az olaj a főtengelyszimmeringnél és áztatja az ékszíjjat.Az pedig zselés lesz.Majd egyszer nekiugrok a cserének.
Váltó rudazat csere( csak 1 rúd)
2010 222456 km
olaj +szűrő csere (mobil X 2000 10w40) 7590Ft
2010 nov 224650 km
Megint első lengőkar csere 18000 km után
most csak a bal fáradt el(optimal germani) 9740Ft
2010 dec 225120 km
Hengerfejtömítés csere, meg a sallangok.
Egyszer csak bugyogni kezdett a kiegyenlítő tartályban a víz.
Mikor szétszedtem szét volt porladva a régi és átfújt az 1-2 henger között és a
víztérhez.De szerencsére csak a tömítés sérült .Tisztitás után mehetett bele az új.
hengerfejp.9970Ft ,termosztát(hella bttc) 11505 Ft,2db gumicső 3250Ft,
kipufogó tömítés (bosal)1160Ft,szelepfed.tömítés (ajusa)2500Ft
benzincső(semperit)+bilincsek 3000Ft
2011 márc 228652km
Először robbantam le a kocsival.A párom húzott haza a kis Suzukival.
Kár volt eddig halogatnom a főtengelyszimmeringcserét.
Elszakadt a ragacsos ékszíj .Mégpedig úgy ,hogy egy hosszú erős madzag lett
belőle amit feltekert a főtengely ,begyűrte a szimmeringet és szétcsapta az olajat a
motortérben .Csak akkor bírtam kiszedni amikor levettem az ékszíjtárcsát.
Persze azt se volt egyszerű leszedni.Le kellett vágnom az anyát (az anyját!!!).
szimmering (corteco 35x50x10)2783Ft, anya (bontott "ell")grátisz,
gen.szíj (5PK 813) 2783Ft
2011 márc 228652 km
olaj + szűrőcsere (Agip sint 200010w40 +armafilt) 6133Ft




Ma amikor elmentem az egyik barátomhoz és elpanaszoltam neki a klímám problémáját, rögtön javasolta hogy menjek el az általa javasolt klímáshoz a XX.ker.-be.
Kocsiba is pattantam elindultam.
Ott az irodás hölgy kedvesen közölte hogy várjak néhány percet míg elmegy valaki és aztán ránéznek, 5perc sem kellett jött az egyik srác hogy itt a helyem guruljak ide.
Odaállok mondom a panaszt ő mondja a diagnózist - a klíma vagy túl vagy alul van töltve.
rádugja a műszert túl van töltve.lefejtette belőle a felesleget és hibátlanul működött.
Mondom -ennyi ez volt a baja?
-Igen ennyi, nem ritka probléma.
Kérdezem - mivel tartozok?
-Semmivel.
:O :O
Meglepődve tapasztaltam.Vannak még normális szervizek ahol nem csak a lehúzás megy.
Mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom a helyet.Rendesek és jól is dolgoznak.
A/C Xenon Kft.
1201 Budapest, Nagykőrösi út 65
2009 szept 209385 km
ékszíjcsere generátor 5PK 813 2810 Ft
vízpumpa+szervo 4PK 962 3160Ft
2009 nov 211179 km
Kormánymű szétszedés tisztítás zsírzás ősszerakás.De nem ez kopogott
hanem a belső gömbfej.csere(blistein)+a két külső(frapp) ha már meg van bontva és futóműáll. össz 21050Ft
2010 jan 213050km
Hátsó fékbetét csere (simer) 5500Ft
Kuplung fő és munkahenger karmantyúcsere 3200Ft
+ hidraulikacső (gyártatva hefál) 3000Ft
fékolaj 1315 Ft

2009 aug 206980km
olaj +szűrő csere (Valvoline dura blend 10w40) 7849Ft
2009 szept 208680km
Sebességváltó csere.(bontott Marklar)+olaj 33000Ft
Sajnos az egy évvel ezelötti szimmering csere nem állította meg az szivárgást, de nem gondoltam hogy már alig van benne olaj.Egyszer csak eltört a bolygókerekek tengelye és kiütötte a váltó oldalát.Azért még igy is ment két napig csak a kottyanás lett gyanús az elindulásoknál.



2009. július 206210km
volt két hetem család nélkül sokmindent csináltam
szélvédő csere (volt rajta egy pont egyszer csak végigrepedt.17000Ft
ablaktörlő csere az új szélvédőhöz 2000 Ft
Bal oldali hátsó lámpa csere A párorm parkolt. (bontott)3000Ft
2009 júli 206280km
Ismét bal+jobb lengőkar csere az előző csak 16ezret birt ki(frap itali) 22000Ft
futóműállitás 4500Ft
középső kipufogódob csere (zara itali) 14000Ft

Eljött amit nagyon vártam. Még sohasem vettem részt ilyesmin. Régebben gondolkoztam "egyéb" vezetéstechnikai tréningeken, de kalizsoli szerint aki részt vett más tréningen is, újat nem tudtak volna mutatni nekem-nekünk, mert ez a Wéber féle tréning sokkal magasabb szinten van.
Izgatott voltam , vajon milyen lesz? Biztos voltam benne hogy megéri a pénz, és abban is, hogy sok olyan dolgot fog mutatni/mondani, amit az ember logikusnak tart, ha tudja... Nem mellesleg, ő egy Európa bajnok profi autóversenyző.
Én érkeztem utoljára, a többiek már lazán szereltek. Kerültek fel a slickek, pályafelnik. Nekem nem kellett szerelni, utcai gumival mentem, ami kicsit már kopottas volt, Q2-vel felvértezve, amire borzasztóan kíváncsi voltam,milyen lesz a pályán. Új fékbetétekkel, fém fékcsövekkel, de az autó továbbra is tisztán gyári.
Kezdtük bemutatkozással, majd ismertette Gábor a napi programot. Először is elmélettel kezdtünk, azon belül is az üléspozícióval. Nagyon sok érdekességet hallottam, amik létfontosságúak és logikusak. Szó esett a helyes kormányfogásról, térdszögről és kormánytávolságról. Ezután mindenkinek menni kellett a pályán két bemelegítő kört,utána egyesével mindenki mellé beült a jobb1-be és úgy kellett menni a pályán két kört. Nem kellett 100%-os teljesítmény nyújtani, nem az idő volt a cél. Jegyzetelt és felírta a jó tulajdonságokat és a hibákat is. Közben beszélgettünk, szerintem célja volt hogy kicsit elvonja az ember figyelmét, így ösztönösebben, a berögzött szokások szerint vezettünk. Logikus,mert ez is a mi érdekeinket szolgálja, és ő is tisztább képet kap.
Leírom amiket rólam mondott,mert jól esett és büszke vagyok rá:)) Miután két kör múlva visszamentünk a boxba, mielőtt kiszállt az autóból a belső ritmusomat méltatta és hogy nagyon frankó volt, mármint a körözés:) Szóval ezt mondta: " Nagyon nagyon jó a belső ritmusod,nagyon finoman kezeled az autót, ami meglepő volt számomra. És ez kell ide. Erre lehet építeni. Nagyon nagyon ritka az ilyen, aki beesik a pályára az utcáról, ez vele született tehetséged, amit nem lehet megmondani senkiről sem ránézésre, mindenkinek a belső habitusából ered. Nagyon finomak az átmenetek a gyorsítás-fékezés-apex között, szinte nem is érezni a fékezést. Nagyon jó, van benned lehetőség!"
Hát jólestek a szavai,örömmel hallgattam,remélem igaza is volt:) Hibákat is elmondta, ami a nem teljesen jó kormánykezelés volt, illetve részben jó, részben nem volt jó.
Ezekután a nap gyorsan elment, csak a méltató szavai jártam az eszembe:) Felváltva egymást követte az elmélet és a gyakorlat. A nap folyamán volt pár "súgása" "csak nekem", amiket próbáltam teljesíteni. Ő a GTA-val futott egy 1.28.3-at, utána egy 1.28.0-át. Szerinte az autó ebben az állapotban 1.26-os időt tud. Megjegyezte: "Basszus, mennyi erőd van! Q2 ide vagy oda..."
A nap folyamán a legjobb időm 1.27.833 lett, a legjobb szektorok alapján 1.27.2. A hat tizedes különbség mutatja,hogy van még benne. Akkor leszek a legjobb idő közelében, ha már csak 1-2 tizeddel lesz jobb az optimális időm. Wéber szerint elértem a kitűzött célt aznap,a 1.27.8-as idővel. Szerinte én is meg tudom futni azt amit ő tudna az autóval. Remélem ebben is igaza volt:)
Szóval a nap végére kellemesen elfáradtunk, rengeteg mindenről volt szó,amihez hogy leírjam, kevés a keret. Rengeteg időt fordítottunk az ívekre,a helyes kanyarvételre, kanyartípusokra,lehetséges teljesítési módokra. Egy szó mint száz, mindenkinek jószivvel ajánlom ezt a tréninget, és az is biztos hogy részt fogok venni a haladón és talán a profin is:) Azért talán,mert az már tényleg versenyzőknek szól.
Az egyik legnagyobb tanulság, hogy ez a tréning hasznos az utcán is, jobban és biztonságosabban vezet az ember. Más dimenzióba kerül. A kormányt is máshogy kezelem azóta.







Már régóta szemezgettem a Q2 diffivel, egyrészt kíváncsi voltam rá hogy milyen, másrészt köztudott hogy a GTA gyenge pontja a váltó, azon belül is a differenciálmű. Még ha a Q2 nem is érne semmit, annyival robusztusabb a felépítése és jobban bírja a terhelést, hogy emiatt is mindenképpen érdemes kicserélni a gyári difit, mielőtt letérdeltetné a váltót. A munkát Csöri végezte természetesen, mert a szervizből is a legjobb kell:) És fényképeket is készített a munkáról:)
Ahogy a képeken is látszik, a gyári hagyományos differenciálmű elég filigrán szerkezet. Ha már ilyen volumenű szervizt végeztünk, akkor már a kuplung cseréje is aktuális volt, bár nem volt vele gondom. Mivel mostanában többször látogatom a versenypályákat, átállunk ötezres olajcserére a Selenia Racingből. Levegőszűrő is cserélve lett. A GTA olajfogyasztása továbbra is 0.0
A gyári fékrendszer nagyon jó, ezért különösebb átalakítás szükségét nem érzem, csak optimalizálni kell. Ez 330-as fékolajat jelent, GoodRidge fém fékcsöveket amik speciálisan a 147GTA-hoz készültek, valamint Performance Friction karbon fékbetét.
Ezek hatására a fék tényleg elképesztő lett, már hidegen is "brutál", melegen meg tényleg állat. Kíváncsi leszek a Hungaroringen mennyire bírja a terhelést, változik-e a nyomáspont és az ereje. Csöri szerint "ilyen féket Alfán még nem láttam" :))
A Q2 is jól végzi a dolgát, bár az is nyilvánvalóvá vált, hogy nem a GTA erejéhez lett méretezve. Az utcai forgalomban új dimenziókat nyit meg, fantasztikusan működik, de egy határ után ami a versenypályán jön elő,nyit, de ez - hangsúlyozom - csak nagy terhelésnél jön elő. Összegezve mindenképpen jó dolog a beszerelése, gyárilag ezzel a gyári alkatrésszel kellett volna szerelni.








Eljött a kedd délután, három fős csapat jött össze,kalzsoli, KriszKing és én. Mindketten nagyon szimpatikus és kedves emberek, remek napot töltöttünk el, nagyon jól éreztük magunkat:) Nagy élmény volt,hogy szinte csak miénk a pálya, és remek volt látni a másik két Alfát is a pályán.
Időmérést én nem végeztem,mert a hivatalos rendszer még mindig nem működött,a RaceCrono köridőmérő programot még nem ismertem. A GTA még mindig gyári állapotban gurult a pályára, utcai gumikkal, bár nem is igazán tervezek nagy átalakításokat, próbálom gyárinak megőrizni.
Egyszercsak megjelent egy kisbusznyi rendőr, akiknek nagyon tetszett mindhárom Alfa,tátott szájjal és vágyakozva néztek a pályán minket:) Végül balesetmentest kivántak...:)











