Blog

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-11-05

Megelőzve a nagy rohamot, felrakattam a téli kerekeket. De az igazi ok az volt, hogy a bal első téli felnimben volt egy csúnya hupli, amit rendberakattam, és ha már kész lett, fel is került az összes kerék.

Amúgy vártam már nagyon, már kezdtem unni a Q2 felni látványát... most a sötét-grafit színű sűrűküllős felnik sokkal jobban tetszenek :)

A téli gumijaimnak ez a második szezonja, 4440 km van bennük.
A nyári gumikkal idén 13.990 km-t mentem, összesen pedig 23.960 km-t.

Javítás, szerelés: BudaGumi

>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2010-11-07

Ma megjöttek az október 27-én Németországból megrendelt futómű alkatrészek. A 12 db-os szett ára leszállítva 251 euró volt. Minden elemére nincs is szükségem, de az ár miatt nem tudtam kihagyni.

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-11-04

Ma reggel randim volt egy autószerelővel, mivel recsegett az egyik féltengelycsuklóm, plusz rázott néha a futómű.
A szerelőm szerint nyugodtan használjam csak, viszont a jobbra kanyarodásnál óvatosan.Én a biztonság kedvéért azért nem használtam, rendeltem alkatrészt, és kerestem egy másik szerelőt, aki beszereli, mivel a szokásos szerelőm mostanában sajnos családi gondok miatt nem ért rá.
Ma a garázsból kijárva roppant egyet mikor élesen balra kanyarodtam. Ez már egy jel volt. Mikor elindultam a szerelőhöz, az udvarból jobbra kifordulva egy roppanással teljesen szét is folyt a csukló, és megszűnt a kihajtás. Öcsém munkába menet szerencsére tett egy kitérőt, és elhúzott a szerelőig a céges kocsijával. Rutinos Alfás lévén a csomagtartómban már volt egy erős vontatókötél, mivel egy gyári OPEL vontatókötelet már sikerült egy vontatás alatt 3-4szer elszabva olyan 1 méteresre átszabni. Már nem bízom a véletlenre, ez 2,5 tonnára van hitelesítve. Ha már ott voltam a szerelőnél, beállíttattam a futóművet is, mivel nemrég lengőkarokat is cseréltem.

>> SzervizZsota // Alfa 147 1.9 JTDm Q2 Ti Edition // 2010-11-04

Éééééééés, tattaradaaaam...tegnap megérkezett az új matrica rendszám!!!! végülis csak 28 nap kellett hozzá... :)
A szervizben fel is tették, illetve kijavították a fényezési hibát az ajtón tehát a démon ismét tündökölhet az utakon !

 
>> EgyébÉvi // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2010-11-04

November elsejével nem csak a kötelezö téli gumi szezonja köszöntött be, hanem sikeres átköltözésem befejezéseként az ideiglenes bécsi rendszámot is leadtam, és megkaptam a végleges korneuburgit. Ezáltal a kötelezö biztosításom havi 85 jurora esett vissza, juppiiiii..!!!
Kicsit sajnálom a kék rendszámot, olyan kis helyes volt, úgy megszoktam már... viszont ez az új már akkor is az enyém marad, ha lecserélem a kocsit, a rendszámot automatikusan viszem magammal... ez is valami.

A következö projekt a müszaki vizsga, amit szerencsére három hónappal kitolhatok, a költsége 40-60 juro körül várható.
Elötte persze otthon átnézetem a kocsit, és mint már tudott, lengökart cserélünk...vagy mit?!

kb 35.000 km-nél járunk.

 
>> AutóápolásTnorbi // Alfa 166 2.5 V6 // 2010-11-03

Néhány dolog ismét cserére érett az autón: 2 belső szellőző rostély törött , a jobb oldali hátsó lámpa is plusz a csomagtér ajtó gumi tömítése is szakadt volt (by az előző nem túl igényes tulaj). Arno166-nál tettem egy rövid sétát a donor 166 ügyében és találtam is nála a fent említett alkatrészeket, így minden tutti mostmár. Köszi!

 
>> Tuning és extraBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-11-03

Vettem egy Loudlink MP3 lejátszót, mert meguntam, hogy a CD tár ugrált az írott CD lejátszása közben. Egy szoftverfrissítés kellett neki, amúgy nagyon tetszik. Sokkal gyorsabb is mint a CD tár és egy csomó zene ráfér az SD kártyára.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-11-03

Amúgymeg hogy legyen pozitív kicsengés is, nem volt fölösleges az a tartóbak csere!
Autópályán olyan halk lett az autó, mint még soha. Nagyon csendes...lehet még az utolsó, jobb első motortartót is kicserélem hamarosan.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-11-03

A kopogószellem eltűnt, vagyis csörgőkígyóvá vált. Nehéz a szellemírtók élete, manapság könnyen mutálódnak ezek a lények...
Első futóműjavítás utáni utamról hazafelé kiálltunk egy pihenőbe Debrecentől úgy 100km-re. Hallottam valami fura zörgést...csak reméltem, hogy a parkolóban röcögő Ducatoból jön. De nem. Az Alfából jött. Amennyire fülre hallottam, jobb alulról. De hallatszott igazából balról is. nyugtáztam, hogy biztos a kipufogó hővédője. Pihi után téptünk haza 150-nel. Másnap vittem el a szerelőhöz, hogy ugyan keressük már meg azt a rezgő lemezt, mert idegesítő. Hát nem lemez rezgést hallottam, hanem a főtengely szíjtárcsa van meggyengülve.
A gumi ki van repedezve, egy helyen ki is szakadt már, és a motor rezonanciájának ütemében odaverődik a vezérműszíj borítás öntvényéhez. Tehát mozdul tisztességeset. Megrendeltem minden cuccot Erhardtól hozzá, akkor már komplett vezérléscserét csinálunk.
Ahogy elnéztem a hosszbordás szíj állapotát és a görgőket, ennyit bírnak. 80e km-t futottak, és vállasra koptak a görgők, szanaszét repedezett a hosszbordás szíj. Nem vagyok boldog, vannak autók, amik 140e-t tényleg úgy elmennek egy szíjszettel, hogy felé se kell nézni. Itt 80 fölött több, mint rizikós.

>> SzervizTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2010-11-02

Ma elindultam Zsámbékra az Alfa Kontakt-hoz, hogy kiderítsük a légzsák hibák okát, de Zsámbékon egy kereszteződés előtt az autó leállt, és nem indult újra! :o( Először gyanakodtam a benzinre mert ugyan negyedig jelezte a műszer de hátha ennyit csal gondoltam.) Miután vettem benzines kannát és benzint (szerencsére ott volt a kút az út túloldalán) betöltés után sem indult. Azután a sokadik próbálkozás után csak beindult! Közben a szervizből is megérkezett a segítség. A Hiba nem a benzin hiány volt! Hanem Alapjárati motor, Alapjárati jeladó, valamint lambdaszonda. Valamint ha már úgy is ottmaradt az autó kicserélik az első szélvédőt is mert az is repedt volt már és így a vizsgán már gond lett volna.