Blog
28 ezer km-nél elkezdett búgni a futómű, és már egy ideje erős kopogás is jött az első kerekek felől. Korainak tartottam mindkét hibát, ilyen kevés km-nél - szerencsére ezzel az Autóház Budaörs és a FAM is egyetértett, így a stabilizátor rudat, valamint a jobb oldali kerékcsapágyat is garanciában cserélték.
A művelet végén sor került egy futóműbeállításra is.

Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".

VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..




Elkészült az olajhűtőm. Ez egy GTV V6 TB ből való. Formára jobban passzol, mint a 164-esé, meg az enged sajnos, tehát igen időszerű a csere. Sajnos mikor szedtem le, akkor a hollander menetes része lenyalódott. így újat kellett rá készíttetni, de nem olyan egyszerű. A mentes "csöcsöket" viszonlyag olcsón megúsztam, csak a felhegesztése nem volt annyira olcsó, + nyomáspróbánál kicsit engedett így javítani is kellett.



par hete megvasaroltam Hadada egyik regebbi kipufogojat, amit most sikerült ráapplikálni a kocsira. a turbotol a legvegsökig, 70es rendszer, janodob. az optika nekem 100%-os! a hangja meg egyszerüen elkepesztö... nem éppen halk, de még nem a hülyegyerekkategoria. nagyon élvezem...


Ma végleg kikerült a tompítottból a xenon. Mellé volt rakva és csak egy csatlakozót kellett volna átkötni meg az izzót a foglalatba rakni és világított volna ismét. De elcseréltem egy H1-es foglalatúra, ami vagy a refibe vagy a ködlámpába fog helyet kapni. Ez még kérdéses. Le kellett vennem a lököst, mert a trafó a lámpa alatt kapott anno helyet. Nem volt megint egyszerű feladat, mert a 10-11es kulcsom otthon maradt. Szóval félig szétszedet első résszel indultam haza és vissza. Közben ki volt szedve a konzol és ennek hiánya miatt az irányjelző nem működött. Trafók kijöttek izzóval együtt. Holnap posta és várom a H1et. Előtte kipróbáltam és működött. Sajnos fényképező nem volt megint nálam. Ez a telefo meg olyan képet csinál, mintha rajzolnám paintbe...szóval konzol. Kiégett a hőfök tekerőke izzója is. A fokozat állító már régen nem világít. Eljött az ideje, hogy forrasszunk. Elég roszkor, mert így nem tudom állítani, hogy meleg legyen a kocsiba. :-O Kellemes. :-) Se ülésfűtés, se fűtés...a fa hatású konzol kiesett középről, helyette bemászott a szürke. Karbont szerettem volna, de úgy érzem elég zsír ez a szürke. De úgy látom valami miatt nem melegíti a szívargyújtót. Nem dohányzom, de annak működnie kell. Holnap szétberhelem megint.
Várom a csere kormányom bőrözését + a kézifékkar és a váltókar szoknyát is. Újat kap. Ideje. A váltógobon agyalok, hogyan legyen, mert flexelni kell úgy látom. Ez se mai elképzelés. Szép lesz a belső öszhatás, úgy érzem. Képeket majd holnap lövök.
Mivel az eredeti bőrülésem nem volt fűthető, elhatároztam, hogy ha találok szép szürke bőrülést, ami elektromos és fűthető, akkor megveszem. Sikerült találnom, és elfogadható áron meg is tudtam venni. Mivel eredetileg nem így szerelték az autót, kellett hozzá egy kis vezetékezés. Vettem hozzá gyári tartozékokat (relé, biztosíték) és a gyári helyére bekerültek. Nem volt kis munka, ugyanis a teljes autókárpitot ki kellett szedni, azonban a hideg téli napokon megterül a sok befektetett energia :)
Az új garnitúra elég koszos volt, beépítés előtt langyos szappanos vízzel lepucoltam, majd bőrápolóval bekentem.





Ma megtörtént az olajcsere. Ezidáig Selenia 10w40-et használtam. Most más került bele: Selenia 10w60 Racing +Mann olajszűrő. Kiváncsi leszek rá, ez mennyivel jobb :).
A hétvégén, szombaton volt édesapám 64-ik születésnapja, ezért elutaztam hozzá meglepetés szerűen. Az autón a hét elején cseréltem olajat, gyertyákat. NGK gyertyákat javasoltak hozzá és be is szereltük. Az úton édesapám felé egyszer csak érzem, mintha elfogyna az erő a gépezetből. Nem akart gyorsulni, nem húzott a gép, főként magasabb terhelésnél.Nem tudom miért? A gyertyákra gyanakszom, de ez holnap kiderül, mert megnézetem a szervizben.
Mindezek ellenére az autó nagyon kényelmes (nagypapás) tempóval, meglepetés szerűen 6,5 l fogyasztást produkált.
Mivel ma ráértem délelőtt, így kénytelen voltam egy kis takarítással kedveskedni a drágának, lemostam a kárpitokat, mondhatni újjászületett a gép!!!
1
689
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Adok-veszek
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth