Blog

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-27

Azt hittem, hogy a 284-es féktárcsák után már nem akarok nagyobbat! Tévedtem! :-D Akartam és meglett! Persze nem ilyen egyszerűen, mert először el kellett adnom a télikerék garnitúrámat, hogy megtudjam venni a 166-os első Brembo féknyergeit (40.000,-) (meg egyébként sem tudtam volna a 15"-os felniket feltenni már)! Pont annyiba kerültek, mint amennyiért eladtam a kerekeket! :-) Aztán kellett még féktárcsa, ami a Fiat Coupé 2.0i 20V Turbo 305mm-es tárcsája lett a QH-tól (28.000.-), mert ez is 4x98-as! Fékbetétből Delphi (9000,-/garn.) került beépÍtésre! De ezek még nem elegendőek ahhoz, hogy fel is tudjam rakni őket, mert a Brembo nyergek felfogatása nem egyezik a 155 csonkállványéval! Ezért Gery83 kollega segítségét kértem a tartókonzolok (5800,-) legyártatásában! Ha ezek is meg vannak, akkor még mindig nem lehet felrakni a cuccot, mert így a nyergek nekifeszülnének a tárcsákhoz! Ezért kell még 4db 8mm-es távtartó alátét a nyereg és a tartókonzol közé! Aztán 8db 10.9-es szakítószilárdságú M14x1,50-es 40mm hosszúságú csavar (5904,- kedvezménnyel) a nyergek és a tartókonzol felfogatásához + 8 db M14-es alátét (173,-) és 4db M14x1,50-es fémbetétes önzáró anya (1024,-)! És az utolsó dolog, amit el kell végezni, a csonkállványon a tartófülek 12-es furatát felfúrni 14-esre! Nah... így már össze lehet legozni a cuccot! :-)) Egyébként a 17-es gurulók alá pont befér minden! :-) Az egyedüli dolog, amin nem kell változtatni az a gumi fékcső, ugyanis ez szerencsére kompatibilis a Brembo nyergekkel! Sőt, a főfékhenger is maradt a gyári ABS-es 22,2-es belső átmérővel! A légtelenítés meg annyiból áll, hogy először a nyereg belső felét kell légteleníteni, utána pedig a külső felét! :-)
És ez a projekt nem jöhetett volna létre Gery83 kollega nélkül, akinek hatalmas nagy köszönettel tartozom a féktárcsák és betétek beszerzéséért és a tartókonzolok, ill. a távtartó alátétek legyártatásáért! Plussz még azért is, mert elviselte az állandó telefonos zaklatásaimat! :-DD Köszi mégegyszer! :-)
A Brembo matricákért (1000,-) pedig GT kollegát illeti elismerés! Köszi, nagyon szépek lettek! :-)

('98 Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V AR34301)

Eladva 2018.05.23-án Vitaprix Cartársnak!

Valami különös okból kifolyólag az előző Szlovén tulaj kivágott a hátsó sárvédő textilbetétjéből egy szép darabot a felső ívből. Emiatt esőben mindig beverte a forgó kerék a vizet. Közeledett az ősz, nyakunkon a tél, ezért sürgőssé vált a csere... Nemis olyan hosszas keresgélés után második nekifutásra Phon kolegánál lapult a megoldás, egy bontott textilbetét formályában :) Gyorsan meg is köttetett az üzlet és pár átszállással megérkezet az "új" betét. Mindenféle különösebb gond nélkül bebírtam építeni a régi helyére, minden klappolt, egyedül a csavaroknak kelett készítenem müanyag alátéteket (fém rozsdásodik).
Hamár kintvolt a betét, megigazítottam a hátsó lökősömet is, mivel fél centivel lejebb volt. Így most már fixebb is minden :)
Örümmel vetem észre, hogy korróziónak nyomát sem találtam (kopp-kopp-kopp)
Maradtak még az első betétek cserére, azok is megvannak, csak elkéne őket hozni rokontól :) Talán jövő héten...az acélfelnieimmel együtt, mert még mindig a nyári gumikkal feszítek :(

>> Szervizötödik Béla // Alfa 33 SW TD // 2010-10-26

Megjavítottam az alsó kuplung munkahengert, kapott egy javítókészletet. Az eladott Puntomból maradt egy garnitúra téligumi felnire szerelve, zsír állapotban. Ezek is felkerültek az autóra. Egy kis malőr, a két hónapos állásban teljesen lemerült az akkumulátor, így nem tudtam ellenőrizni, hogy a kuplung kiemel-e. Látásra jó, majd meglátjuk, ha lesz időm feltöltöm az akksit, és beüzemelem.

 
>> Tuning és extravzsiros // Alfa 156 1.6 TS // 2010-10-29

Megosztanám a tegnapi nap sikertörténetét!;-)
Régóta szemezek a termpomattal, piszok kényelmes a 156 ülése, de a folyamatos gázon tartott lábam 2 óránként begörcsöl, és meg kell állnom - pedig fáradt még egyáltalán nem vagyok.

Beszéltem Zolival (Kispest elég közel van hozzám;-) ), az volt a véleménye, hogy ha szerzek tempomat kart, valószínűleg gond nélkül be lehet tenni, és egyből működni fog.

Nagy nehezen szereztem (a péceli bontóból 15k HUF-ért), Zoli ingyen beszerelte (oké 10 perc volt, de akkor is jófejség, na). És lőn csoda:
1.: kábelezés benne volt a kocsiban
2.: a visszajelző led is benne volt, és működik is
3.: szoftveresen is minden ok


Szóval van ezennel tempomatom, és a legjobb, hogy 15ezres befektetéssel még emeltem is a kocsi értékén, egész szépen;-)

 
>> EseményDöme79 // Alfa 147 1.9JTDm Blackline // 2010-10-29

Ma felkerültek a téli kerekek. Kriszking cartárstól sikerült beszerezni az acélfelniket még szeptemberbe.Örültem neki, hogy olcsón sikerült hozzájutni( 20000Ft) :)), aztán pár hétre rá kiderült hogy elkaptak gyorshajtásért :(( +30000Ft. Ma megvettem rá a gumikat Semperit Speed Grip 185/65 R15 szereléssel együtt 64200Ft.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-10-29

Ma elkészült az ismét megkomplikált futóműszervízelés.
Úgy volt, hogy csak szilentezni kell az első lengőkarokat, de csak kiderült a szétszedéskor, hogy a talpasok is készen vannak. Ott voltam az átnézéskor, tényleg nem adta ki megemelve a kis gonosz, nem moccant semerre. Szétszedve meg vagy egy centit...
Úgyhogy a szilentkészletet félretettem a következő alkalomra, és gyorsan szereztünk két lengőkart. Holnap kell a verda, úgyhogy nem értünk rá sokat jógázni az ügyön.
Végül cserélve lettek az alábbiak:

első lengőkarok
jobboldali kormányrúdfej
bal első motortartó bak
bal hátsó lengőkarcsapágy
olaj, olajszűrő

Egészen korrektül egyben van érzésre az autó, sokkal finomabban
veszi a döcögős utat. Most nagyon korrekt a futómű, nincs az a kellemetlen
szétrázza a belem érzés. Ennyit számít, hogy hangtalan. Persze a kormányzáson
is éreztem már, hogy nem az igazi, most elmúlt az a fura nyúlóssága ami az utóbbi
időben már érezhető volt. A kedvenc körforgalmamon 10-zel gyorsabban mentem át, mint szoktam :-)
Holnap pályán is kíváncsi leszek, hogy mekkora a különbség. Ennyire egyben nem is volt még nálam sose.

Jövőhét: fékgenerál

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2010-10-29

2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.

Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.

A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km

>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2010-10-21

Mai napon friss műszakit kapott a vas csontnélkül újabb két évig rohangálhat.

 
>> EseményKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2010-10-09

Kalocsai évadzáró kis gyorsulással beszélgetéssel ismekedéssel jó kis tali volt.

 
>> EseményBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2010-10-20

Eljött az idő, így Begével elmentünk, felrakattuk a téli szettet :)