Blog

>> SzervizAthos // Alfa 156 1.6 TS // 2010-10-04

Másfél év után az önindító megint kerregni kezdett... Elvittem, de ezúttal nem Nándi bához, hanem egy specialistához ahol bontottoák, pucolták cserélték és most jó. Némi üröm az örömben, hogy szerintük ezt az önindítót az elmúlt 6 évben tutira nem javították, szóval Nándi bá tehet egy szívességet.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2010-08-01

Ép nyaraltunk Bükfürdőn mikor behalt az aksi.Fizetés előtt jól jött :(
Alul a bűnös...Ráadásul a környéken egy autószerviz volt ahol csak Banner-t lehetett kapni.Nem éppen olcsón... :-/

 
>> AutóápolásRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2010-07-15

Lefényezték a sérült elemet.

 

Elsőként bocsánatot kérek minden amoréstól, hogy a KUL helyett ezt a rendezvényt választottam, de mindenképpen szerettem volna kipróbálni végre az autót azon a helyen ahová született vagy ahová újjá született :-D - és idén ez volt az utolsó lehetőség - a VERSENYPÁLYÁN.
Két barátommal mentem (képen látható BMW 330i és Subaru Impreza WRX)
Óriási élmény volt a Hungaroringen körbemenni 3 futamra váltottam bérletet (7800 Ft), végül a hatalmas tömeg miatt 2-t mentem (2x20 perc) 12 mért kör, összesen 64 km. 20 liter 100 oktános benzin. Mivel nincs slick gumim és eddig még csak szimulátorban (GTR Evolution) mentem a ringen óvatosan kezdtem végül a második futamban 2.31.8 futottam. (113.4 km/h átlagsebesség) Ami nem túl fényes, de arra jó volt, hogy kipróbáljam az autót. Tökéletesen viselkedett, nagyon jó az egyensúlya, nem tolja az orrát, nem csapja a farát. Nagyon kontrolálhatóan veszti el a tapadását, ha csúszik akkor azt négy keréken teszi, jól érezhetően. Elsősorban a mechanikát teszteltem a Q2 nagyon sokat segít, szinte úgy viselkedik, mintha hátsó kerekes lenne, nincs kipörgés csak tapadás, időként csóválás (ez nagyon érdekes első kerekes kocsinál :-)) a motor, váltó jól bírta (kicsit a váltó olaj elmelegedett a végére, de nem volt vészes). A brembo fék tökéletesen teljesített, végig bírta még az utolsó féktávon sem nyúlt el, sem a tárcsa sem a betét nem égett meg. Összefoglalva nagyon elégedett vagyok az autóval, jövőre szerzek egy garnitúra slick-et azzal kb 2.20 környékére lehet leszorítani a köridőt, azzal már elégedett lennék :-DDDD

Néhány fotó csak a hangulat kedvéért:

 
>> Tuning és extrakalizsoli // Alfa 156 2.5 V6 upgrade 3.2 V6 GTA look // 2010-10-11

Azt gondolom elkészült az autó………..

Sikerült pontot tenni az interior átalakítására végére, és ezzel véget ért a kocsi tervezett módosítása. Hosszú folyamat volt, a teljes átalakítás több mint négy évig tartott. (lásd az autó leírásában) Most már úgy néz ki, olyan teljesítményű és tudású amilyen Alfát mindig is szerettem volna birtokolni.
Most pedig nézzük a belső átalakításának történetét: a gyári, fa, plüss kombináció lehet, hogy a maga idejében menő volt (1998) de nekem sosem nyerte el a tetszésemet. Mindig jobban tetszett a sportos belső, mint az elegáns, a szemem előtt carbon és alcantara lebegett mindig ahogy az a „menő” drága sportkocsikban jellemző.
Elsőként a gyári ülések helyére kellett keresni valamit, sosem kedveltem igazán a süppedős, puha plüssüléseket, magasan is ültem, az ergonómiája is rossz (szerintem :-D). Több kagylóülést is kipróbáltam, szóba került MOMO, Recaro, Cobra…..de egyik sem nyerte el igazán a tetszésemet, túl sok kompromisszummal járt volna a mindennapi közlekedésben.
Míg egyszer ki nem próbálhattam egy 2005-ös 156 TI Recaro bőr üléseit, melyek ergonómiailag kifogástalanok voltak számomra, csak hát az a fránya bőr (nem tudom mondtam-e, de a bőrt sem szeretem). Közben kiderítettem, hogy ezen TI ülések szövet változata volt a 156 SP2 csomagban……megkezdődött a kutatás, kb ¾ év múlva találtam egy hirdetést, hogy valaki ilyen üléssel szerelt 156-ost bont. Azonnal lecsaptam az ülésekre, el is hozam azokat, de sajnos a kárpit már nagyon beteg volt (10 év nem múlik el nyomtalanul).
Ekkor hozott össze a jó sors Bara Laci kárpitossal aki nem csak szakmailag, de emberileg is nagyszerű. Laci ekkor ép a Zsigulimó kárpitját készítette. Beszélgettünk tervezgettünk, majd megállapodtunk :-)) ennek végeredmény a képeken látható belső tér. 1 év munkájának és nem kevés ráfordításának eredménye.

Véleményem szerint ez lett az egyik legigényesebb 156-os belső. Íme:

 
>> Eseményremete // Alfa Alfetta Quadrifoglio Oro // 2010-10-11

:) Alfa 763.

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-09-08

(0901-0908) egy két alfás kép.

 

Gyml Cartárssal ma délután megtartottuk a "Második Spider Találkozót". A szokáshoz híven ismét Pápán.
Egy kis bütykölés is is vegyült a dologba, diagnosztikát teszteltünk.
Szép napsütéses időben (15-17 fok) sikerült nyitott tetővel 60 km-t kocsikáznom a talira oda-vissza.
Kezd hideg lenni :-(

>> Eseménygyml // Alfa Spider 2.0TS // 2010-10-10

Ma sikerült megvenni az ELM327-es diagnosztikai eszközt. És egyben Pápán találkoztam Pirituval is. Újabb Nyugat-dunántúli Spider találkozó.:)

 

Byk-fickével indultam péntek este Zotyához akivel körülnéztünk a gyarmati lokálokba utánna ottaludtam náluk és reggelkorán mentünk 3-an ( a barátnöje is jött) a pápai teszko parkolohoz ahol még csatlakozott Peta74 és családja 156-osukkal.Egész jo volt az ut odáig jo tempoba lhetett menni.Ott már volt 30-40 alfa és pár ismerös aztán beszélgettünk,györsulgattunk is párat meg ettünk szoval a szokásos dolgok.Összességében jol éreztük magunkat de lehettek volna többen is de hát ez van döbbentö hogy az évadzáro találkozon csak ennyien voltak igaz meg lett az utolso pillanatban variálva az egész de hát akkor is.Tombolán csodák csodájára nyertem utánna 3-4 körül a kis összeverödött csapatunkal beültün k egy helyi kis cukrázdába aztán a kávé süti után indultunk haza a két 156-os és az alfetta...