Blog

>> SzervizGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2010-10-08

km. 168323
-légtömegmérő magneti marelli,
-alapjárati motor bosh csere,
-fedélzeticomputer kiolvasás, beállítás, hibatörlés
-termosztát vétel

 
>> SzervizImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2010-10-18

Ma ki lett cserélve:
- jobb első lengőkar szilent
- jobb alsó lengőkar
- futóműbeállítás

Az előzmény az volt, hogy az első futóműből nyiszogó hang jött, és picit érezni is lehetett, hogy valami "üt". Kanyarokban sem volt olyan a gép, mint előtte.

 
>> EgyébImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2010-10-18

2010.10.15-én felraktam a téli gummákat :).Egy kis jóindulattal még ezt a telet kibírják :).

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2010-11-22

Ellenőriztem a téli kerekeket és arra jutottam, hogy a garnitúra megérett a cserére. 4 szezont és kb. 30-40ekm-et húztam le a GoodYear UltraGrip 7 gumikkal.

Új garnitúrának két méret jöhetett számításba:
185/65R15 és 205/60R15.

Előbbit használtam eddig, utóbbi sportosabb (stabilabb), ezért jobb lenne. Sajnos árban jelentős különbség van köztük, mivel az előbbi kevésbbé peres és sokkal elterjedtebb, az utóbbi pedig inkább egzotikus méret.

Típusok tekintetében továbbra is a GoodYear UltraGrip 7 javított változata a 7+ áll az első helyen. További szóba jöhető típusok: Michelin Alpin A4, Bridgestone és - főleg a szélesebb méretben - Nokian.

Ami az árakat illeti. Körbenéztem az interneten. A 185-ös garnitúrát 70ezerből megúsznám, a 205-öst legjobb esetben 100e-ből (Nokian), viszont a kedvenc GoodYear-ból már 120ezerFt-ra jönne ki.
Mivel nem voltak gondjaim a 185-össel sem, így maradok ennél.
Mint kiderült a gumik.com egyáltalán nem mindig a legolcsóbb. És hozzájön még az utalás és szállítás okozta késedelem. A gumi.hu (Abroncs kereskedőház) több, mint 10eFt-tal jobb árat hozott ki a garnitúrára és másnap személyesen át is vehettem.


A 4. és 5. képen a Totalcar által leközölt őszi gumiteszt eredményei láthatóak. A tesztelt gumik közül az UG7+ bizonyult a legjobbnak.

Más... Végül egy írás a "gumigázról", vagyis van-e értelme a magas nitrogén tartalmú gáznak.

 
>> EseményDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2010-10-17

tegnap hoztuk el Bajáról!jó esős idő volt de az autó javarészt remek!Kerékcsapágyas a jobb hátsója,meg fényezni kell a tetőt meg a motorháztetőt! Összeségében nagyon fasza minden ami elektromos az működik rajta.nagyon szépen megy,jó erőben van:D

 
>> EgyébAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2010-10-16

Idén hamar kezdtem a telet. Ma felrakattam a téli gumikat. Tök könnyű lett a kormányzása az autónak :) És zajosabb is lett a gurulása :(

>> Tuning és extrabelus155 // Alfa 155 1.8 TS 16v // 2010-10-17

Fóliát kapott a szekér géptető,és a nagytető!A gyári légszürőt is lecseréltem egy simota direktre!Nagyon jó hangja lett!!!

 
>> Szervizdfg (Tanárúr) // Alfa 156 2.0 TS // 2010-10-17

megelégeltem, hogy a végdobom percegett, levettem... nah kivágtam a rozsdás darabot, hogy tegyek a helyére egy friss lemezkét... a kis buta. a vége az lett, hogy egy egész új palástot kellett csinálnom rá. ráadásul elkezdtem ívvel, mert lusta voltam előgurítani a co gépet. ismét igaz lett, hogy a rest 2x fárad, másnap le kellett ujra vennem, elővenni a CO-t, és ujravarrni az egészet... ráadásul nem, lett tökéletes, így aztán lehet még egy nekifutás kell majd. lehet veszek egy kibaszott uj dobot valakitől, kaptam ajánlatokat. vagy előveszem az AVI-t is, és csinálok egyet én.

 
>> Autóápolásimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2010-10-17

A télre való felkészülés újabb állomásaként megajándékoztam a drágámat egy finom kis waxolással,ami remélhetőleg védelmet nyújt a téli viszontagságos időjárás káros hatásaival szemben a fényezésnek.
Egy gyors mosás után magam végeztem a műveletet egy újfajta Sonax cuccal.
Az egész kb. egy órát vett igénybe.
Az eredménnyel maximálisan elégedett vagyok.Nagyon szépen csillog-villog a paripa:-))!

 

Végre be bírtam parkolni :)
Ki lett meszelve, takarítva, szóval már csak a használatbavétel maradt hátra. Sokat segít a kiszállásnál az a 2 méternyi kiütött közfal... Gyakorolni kell még a be és kiállást, hozzá kell szokni, mert nem simán egyenesen kell hátra tolatni :-/ Remélem idővel már csuklóbol tudni fogom mikor merre kell csavarni a kormány. Régi fiat-ommal nem 1x dörgöltem meg az orrát kitolatáskor, remélem Pirivel kimaradnak az ilyen "kalandok"...