Blog

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-10-26

2010.10.26., 183700 km

Az autó másfél éve nem volt emelőn, így addig egyezkedtem Csörivel, míg sikerült egy egész napra kibérelnem a Várpalotai műhelyt az aranykezű mesterrel egyetemben :))

Aprólékosan átnéztük az egész autót és kicseréltünk mindent, amit csak kellett, kivéve a motorháztetőt tartó teleszkópokat, amik nem tudom mikor haltak meg, de már egyáltalán nem tartanak.

Lényegében semmi meglepetést nem találtunk, a lassan porrá morzsoló hűtőről már régen tudok, az olajfolyást a váltó oldalon szintén láttuk már, a lengőkar és kormányösszekötők eddig bírják.

A levegőszűrő meglepően koszos volt, pedig eredetileg nem is akartam cserélni. A klímaszíjat se akartam, de a hajszálrepedések láttán inkább az is cserélve lett. A vezérlést elég lett volna 30e km-el később cserélni, de a 159-es sztorik a vízpumpával elvették a kedvem a kísérletezéstől, lényegében úgyis mindegy, hogy a 60 ezrest most adom, vagy jövőre... A kézifék zsinórok teljesen össze voltak rothadva, amin nem csodálkoztam, a hátsó keresztlengőkar meg már majdnem kiesett a helyéről - ez se volt újdonság.

Újdonság volt viszont az EGR szelep, amit eddig még soha nem pucoltunk ki - annyi kormot kapart ki Csöri, hogy 2 halottas urnát megtöltött volna. A motor felőli toroknál a korom már teljesen elzárta a felső levegőnyílást. Nem tudom emiatt, vagy más miatt, de sokkal, sokkal jobban megy most az autó.

Meglepett az izzítógyertya is - az 1-2-3 még gyári, a 4. cserélve volt. Csöri megállapítota, hogy a 4. teljesen kukás és a 2. már picit döglődik, mindkettőt cseréltük. Eredetileg mind a 4-et cserélni akartam, de Csöri lebeszélt róla.

Sikeresen felkészültünk a télre és a 200 ezredik kilométerre :)

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-10-27

A közlekedési minisztérium sikeresen kiállította szeptember 23-ra az új forgalmit, kijavították az összes hibát, végre FIAT gyártja az Alfát, ami Romeo és nem Tomeo, végre 6-os váltóm van. A szín mizériát lezártuk: az CAC papírban Grigio van, így marad a szürke a forgalmiban. A FIAT képviselet hivatalos véleménye, hogy az arany nem szín, hanem nemesfém, a FIAT Slovakia máig nem válaszolt a kérvényeimre.

Az utolsó pont a rendőrség meglátogatása volt, hogy a címem átírják. Fél nap szabadsággal próbálkoztam, de nem jutottam délig sorra. Ezután 2 hét szünet következett, nem tudtam elszabadulni a munkából. Ekkor már 6 hete jártam forgalmi nélkül, de szerencsére nem állítottak meg. Az újabb próbálkozás keretében egy hosszabb ebédszünetet vettem ki és 10.30-ra mentem a rendőrségre. Alig hittem a szememnek, mikor 12.02-kor sorra kerültem - én voltam aznap az utolsó. Viszont a rendőr nem vett be "mert én most ebédelni megyek..."

Az utolsó próbálkozásom jegyében hétfőn reggel 7-kor már a rendőrségen voltam (7.30-kor kezdenek) és sikerült 19-nek feliratkoznom. Szinte hihetetlen, de 9.50-kor sorra jutottam, az már persze más dolog, hogy 10.15-ig hozzám se szólt, mert gyorsan megcsinált 3 forgalmit a hátsó ajtóban várakozóknak. Szerencsére már semmibe nem kötött bele és 12€ ellenében megváltoztatta a címem, így 6 hét után újra van forgalmim, ami ráadásul hibátlan :)

 
>> SzervizTnorbi // Alfa 166 2.5 V6 // 2010-10-24

Sajnos egy koccanás során megsérült a gépháztető és az amúgy sem tökéletes vesék is feladták. Így most Gianninak köszönhetően új gépháztetőm van és új veséim. Gianninak utólag is hatalmas köszönet a segítségért.

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-10-26

Ma kicserélték az autón az első lengőkarokat, plusz beállították a futóművet is.
Volt egy kis olajszivárgás egy tömítésnél, így az is orvosolva lett.

>> Eseményosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2010-10-26

Ez is eljött... Majdnem kimaradt a fotó. Megvolt a pollenszűrő csere is. Újra szenest kapott.

 
>> Eseménygyml // Alfa Spider 2.0TS // 2010-10-26

A hétvégén átcseréltem a kerekeket a téli szettre. Persze ez sem ment zökkenőmentesen. A gumis "felütős" sülyokkal centírozta ki. Pár kanyar után kiderült, hogy gyorsabb tempónál eléri a súly a lengőkart. Újra ki kellett centíroztatni és ragasztott sülyokkal már minden tökéletes.

 
>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-24

Azt hiszem egyelőre befejezettnek tekintem a LED-esítést, most hogy már elkészültek a helyzetjelzők is és a rendszámvilágítás is! Ugyanaz a srác csinálta, aki a beltérvilágítást is! Viszont mivel a középkonzolon mindegyiknek van visszajelzője, ezért kellett bekötni a rendszerbe ellenállásokat is, hogy ne azt érzékelje folyton, hogy ki vannak égve az izzók! Azt mondta a srác, mindegy hogyan kötöm be az ellenállásokat, mert mindegyiket párhuzamosra csinálta! Vagy mi! :-DD Nem értek a lovakhoz! :-D Csak annyit kellett tennem, hogy megbontom egy kicsit a kábelek szigetelését és hozzáforrasztom az ellenállásokat! :-)
Jah, az autót szemből nézve a jobb oldali LED a régi és a bal oldali a most készült! :-)

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-10-23

Szombaton szikrázott a Nap, tüntetést, barikádot nem szerveztek, így legjobbnak tűnt lecserélni a nyári kerekeket. Be is jött, amire számítottam, azóta hűvös, szemerkélő idő van, így utólag pompás döntésnek tűnik az a feláldozott negyven perc! Most egy darabig újra a gyári tojástartós tárcsákat látom

>> Autóápolásosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2010-10-25

Ma le lettek foliázva kőfelverődés ellen a tükrök és a ködlámpák. Ráadásnak lett téve az első kilincsekhez is, hogy ne karcolódjon.

 
>> SzervizGyöki // Alfa 147 1.6TS Distinctive // 2010-10-22

Large Gyuriék elvégezték az éves szervizt.
Cserélni kellett a bal-első-alsó lengőkart, a stabilizátorrudakat és az évi szokásos (olaj, olaj-, levegő- és pollenszűrő), és egy két apróbb javítást is elvégeztek. Köszönöm!
Most hangtalan a futómű és selymes a motor járása. :-)
Sajnos nem tudtam a szélvédőt a cascómra kicseréltetni, így ez még hátravan.
Km: ~96000