Blog

>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2010-08-24

Úgy tünik kissé amorf alakkal áldott meg a Teremtő... vagy a postást kéne' inkább elővennem? :) Mindenesetre nem sikerült megtalálnom az ideális üléspoziciót. Ha a pedál távolságot belőttem a lábamhoz, akkor a kormány reménytelenül messzire került, és kanyarodáskor akaratlanul is szinte előre hajoltam. Nem volt mit tenni, be kellett szerezzek egy távtartót, amit a már fennlévőre tutdam erősiteni. Állitható OMP-re esett a választásom, amit szokás szerint az ebayről lőttem. Ezentúl ha kedvem tartja, akkor hanyattfekvő hülyegyerek testhelyzetben just cruisin', vagy sportosan mellközeli kormánypozicióval hasitom az ardenneki szerptentineket. :)

 
>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-11-16

Szívás ezerszer. Kicseréltem az izzókat a konzol tekerentyűi mögött. Elég fekete volt már mind. Zsírul világított összerakás után. De akkor vettem észre, hogy bármelyiket tekerem a határok nem a helyükön vannak. :-) Bázeg, szétszedés ismét. Végigjátszottam, hogy jó legyen. Később kocsikázás közben észrevettem, hogy nem reagál a höfok állítására és furán viselkedik a fokozat állításánál is. Áááááá ismét szétszedés és ennek a kettő tekerentyűnek a megcserélése következett. Ezután már tökéletesen működött. Izzó csere a szivargyújtó mögött is. A szivargyújtó nem működik. Holnap megnézem a 15A-es biztosítékot. Kedvem már nem volt hozzá. De legalább szépen világít minden.

>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2010-11-16

Haladok mintazállat! :)

- lecsonkolotam a csonkállványt. :) Porba hulltak a fülek...
- mivel nem használom esőben a kocsit, igy lekerült a dzsuvavédő lemez is. Ennek egyébként is mennie kellett volna, különben hozzáér a tárcsához
- ennek a lemeznek a felfogató pontjait felbővitettem 10mm-esre, ide lesz rögzitve a konzol
- MDF lapból kifaragtam a konzol mintát, és felszereltem a nyergeket a tárcsához
- azért választottam a 305mm-es tárcsát, mert igy a nagy nyereg simán befér a 16-os Zenderekbe, amit mindenkepp meg akartam tartani

Egyenlőre itt tartok. Most már "csak" le kell rajzolgatnom mérethelyesen és méretezve a szükséges távtartókat, konzolt, központositó gyűrűket és le kell adnom a műhelybe.

 
>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2010-11-01

Eldöntöttem, hogy olyat teszek, mint még soha! Én fogom megcsinálni a Brembo konverziót. :) Kicsit melós az ügy, de tengernyi időm van, mivel az autó ugyis téli álmot alszik. Nagy segitség az www.alfagtv6.com fóruma, ahol ha nem is pont az én esetemre, de rengeteg használható információ fellelhető. Sajnos Brüsszel nem roskadozik szakemberektől, igy már az is kihivást jelentett, hogy egy mezei esztergályos műhelyt találjak.

Az első lépések:
- a 156 GTA tárcsa belső furatát fel kellett bőviteni, hogy felmenjen a GTV6 kerékagyra
- alátétek segitségével kitávtartóztam a tárcsát, amit annyira közel kell tenni a csonkálványhoz amennyire csak lehet, különben sem a felni sem a féknyereg nem fér el
- itt szembesültem az első problémával: A Brembo nyerget nem tudtam kellő mértékben ráhelyezni a tárcsára, mert a felfogató fülek beleütköztek a csonkállványba

Beindult a dilemma: marassak ki a nyeregből annyit (kb 1-2mm), hogy összecsússzon a csonkállvánnyal vagy vágjam le a csonkállvány füleit és készitsek egyedi felfogatási pontokat?

 
>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-11-16

Tegnap elvittem a szerelőhöz az autót, ott még a tervezett összeg 100.000 volt. Délután folyamatos telefonálgatás, jöttek a jobbnál-jobb hirek... most ott tartunk, hogy kb 170.000 lesz, és még a gyertyasor-csere nem lesz meg. Kicserélésre kerültek még:
2db első féktárcsa+betét
ablaktörlők

sajna az előző tulaj az utóbbi időben nem nagyon költött rá, ez meg is látszott az olaj a fékek és a szijak állapotán

Holnap megyek az autóért...busszal. :S

 
>> EgyébKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2010-11-16

Sort keritettem egy lámpacserere ,mivel a xenon mig bentvolt jol lättam az utángyártottal de beálllitása nem sikerült sosem rendesen.
Igy megvettem Polo cartárstol a feketere fujt belsejü gyári lámpákat.Köszi a segitsegert Polo! :) Jah es a lökös LESZEDESE NELKÜL megoldottuk a müveletet.Uh a "legenda" hogy a lampa cserelhetö a lökös leszedese nelkül igaznak bizonyult :)
Esetleg akit erdekel a Depo GTA optikás lámpa, es kedve van a beállitással játszani jelezzen,megegyezünk az árban.

 
>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2010-10-01

Elérkezett az idő egy alapos fék revizióhoz, amivel remélhetőleg a tavaszra végezni is fogok. :) Egy ideje már elkezdtem összeszedegetni a szükséges alkatészeket és a lista már majdnem teljes. Arno-tól megkaparintottam a massziv négydugattyús Brembo nyergeket, ebayről lőttem Goodridge fékcsöveket, a Tuynder.nl biztositotta a 305mm-es 156 GTA első illetve a GTV6 gyári hátsó féktárcsákat valamint a Ferodo DS2500 betéteket hátra. Az első nyergekben Performance Friction Z-rated karbon fékbetétek fognak dolgozni. :)

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-11-22

28 ezer km-nél elkezdett búgni a futómű, és már egy ideje erős kopogás is jött az első kerekek felől. Korainak tartottam mindkét hibát, ilyen kevés km-nél - szerencsére ezzel az Autóház Budaörs és a FAM is egyetértett, így a stabilizátor rudat, valamint a jobb oldali kerékcsapágyat is garanciában cserélték.

A művelet végén sor került egy futóműbeállításra is.

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..