Blog

>> EgyébGerion // Alfa Giulietta 2.0 JTDm-2 // 2010-10-22

A 45. héten (azaz nov.8-14. között) lesz gyártva a kis piros Juliskánk, legalábbis a szalonból ezt a visszajelzést kaptuk a napokban... Ez részben rossz, mert így az ígért Karácsony előtti átadás elég rizikós, de igyekszem a jó oldalát nézni a csúszásnak, és legalább addig is szokják az olaszok az új típus összeszerelését, esetleg kiküszöbölnek még 1-2 kezdeti tervezési hibát, mittomén... Szóval november elején "születik". :)

 
>> EseménySzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2010-10-22

Ma felkerültek a téli kerek...

Km. óra állás:78725km

 
>> EgyébInter156 (il mascalzone) // Alfa 145 1.4 TS // 2010-10-22

Gumi csere: Pirelli P6000 195/50 R15 4db. 61600 Ft
Centrírozás,szerelés,szelep gumi,súly....stb

 
>> SzervizSurcy // Alfa 156 2.0 16v TS // 2010-10-22

Jön a tél meg már a km is meg van így olaj csere volt:-}Természetesen Selenia 20K mind mindig:-} KM:205120-következő csere:220000!Ablak mosó folyadék téliesítés!

 
>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2010-10-22

Ma reggel végre felkerült a szárny Rómeóra, nem kis kálvária után (eltört fúró, rövid csavar...). Ahogy vártam, nagyon jól mutat, alakul a hátsó, egyre agresszívabb lesz... :)

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2010-10-22

A Csörgő Autószervíz jóvoltából végre vannak normális kézifék köteleim. Nem volt túl jó látvány a régi, a következő lépés a teljes fékrendszer cseréje lesz...

Végre sikerült ezt is megcsinálni, innen még egy köszönet Csöri-nek, aki végre ki tudta venni a rádiót, így röpke 1 óra alatt végre össze "nőgyógyászkodtam" az egészet, és remekül szuperál! :) Köszönet Kareszkának az alapanyagért, innen üzenem, hogy többet nem fogsz csuklani brate! ;)

>> AutóápolásKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2010-10-22

Az elsö nagyobb fagy beällta elött meg elgurultunk egy mosoba es megejtettünk egy öszi mosäst.
Mellette kielemeztem hogy milyen szinü is lett a logo a kocsi orrán :)
Most akkor zöld, vagy lila,vagy fekete nemtom :)
Fentvannak az uj szelepsapeszok is.Alfa felni Alfa szelepsapi...

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-10-22

Már többször felvetődött, hogy pontosan milyen kábel és szoftver segítségével lehet kiolvasni az autó központi egységét. A 145/145 (és a 155 is) 3 pólusú Fiat interfésszel rendelkezik, így amit venni kell:

- Fiat - OBD2 átalakító kábel (1.kép), pl innen
- OBD2 - USB/ VAG KKL interfész kábel (2.kép) pl. ez itt

A szoftver amit én használok: FiatEcuScan

A szoftver full okos, többet tud mint egy átlag Fiat szervíz kiolvasója, ez már bebizonyosodott. Mint ahogy az is, hogy a free verzió sajnos nem mindent olvas, többekközött az 1.8 TS-t nem olvasta, így TS-hez érdemes túrni egyéb progit, vagy ehhez törést. Netán előfizetni :-)
JTD-t, m-Jet-et prímán olvassa, nagyon hasznos segítség a hibamegállapításban, vagy csak ha kíváncsiak vagyunk az autónk állapotára.

Használata: A két kábelt összedugjuk, a 3 pólusút rádugjuk az autó megfelelő portjára (engine, airbag, ABS), a piros csipeszt az akksi + sarura.
Ezután első indításnál a honlap alapján konfiguráljuk az USB-serial portot. Kiválasztjuk az autó/vezérlő típusát, gyújtásra tesszük a járgányt és nyomunk egy Connect gombot.

Fontos, hogy az engine interfészen ne akarjunk légzsákot kiolvasni, nem fog sikerülni :-) A 3 pólusú interfész nagy előnye a 145/146-nál , hogy külön van a motornak (motortér, anyósoldali csati), az ABS-nek (motortés, sofőroldali csati) és a légzsáknak (középkonzoltól jobbra eső textilburkolat alatt).

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-10-22

Ezt azért rögzítenem kell...remap óta még nem néztem végsebességet, tegnap megtettem. Volt egy kis hátszél, de már miért legyek olyan, hogy szembeszélben próbálkozok. Szóval így GPS szerint 202-vel robogott a kicsikocsi, ami nem rossz. Kipróbáltam, mostmár tudom, de asszem nem erőltetetem túl sűrűn, nehogy baja legyen a gépnek. Szükség van rá, nem állhat meg.