Blog
Mivel az új LMM sem oldotta meg a rángatózást ezért már csak egy lehetőség maradt a szívósor megnézése. Sajnos ez egy egy napos meló de muszáj megcsinálni vagy új szívósort kell venni. Meg kell bontani az egész tetejét hogy hozzá lehessen férni a vezérlést is le kell szedni meg a magasnyomásút is :( A pillangó szelep után tiszta retek volt minden az 4-5cm lyuk helyett egy 1cm-es volt a szívósorban is káosz uralkodott...a műanyag lapátok nem zárhattak rendesen ezért történt a rángatózás alatt hogy az átlag fogyi felugrott 3L-rel tehát több anyagot kapott miközben a LMM a névleges érték felét tudta csak mérni...akinek euro 4-es dejzele van az 80-100e-ként pucoltassa ki mert jobb esetben szívosort kell venni, rosszabb esetben a lapátkák letörnek és bedarálja a motor... ha hidegen kis rángatások vannak vagy próbálja a fordulathoz igazítani a levegőt (ez is rángatás), ha a LMM rosszul mér, ha nagyobb fokozatba nyomatéknál berángat pár percig ne hogy vegyetek LMM-őt, porlasztót, motortartó bakot !!! szívósort kell pucolni vagy cserélni ha már szar! A költsége az egésznek a munkadíj + új vezérműszíj + szívósortömítés + 2 paszta meg rengeteg féktisztító :)
Megtörtént a hátsó kerékcsapágy cseréje, megszűnt a repülőhang, és a bódérázás :) SKF típusú került a régi helyére, ami már kézzel forgatva is gyönyörű hangokat adott ki magából. Maga a művelet nem volt veszélyes, csak közepesen voltak összerohadva a dolgok, közben kiderült hogy a hátsó fékeim bírni fogják egy darabig, a tárcsa újszerű a betétek vastagok. Egy szépséghiba van, mikor a régi csapágyról szedtük le a blokkolásgátló jeladóját az megadta magát, nem bírta a spiáter, így most nincs ABS, a jobb hátsó jeladó hiánya miatt. Fényképes dokumentáció sajnos most sem készült.
ma megjött az LMM, igaz utángyártott típus, majd meglátjuk, hogy mire képes
árban harmada a gyáriénak
még szerencse, hogy készültem spec szerszámokkal, de az LMM betét kivételéhez a "torx" öt élű, az enyém természetesen hatélű, már miért is passzoljon minden, de a leleményesség határtalan. megoldottam vízpumpa fogóval




kigyulladt a motort jelképező piktogram
a diagnosztika szerint LMM határértéken kívüli jelet ad
tehát meghalóban a légmennyiségmérő, nem bírta ki a hosszú leállást
Vásárlás utáni kiadások.
-Elsősegély csomag: találtam olyan kis zipzáros csomagot ami pont befér hátul a tárolórekeszbe.
-Autóbalzsam: olcsó cucc, de átkentem vele az egész kocsit, és eltűntek a karcok róla, valamint sokkal fényesebb lett a kaszni.
-Olaj: Nem tudom mit tettek bele utoljára, de 1000 km-en megevett belőle másfél litert. Azonnal lecseréltem.
-A bal tompított nem világított, valamint az egyik rendszámtáblavilágítás sem.
Megjött a két első, felső lengőkar. A Unixnál vettem, remélem jó lesz. A csere után kiváncsian mentem a próbakörre, és nagy örömömre érezhetően jobb lett az autó útfekvése, főleg a rossz úton tapasztalható a változás.




Ma lett cserélve, az előző elrepedt :).
km. 164.600
-olajcsere
-olajszűrőcsere
-pollenszűrőcsere
-légszűrőcsere
-szervoolaj rátöltés
-klímatisztítás
26000
-váltóbak csere híd alatti
25000
Ma befejeződött a motorgenerál, volt gyűrű törés, és dugó törés a 3. hengernél. Majd később kiderült ugyanitt egy hidrotőke elnyalódás, ami a veztengelyt is megette. Cserélve lett az összes gyűrű, hajtókarcsapágyak, hidrotőkék, a jobbos veztengely, a 3-as dugó, tömítések olaj olajszűrő, be lettek csiszolva a szelepek szelepfészkek. Ha már szét volt szedve fagyálló folyadékot is lecseréltem alubarátra. A veztengely Ferke kollégának köszenhető, hengerfejjel együtt adta, párban a balossal, jól is jött mert összerakás után az 1 hengernél kompresszió 0 lett, vagy legalább is nagyon minimális, újra szétszedés után a szívószelep szára el volt görbülve nagyon minimálisan de épp elég volt, hogy ne feküdjön fel rendesen a tányér, ezek is ki lettek cserélve...



