Blog

Lecseréltettem a nyári gumikat. Tudtam, hogy a téli Bridgestone gumikkal gondok lesznek, és hogy vennem kell kettőt, mert már kopottak. Aztán ahogy nézegettük, kiderült, hogy annyira nem is kopottak. És mivel olyan nem volt, amilyen rajta volt, így négy újat vettem Hancook 205/60/15.
Centírozás, szerelés, gurulás.

Ja! Elég sokan voltak a gumisnál, és elkezdtek beszélni az olasz autókról, azon belül az alfákról, majd a 156-osról, hogy mindent túlspiláznak, hogy hengerenként két gyertya, és hogy erősítsem meg ez utóbbit. Vigyorgó bólintással nyugtáztam ezt a "hatalmas hibát", majd egy "Szép darab!" végszóval leakasztották róla a szemüket.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-11-10

Beépült a rengeteg alkatrész az autóba. A hosszbordás szíjtárcsa tanulságos állapotban volt. Nem csupán repedt volt a gumiágy, hanem el volt szakadva, és el is fordult egy bő centit. Mozgott az már mindenfele.
A vezérműszíj állapota nem volt vészes, de az összes görgő és a vízpump is már hangot adott. A hosszbordás szíj nagyon repedezett volt, a műanyag görgői rendesen vállasra kopva. A hosszbordás szíj (és a szíjtárcsa) kivételével még valamennyit bírt volna, de biztosan nem futja el egy vezérléscserével a gyárilag specifikált 120e-t.
80e a reális.
A fékek élettartama is 90e km. Ezalatt semmit nem kellett hozzányúlni, most viszont minden csere. Új tárcsák (RH és Remsa) és új betétek (Jurid és Textar) előre, hátra.

Az autó most még halkabbnak tűnik, viszont a fékek még nincsenek beedzve, kicsit még nyúlósak. Remélem hamar beszoknak a helyükre és harapnak ahogy kell...

 
>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-11-10

A novemberi rossz napokat autós szempontból a kilencedike tetézte be, csak úgy fogta magát a szélvédő és elrepedt. Alig 10 centis repedés volt a bal alsó sarokban, a nevesebb szélvédő specialisták 300€ körüli összegekkel riogattak, de találtam egész olcsó megoldást is: üveg 65€, keret 25€, ragasztó 25€, munka 25€, vagyis 140€. Gond csak egy volt, 3 napot kellett volna várni és első ránézésre nem tűnt olyan helynek, ahol ott merem hagyni az autóm. Aztán meggyőztem magam, hogy felesleges annyi pénzt kidobni, inkább várok.

Az üveg viszont nem várt, a következő 25 km alatt újabb 30 centit repedt - éppen a előttem - keresztben. Mivel a rendőrökkel mostanában szerencsém van, inkább elvittem a nevesebb szervizbe, ahol azonnal bevettek 7.30-kor és 14.00 mehetek az autóért. Mivel nem biztosítós az eset, 250€-ban egyeztünk meg.

Az üveges srác szerint követ kaptam kb. 10 centi magasságban, onnan repedt először lefele, majd felfele az üveg.

>> EgyébLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-11-01

a téligumi garnitúrát eleve rejtett szeleppel szereltettem össze, az első szezonban nem volt gond, de tavaly állandóan elszökött a nyomás a 3 keréknél is, ráadásul nehezen fújható volt a szelep. Idén kicseréltettem a Pandánál már bevált másfajta szelepekre. Közben kiderült hogy az egyik kerékben volt egy jókora szög.
Át lett szerelve mind a 4 kerék, centír, defektjavítás + a szelepek

Ma megkapta a BE ajtó a színét. Kb 1 órát ment a hősugárzó, mire megfelelő lett a hőmérséklet a garázsban. Le kellett zsírtalanítani és csak utána fújtam le. Lehetett volna jobb is, de azért inkább felteszem így, mint hogy leszakadjon a mostani ajtóm zsanérja.
Felhasználva:
fém gitt: 1090,-
piros alapozó: 1790,-
2 flakon 05-0400-as Motip piros festék: 2190/flakon
1 flakon 2K lakk: 1590 ,-
Viaszos ügervédő : 1690,-
Soudaband rezgéscsillapító (igazából tetőszigetelő): 3800,-

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-11-07

Már régóta nem tökéletes az ablakmosó rendszer, visszaengedi a csőből a folyadékot, így ablakmosáskor az ablaktörlő töröl 2-őt mire elkezd spriccelni. Ezt javítottam meg. Az ablak előtti jobb oldali burkolat alatt (ahol a pollenszűrő is található) van egy Y-elágazás. Ez lenne hivatott meggátolni a folyadék visszafolyását. Ezt cseréltem ki.Eper cikkszám alapján jött a Hegyaljától.

>> EgyébAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2010-11-09

Ma elvittem az Autóklubhoz műszakizni. Csont nélkül vette az akadályt :) Annyi macera volt csak, hogy nem volt teljesen kompatibilis az Autóklub számítógépe a 156-tal, és így valami régi módszerrel (kopogásérzékelő?) csinálták a zöldkártyát.

>> SzervizBandie // Alfa 156 1.8 TS // 2010-11-09

Október 6-ot írunk, ma kicserélte Zé cartárs a termosztatunkat és vízhűtőnket. Behr termót kapott a Vas. Az újszerű állapotban lévő hűtőért ezer köszönet Marek cartársnak! Azóta gyorsan melegszik a motor és stabil 90-en a mutató :))

 
>> Eseményfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2010-11-09

Szétbontva, elrakva, a kasztni bontóba leadva.

 
>> EseményFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-09

Az első blogbejegyzés! Kezdjük ott, hogy volt egy 98as Mitsubishi Carisma-m, ami nagyon jó volt, mert soha nem robbant le, nem törött el semmi (csak egyszer a kuplung az autópálya közepén...), és mivel GDI, nagyon kevesett evett (6L). DE SEMMI STILUS!!!! UNALMAS!!! Néha már tényleg szégyenkezve mentem a kocsihoz, látván a sok holland (és a többi kisebbség) milyen nagy és vatta új kocsikkal járnak.

Szóval elhatároztam magam, miután a lambda szonda megadta magát a Carisma-ban, de még lehetett vele menni, kinéztem egy szép Alfa-t a netről egy kereskedésben, a Carisma-t otthagytam nekik, kis áregyeztetés, majd kijöttem az Alfával, mint újdonsült tulajdonos. Hozzátenném, hogy Hollandiában az átírás és a különféle papírok megszerzése, kb 5 perc, a zöldkártyára kell egy kicsit várni, amíg kiküldik postán, de addíg netről le lehet tölteni az online verziót.

Teljesen más érzés most odamenni egy tűzpiros Alfa-hoz az utcán, majd azzal elhajtani. Ugyan lényegesen többet eszik mint a Carisma és Hollandiában a legdrágább a benzin az egész EU-n belül :S, de annyi baj legyen, csak ránézel az kocsira és máris jobb érzéssel adod ki a teli tank benzinért a 85 Eurót.

Az első blogbejegyzésem végén szeretném megköszönni a tagoknak és a szerkesztőknek hogy itt lehetek.