Blog
Ha már lúd legyen kövér:-}Multkor kicseréltem a két első szilentett:-{Hogy teljes legyen a kép kicseréltem a két hátsó stab.szilentett is sokkal egyszerűbb volt mint az első.-}
A váltó ma felkerült, be tudtam végre indítani, hááááát imáim meghallgatásra találtak, a motor olyan mint mikor eladtam, gyönyörűen jár, olajnyomás gyári adatokat tükrözi egy szóval minden tökéletes, azért ha már ottvagyok alapon a munkahengereket is felújítottam:) Nagy a boldogság:)
Nos a kicsike újra itthon, beindítani nem tudtam váltó hiányában így csak reménykedek benne, hogy mivel tényleg csak 500km-t mentek vele nemlett gond a motorral. Hétvégén kerül fel az új váltó, ma hoztam el holnapra lesznek meg az új szimeringek difibe ás a váltóba is (Corteco).
Nos, ez az autó régen is az enyém volt, de 2008ban eladtam. Egyre többször kaptam levelet az okmányirodából, hogy nemiratta át az új tulaj stb stb. Épp autót akartam venni gondoltam iwiwen megkeresem a srácot név alapján hátha meglesz. Meg is lett felhivtam, mondta, hogy ittas vezetésért elvették a jogsiját, elhagyta a forgalmit minden papírt átiratni se tudja és h mióta megvette 500km-t ment vele mivel váltóhibás lett, nem-e tudok rá vevőt, végülis megegyeztünk egy bizonyos árban, rá 1 hétre már tréleren ráncigáltuk le tárnokról szegedre. Sajnos elég siralmas állapotban volt ahhóz képest, ahogy eladtam, de tudtam, hogy a csúnya külső mögött ott van az az autó amit még én raktam össze annó rendesen az utolsó csavarig, szimeringek ujak voltak kuplungcsövek munkahengerek féltengelyek minden, így én tudtam, hogy végülis megéri így elis hoztam, késöbb telifényben gondolkodok, mivel a jelenlegi állapota siralmas sajnos:((((

Km óra állás:154525km
Motorolaj feltöltöttsége: felső nívótól 20 mm-re
Ellenőriztem a kerékcsavarokat, a 20 db-ból egy elforgott, nem lehetett lehúzni. A menet el volt rajta nyalva. Ezért pótlás helyett beruháztam kerékőrre.
Nos az autót múlthéten hazahoztam, kivettem a motort, egyedül 3órás művelet, Ferke-től jön elvileg jövőhéten az új főtengely, aztán gépmühely, új csapágysor szimeringek tömitések és mehet vissza a helyére, közben kicseréltem a müszerfalat facelift utánira, boxerben azért fura:)
Ma ki lett cserélve a termosztát a kocsiban, melyhez Torjai Laci (127_sud) Cartárs nyújtott segítséget. Neki köszönhetem az új Vernet termosztát beszerzését, amit ez úton is köszönök neki!. Egyben rendeltem tőle egy kerékagy anyát is, mert a jobb oldali kicsit el van nyalva...
A cserék ma megtörténtek!
Termosztát: 8600
Kerékagy anya: 1000
Munkadíj: 3000
Km: 99270
Tegnap ErHard elhozta az alkatrészeket, lmm, olaj (Selenia 20K)+szűrő.
Ezúton is kösz! Meg a lambda-szondát is. Meg a komplett első futóművet is... :)
Ma kicseréltettem a légtömegmérőt, az olajat és az olajszűrőt.
Szerintem még sosem ment így az autó az elmúlt két év alatt. Van ereje, szépen húz. A szervízből hazafelé volt nagy öröm, amikor először megéreztem az erejét. Szerintem 40 ló biztos visszakerült.
Az olajleeresztő csavarból eltűnt a menet, majd kell bele vágni újat, vagy új karter kell.
Nem szűnt meg a fordulatszám ingadozása, úgyhogy alapjárati motor probléma lesz.
Egy ideje az ablaktörlő is rosszalkodik: a legelső fokozatban elindul és utána megáll. Amikor megakad és nagyobb szakaszra kapcsolom, akkor kattogó hangja van. Gondoltam megnézetem ezt is. Szétszedték, behívtak, hogy nézzem meg, mit csinál. Mit csinált? Semmit! 15 percig bűvöltem, hogy mikor fog megakadni. Ha már itt vagyunk, szétszerelve, akkor tisztíttassuk ki az ablaktörlő spriccelőjét (mi annak a neve?) is. A három sugár helyett a bal oldaliból csak két helyen jött a víz. A tisztítás után is így maradt (csere-kuka).
És, ha már szerviz, gondoltam megkérdezem, hogy beállítanák-e a motorháztetőmet. Ugyanis az ominózus március 18. óta kissé lóg, és ferde. Nos, az is úgy maradt, mert lehet, hogy megsértik a fényezést (nem mint ha nem lenne minden elemen valami hiba, hála a sok figyelmes honfitársnak) és akkor le kell fújni az egészet, az pedig hasraütve is nettó 40ezer.
Következő kör: gyertyacsere
km~177.200
Mai program: reggel 5:30kor útnak indultam a (nagyfaluba) ahová be lett jelentve az autó. Amikor megvettem az első futómű csúnyán kopogott. Ezért annak a javítása benne volt az árban. Így annak a rendbetételével nem nekem kellett foglalkozni :P
Ami lett cserélve elöl: alsó-felső lengőkar, stabpálca. Ezek mindkét oldalon.