Blog
Szerencsémre Forsberg cartárs tudott segíteni hogy mi lehet a gond mert Ő is járt már így.Ezért segített abban hogy hol lehet a hiba és milyen alkatrészt kell cserélni.Igaza volt a hiba nálam is az volt.A váltó rudazatot a váltón egy műanyag közbetét tartja rajta és az tört szét. 2 hete szétszedtem és ma cirka 3 óra alatt sikerült kicserélnem.Bal első kerék le és a dob lemez felől lehet cserélni( távtartót a rudazatba a belepréselni és utána a váltóra rá préselni).Nagy szívás de megoldható.Az anyag ár elenyésző de a munka játékos.
Elérkezett az idő a kormány és a fényszórók felújítására. A kormányon a három küllőn lévő kopott bőrt kellett cserélni, mert már elég kopottak voltak. A felújítást a Rendes kormány végezte (10 000 HUF). Nagyon szép lett. A duda piktogramok és a MOMO felirat is rákerültek, ahogy gyárilag is volt.
A fényszórók felújítása már régóta tervben volt, de egyszerűen nem találtam megfelelő, jó állapotú foncsort, amit fel lehetett volna újítani, mert a helyzetjelző izzónál a műanyag annyira megolvadt mindegyiknél, hogy nem lehetett felújítani. Aztán egyszer Marklarnál egész véletlenül rábukkantam egy pár tökéletes állapotban lévő foncsorra. A tökéletes állapot a műanyag házra vonatkozik, a foncsor része megfakult és matt volt. A felújítást itt végezték (38 100 HUF). A végeredmény gyönyörű lett.:-)












78.126 km
Felkerültek a téli gumik. Eddig összesen 26.389 km van bennük, az idei telet simán kibírják.
A nyáriakban 21.394 km van. A hátsók már viseltesek, de tavasszal még egy jó gumikoptatós szakaszra vissza lesznek rakva. Az elsők még jók lesznek jövőre.



Évekkel ezelőtt a 'víz mentes motormosás'-sal lemosták az Alfa feliratokat is a szelepfedélről.
Auchan-os ecsetelős javítófestékkel visszavarázsoltam.


Első Alfám. Egy csoda már az autó is, de a közösség méginkább. Augusztus végén találtunk egymásra, és azóta is rengeteget foglalkozom vele. Mert egy Alfát szeretni kell!
A kezdetek kalandosak voltak.
Már a hazafelé vezető úton elszúrtuk a tankolást. Az autó dízel, az üzemanyag benzin lett:( ... de legalább időben észrevettük és nem indultam el vele. Legalább kimostuk a tankot :)
Pár nap múlva a kulcs tréfált meg, ugyanis vettem egy új kulcsházat, kicseréltettem a kulcsossal a belsejét, de az immobiliser valahogy kimaradt. Persze nem indult az autó. De ez is megoldódott, szerencsére nem dobtam ki az eredeti kulcsházat.
Ezzel a megpróbáltatásoknak még nem volt vége, ismét pár nyugis nap után a kuplung adta be a kulcsot. Na ez már kicsit fájdalmasabb kaland volt.
Hát nem új autó, sejthető volt, hogy nem lesz eseménytelen vele az élet.
Ezeken felül azóta volt olaj- és mindenféle szűrőcserén. Kapott új napellenzőt a törött helyett, kalaptartót, ami hiányzott, új gumikon gurul és az ablaktörlő szerkezet is törött volt, azt is cseréltük. Ma pedig kicseréltem az emblémákat is...


Ismét eljött egy szerviz: Olajcsere üzemanyagszűrővel, két első toronycsapágy és a gátlók is. Végre nincs lovaskocsi hangja. 😀
KM: 227.480

Szerencsére jól muzsikál a gép. Nem volt szükség karbantartásra időszakos olajcsere lett elvégezve. Motul olaj, UFI szűrők természetesen cseréltem a gázolajszűrőt is. Illetve kellett egy új akksi az előző Exide 7 év után cellazárlatos lett.
Régen tettem már bele STP injektor tisztítót. Elvileg 5000km-ként ajánlják, annál már jóval többet mentem vele az előző beöntés óta.
Úgy vagyok vele, hogy ha használ az jó, ha nem, akkor sem vág földhöz az a 2000 Forint.
166.300km
Nem volt egy könnyű döntés, de úgy érzem most helyesen döntöttem. Ugyan nem egy makulátlan példány és már 11 éves is sőt az ára egyenesen horribilis, de valószínűleg ez volt a legjobb példány, amit lehetett kapni. Nagy elvárásaim vannak a szervizigényesség szempontjából, ugyanis Giu-nak enyhítenie kellene a szervizre kidobott összeget, amit sajnos a Bálnánál nem lehet csökkenteni.
Ezen felül ez maga az álom.... Egy szempillantás alatt a 235 csikó úgy veti meg lábát, hogy testem belepréselődik az ülésbe, pupillám a kétszeresére tágul és agyamat elönti az adrenalin. Bele sem merek gondolni mit tartogat még a Dynamic mód a maga +35lovával amit hozzátereltek. Na majd egyszer, ha nem fogom úgy érezni, hogy ez a ménes minden alkalommal agyon akar taposni. Egy igazi sleeper a kocsi. Szolid külső alatt ott lapul egy kövér gázfröccs mögött a pokol tüze, amit csak egy quadrifoglio verde sejtet. Imádom és igazából már nem is bánom azt a nagy teret és formát amit a 159-es kínál.
Remélem sokáig rójuk együtt az utakat és kíváncsian várom mit hoz a jövő e remekmű volánja mögött.

4
622
Fórum
Friss topicok
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Zenebutik
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth