Blog
A mai nap meló után elvégeztem..... Kicsit bátortalanul álltam neki mert nemrég volt bent egy 156-os Alfa nálunk szintén ezzel a gonddal. Elnézve annak a cseréjét elég nagy macerának tünt. Nos kellemeset csalódtam :-)
Az egész nem tartott tovább 25 percnél. Összesen 10 csavar és 2 cső, ennyit kellett leszedni és már lent is a fedél. Leszedés után konstatáltam, hogy valaki már meg kente egy kis pasztával valamikor. Régi tömítés ki az új pedig szépen a helyére. Reméljük most egy darabig megint rendben lesz eme alkatrész.
Tipusa: Elring 199.040
Km: 284.146
Mikor megjött az agymenésem, hogy téli kerékké változik az eddigi nyári 17-es Selespeed, sejtettem hogy lavinát indítok. TZoli cartárs figyelgette nekem a netet, és a wilhabenen nagyon hamar ráakadtunk kihagyhatatlan áron egy garnitúra 18-as sokküllősre. Mivel két nyári gumim maradt csak használható, nem ragaszkodtam a 17 colhoz, így gondoltam le is csapok rá. Jött a kérdés Zolitól, még mindig a kiült szarokban utazgatunk? Mivel nem törődtem még az ülésekkel, így igen volt a válasz, mire küldött egy másik linket egy szövet Sportpackos ülésszettről. Pár nap alatt le is zongorázta nekem az egészet, Weltgumin találtam itt a tatabányai üzletben 4 Infinity Ecomaxot, szintén nagyon olcsón, így már megvan minden, már csak a felnikkel kell kicsit törődni és készen is állunk tavaszra. Illetve mivel az új ülések nem oldallégzsákosak szemben a régiekkel, át kell vágnom az agyát, hogy azt higgye van légzsák. Remélem rövid időn belül ez is meg lesz. Ölöm é bódottá :)
Apránként elkezdem az új családtag szépítgetését! A beltérrel nincs is semmi gond nagyon megkímélt, kivéve a váltógomb tetején lévő műanyag ami igen megkopott! Láttam hasonlót ugyancsak 159 ben! Tapétavágóval szépen lehámoztam a maradék festékréteget, majd csiszolás, és végül a festés!
A legjobban ez zavart az autón. Az eleganciáját lerombolta az a karbonfóliára ráapplikált jelvény, ami mellesleg 90 fokkal elfordítva volt felragasztva. Ez, így, a cseppet sem helytálló Pininfarina felirattal inkább gúny.
A fólia alatt kicsit megkopva, lepattogzott fedőlakkal ugyan, de ott az eredeti büszke címer. Most visszakapta. Aztán ha nyáron kiszívja a nap a színeket és még jóban leszünk, akkor kap szép újat.
Sajnos mint tudjuk az olajteknő nem egy védett helyen van az autó alján és sikerült kitörni belőle egy darabot, így szegénykém kivérzett, Szerencsére egy alfás szerelő előtt történt a baleset így egyből kezelésbe is vették.
Karter hegesztés
Olaj és olajszűrő csere
Olajleeresztő csavar és tömítés csere
Kipufogón volt egy lyuk, befoltozták
Az előző olajcserénél láttam, hogy a bölcsőt szétrágta az idő vasfoga, így az is cserélve lett.
Már régóta kijelezte a vas a hibakódot, hogy az izzítógyertyák nem elérhetőek. Multiméterrel kimértem, a második hengerhez tartozó volt kuka. Gondoltam, még a hidegek előtt illene kicserélnem, de akkor már mind a négyet. Forgalmi alapján lett rendelve 4 Champion gyertya, 3500 volt db-ja. A helyi Leier szervízben szerettem volna megcsináltatni, de mivel a hibakód olvasásán kívül azt sem tudták megmondani, hogy egyáltalán a gyertya rossz-e (amit én otthon 10 perc alatt megnéztem), meggondoltam, hogy rájuk bízzam a gyertyacserét. Végül is másodmagammal otthon álltam neki.
Előtte nap délután befújtam a gyertyák tövét csavarlazítóval (miután hosszas keresgélést követően egyáltalán megtaláltam őket:-). Másnap, miután kellően felmelegítettem a motort, leszereltem az egr-t, két okból is jó ez. Ki tudom tisztítani és könnyebb a 3-4 hengerhez hozzáférni. Pici krova + hosszabbító + csuklós fej + hosszú 10-es dugókulcs segítségével és egy ima mormolásával megpróbáltam meglazítani. Picit nagyobb erő kellett hozzá, mint egy átlagosan meghúzott 10-es csavar oldásához, de szépen megindultak! Fél fordulat ki, negyed vissza és simán kijöttek. Levegővel kifújtam a fészkeket, majd mehetett vissza az új, DE NEM! A kapott gyertyák jóval rövidebbek voltak a kiszerelteknél:( Vissza a boltba, ott megint nézik forgalmi szerint, ezt ajánlja a gép! De ez nem ér be az égéstérbe! gyorsan pár telefon, kiderült ebbe a motorba (939A7000) nem 102 mm-es kell, hanem 109. Ok, 2 nap múlva megjöttek, ezek most BOSCH gyertyák, így 4100 volt db-ja. A visszaszerelésnél kaptak egy pici rézpasztát, majd nőgyógyászokat meghazudtoló mutatványokkal sikerült visszatenni. Itt figyelni kell még arra, hogy ha sikerült a gyertyát beleillesztened a fészekbe, az gyakorlatilag egyből elfoglalja a helyét, könnyen bele lehet kapatni a menetbe. Ne tévesszen meg, hogy ha szemből ránézel, akkor egy picit jobbra dőlnek. A meghúzásnem kell túlzásba vinni, érezni, mikor jó. Remélem segítettem, ha ilyen munkában gondolkodtok:-)
Megint elmaradtam az írással.
Alfacity előtti hétvégén elvittem Csörihez a Gtv-t,otthagytam nála és vissza jöttem németbe.Megbeszéltük,hogy pénteken szeretném elhozni és onnan egyből megyek az ALFACITY16-re.
Cserélt rajta komplett vezérlést,vezérlésmódosítót,hosszbordás szíjat meg feszitőket is.Kellet még szervó csövet cserélni mert eresztett sajna,igy az olaj is cserére került.Elkezdett az alapjárat is ingadozni,kipucolta a szívó részt de sajna nem segített.Azt mondta az alapjárati motor lesz valószínűleg.Ennek cseréje elhalasztva!
Egy rohadt tépőzárat tehettek volna rá, hogy elemcserénél ne kelljen szétszabdalni az egészet. Remélem nem valami Samsung elemet tettek be.
320.000 km-nél megvolt a vezérlés csere, ékszíjcsere, ékszíjtárcsa csere, fel lett újítva a generátor.
331.000 km-nék megvolt a 2. Szűrő és olajcsere, a vezető és feszítőgörgő csere is (az menetközben megadta magát).
Kicseréltem a kocsin az önindítót (mikor vettem már szórakozott néha), az egr szelepet (takarításnál kiderült a turpisság, le volt falazva), a csomagtatró gázrugóit.
Ki lett cserélve a két stabilizátorrúd szilent polyurethanra. Kicsit nyekereg még valami a bal oldalon, de teljesen jó lett az autó úttartása, ajánlom mindenkinek a polyurethan szilenteket. Én a pirosat rendeltem, és bevált. Illetve ha már ott voltam kicserélte tetem a kipufogó flexicsövét.
Önindító: 25000
Vezérlés: 60000 + 25000 munkadíj
Gázrugók 2db: 3300
Egr szelep (csak mechanika): 30.000
Szilent: 7800 házhozszállitással + munkadíj 60000 (be volt rohadva egy csavar, melegíteni kellett, ezt a műveletet alfa partnerszervíz csinálta)
Olaj+szűrők kb 18000
Kipufogó flexi cső: 12000 + 5000 munkadíj
Generátorfelújítás: 25000
Szíjak, tárcsák, görgők: 25000 + 10000 munkadíj