Blog
Előző futómű javitás blogban emlitettem h nagyon tré a stabrúd szilentje. Strongflex-et rendeltem 7300-ért a postás bedobta a ládába. Bármelyik elkatrész kereskedőnél teli áron 9/db a gumi. Nem is ragozom...
Szombatot rászántam a programra. Felemeltük a kocsit csápossal és Zoli bával nekiugrottunk. Alaposan meg kell bontani a bölcső környékét, hogy ki lehessen húzni a rudat, de annyira jó a kocsi, h csak 2 v 3 csavarhoz kellett a légkulcs, többi jött ki mint a kisangyal. A szilent tartókengyeleit csak 10,5es fúróval dolgoztuk meg, igy a szilent zsirzása és behelyezése után nem is hegesztettük össze, csak drótot kapott ideiglenesen amig a helyére nem került a stabrúd. Az összes csavart bezsiroztuk visszarakáskor. Gyors állapotfelmérés során megállapitottam, h ilyen patika turbót nem nagyon láttam még dizelen, és az előkatica is majdnem olyan szép mint a régi 1.6 TS-men. Elégedett vagyok a kocsi állapotával és az elvégzett munkával is.



Kicseréltem a gázolaj szűrőt (ufi), teletankoltam a kocsit (majdnem) és beleöntöttem egy Pro-Tec dizel rendszer tisztitót. Most 4.1 az átlagom, de pályán és országúton 4. vszeg csal 1 kicsit, de nem számottevő mennyiséget.
Vezérlés és olajcserekor átállitottam a szerviz intervallumot 20ról 15 ezerre. majd 10nél megnézem milyen az olaj. szóval kapott a kocsi egy szervizkupont a fejébe is :)


Olajcsere + levegőszűrő tisztítás + első fékbetétek cseréje. Olajból Ipone t kapott, most erre esküszik a full gas, én hiszek nekik. Kapott új gumikat is a gép: Pirelli Rosso 2, két komponensű sport-túra gumikat. A következő 12 hónapra most megint rendben van a gép.





Nagyon meleget mondtak mára, ami nyitott tetővel már-már elviselhetetlen. Adja magát, hogy "felfelé" kellene menni, ahol jobb idő van.
Semmering! Már voltunk ott kétszer is, csak anno nem kerestük a hágót. (2009.08.02. és 2013.06.09.) Pedig pont ott van, ahol parkolni szoktunk. A második képen az oszlopnál van a hágó (tábla nem jelzi, csak a térkép a falon), a körforgalom mögött meg a parkoló.
Ha már ott vagyunk körül kellene nézni hágó ügyben is, mert régóta nem gyarapodott a megmászott hágók listája.
- Pfeffensattel - 1.368 m (Ma kétszer is megmásztuk, egyszer oda-, egyszer visszafelé.)
- Feistritzsattel - 1.286 m
A listám 412 helyet tartalmaz, ebből már 47 "megvolt" :-))




Több évig tartó keresés és kutatás után, Alexandro catrtárs segítségével végre találtam és meg is szereztem egy utolsó évjáratos QV világos bőr belsőjét. Ma be is raktam, egyszerűen gyönyörű... Nagyon régi álmom vált ma valóra. :-)

Most kapott az autóm 2 db hátsó lengéscsillapítót, ki lettek cserélve a stabilizátorrudak. Ki lett cserélve a kézifékkötél, mind a 3 rész, nehezen tudtam behúzni, most, hogy magas a hőmérséklet, de télen meg sem moccant. Most lett kicserélve a turbócsövem, az alsó.Jelenleg 211000km van a kocsiban.
Ha már le lettek szerelve a hátsó kerekek, egyszerre megtörtént a hátsó fékek felújítása is: a tárcsákat felszabályozták, s ki lettek cserélve a betétek textar betétekre.
Megtörtént az olaj + olajszűrő és a levegőszűrő cseréje.
Motorolaj: Castrol EDGE 5W40 Titanium FST (TD) - 12.500 Ft
Olajszűrő: UFI - 2.900 Ft
Levegőszűrő: Mahle - 5.660 Ft
Munkadíj: 5.000 Ft
Szomorúan láttam a segédkeretet, hogy milyen állapotban van...viszont legalább az kiderült, hogy futómű, turbó és váltó területen minden rendben van, szivárgás sincs. (kivéve a turbónál egy egészséges mértékben) :)
Hozzátenném még, hogy ezzel az olajjal, mint ahogy többen is mondták, valóban halkabban jár a motor. :)
Nem akartam írogatni, de most mégis rászánom magam. Tehát nagy vonalakban a két év alatt mentem 23 000 km-t. 10 000-nél volt egy első lengőkar ( lemförder ) csere, aztán lambda szonda, majd beszívott levegő hőmérő csere. Közben lett új műszaki, simán vette az akadályt. Olaj csere, meg lég és pollen szűrő. szerintem nem sok a korához képest