Blog

>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2015-06-29

Hát picit pislogtam mikor 300 000-et elérte az óra (280 000km-rel vettem), az olajnak elvileg 20ezret kéne kibírnia de nem hagytam tovább 13ezernél.Alco szűrőt senki ne tegyen bele fujj kicsi ereszt áh...

MANN olaj szűrő 2 600HUF
TOTAL Quartz 9000 5w40 8 000HUF
Filtron légsz.: 1 970HUF
Filtron üza. sz.:1 792HUF
ZAFFO pollen sz.:3 832HUF
szállítás 860 HUF

a Zaffo Pollenszűrőt mindenkinek ajánlom! nem kell szerencsétlenkedni a keretbe illesztgetéssel, csak a régit kivenni ezt meg bele és perfetto italiano

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-29

Addig addig idegesített a tempomat működésképtelensége, hogy elkezdtem olvasgatni a fórumokban mi lehet a gond. Megtaláltam, hogy több cartársnak is volt hasonló problémája, amit a kuplungpedál kapcsolója okozott. Megnéztem hát a pedál felett elhelyezkedő kapcsolót, ami tökig be volt nyomva. Mivel a múltkor elég sok művelet történt a pedálok környékén, biztos benyomódott. A megoldást Kristyon cartárstól kaptam meg, nem kell szétszedni, nem kell cserélni, csak a kapcsoló fehér szárát valahogyan próbáljam meg kihúzni.
Ez sikerült is és láss csodát, újra van tempomatom és a P0704es kód sem tért már vissza a hibakódok törlése után. A képeket Kristyon cartárstól "loptam" remélem nem haragszik meg érte. A segítségét pedig külön nagyon köszönöm!!

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-22

Elindultunk Egerszalókra párommal egy hosszú hétvégére. Első észrevétel az autópályán, hogy nem működik a tempomatom, sőt, a visszajelző zöld ikon sem világított minden bekapcsolásnál. Az igazi idegbajt viszont az autó megtorpanása okozta kb. 150km megtétele után. Motor hibakód az órán és a központi kijelzőn, izzításjelző "kukac" elkezdett villogni, a fordulatszám leesett, az autó pedig elkezdett rángatni, mintha rossz lenne az üzemanyag. Meg persze nem álltunk, hisz 130as tempóval mentünk végig, igaz az idegbaj kerülgetett. Megérkezés után az autót újraindítva hibakódok a kijelzőkről el is tüntek. Hibakód olvasás mobillal, az alábbi hibákat találtam:
P0683: ez eddig is volt, okát a mai napig nem találom
P0685: main relay, hogy ez melyik relé, csak tippem volt, az akku előtti elektronikus befecskendezés vagy az üzemanyag pumpa reléje.
P0704: kuplungpedál elektronikus áramkör
P0504: fékpedál elektronikus áramkör
Persze másnap kirándultunk Egerbe, hazaúton a szállásig ismét torpanás, motorhiba stb.
Hétfőn hazaúton ismét, kétszer is ilyen hiba. Az ideg majd szétvetett!!!
Hazérkezvén este nekiestem és szétszedtem az autót. Volt itthon bontóból mindenféle relém és egy izzítórelém is. Izzítórelét kicseréltem, valamint egy nagy fekete és egy kicsi piros relét is, az egyik az elektronikus befecskendezés a másik az üzemanyag pumpa reléje. Azóta ezt a hibát nem csinálta. Úgy látszik sorban halnak meg a relék az akkum előtt, hisz a múltkor 2 másik relét is kellett itt cserélnem.

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-09

A hétvégén megtett km-ek alatt éreztem, hogy a fék még mindig rakoncátlankodik és néha-néha érezni a lámpáknál való állásnál, hogy picit fog, valamint a fékek eléggé forrósodnak. Vissza is vittem Csőrihez a járgányt, hisz lelkiismeretesen visszavárt, idegesítette a dolog. Szegények két napig dolgoztak a kocsin, első körben az abs kockára gyanakodtak, hogy esetleg egy leragadt szelep okozhatja a galibát. A harmadik napon aztán maradt az első gondolat, nincs más, mint a fékszervo a ludas. Három bontóban is utánaérdeklődve, sorozatszám meg miegymás, az Alfadepoban Pesten találtunk egy 2004es járgányból származó, jó állapotú dobot, eléggé jó, 15000 ft + posta áron. A mesterek szétszedék a féket teljesen, megkapta az új fékszervó dobot a kocsi, újra légtelenítés és friss olaj és rendben is lett a járgány.
Hogy mi okozhatta eme hibát, máig talány, az biztos, hogy Csőri és Józsi bácsi nagyon sokat tettek azért, hogy a kocsi ismét a megszokott módon rendben legyen. Arról nem is beszélve, hogy az eddig is megszokott kiváló minőségű munkáért eléggé baráti árat fizettem! Köszönöm innen is!

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-05

Pénteki nap, rövidebb munkanap, így hát Csőri mesterrel lebeszéltem, hogy délután átugrom és tegyük rendbe a hátsó fékeket, mert eléggé vékonyak voltak a betétek. Az elsö meglepődés a bal hátsó nyeregnél adódott, a dugattyú körüli gumitömítés szanaszét volt szakadva. Csőri behuppant a kocsiba és elrobogott gyorsan egy felújító készletért. Bal hátsó nyereg teljesen szét lett szedve és fel lett újítva. Ha már le lett szedve a nyereg, az olajat is lecseréltük. A munka végeztével jött a következő meglepi, befog a fék egy picit. No nem állandóan és nem is az összes keréknél, össze-vissza. Egész estig próbáltunk rájönni mi a baj, vagy háromszor le lett légtelenítve, de nem arattunk teljes megoldást.
A hátsó betétek egyébként tényleg ramaty állapotban voltak, örültem az új betéteknek, a friss Tutela dot4-nek és a rendberakott bal-hátsó nyeregnek. Köszönet a szakszerű, kiváló munkáért!

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2015-06-29

TarP kartársnál :-)

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-06-28

Km állás: 224656
Eddig megtett: 3622 km ebből 2200km Autópálya
Fogyasztás: pályán 9,6 városba 13,2
Hibalista: szervó elment mert egy 60 Ft-os bilincs megadta magát a szervócső hűtő csatlakozásnál.
A többi cserélt alkatrész a felújítás része!

Amuket cseréltem:
Teljes fékrendszer, fúrt-mart tárcsák, betétek, kézifék kötelek.
SKF vezérlés ngk gyertyák bosch trafók, dayco hosszbordás szíjjak és görgők.
Kayaba tekercsrugók
Épített kipufogó
Féltengely csuklók, gumiharangok.
Fűtőradiátor
Selénia 20K
Bőr belső
4db Új Hankook ventus prime2 17-es gumi
+ millió apróság

Tervbe van: új esőérzékelős szélvédő

 

Eltelt 5év és 50.000km. Ennek örömére kapott új vezérműszíjat, feszítőt, görgöt, vízpumpát, olajat szűrőstől, szelepfedél tömítést, valamint egy újrametszett olajleeresztő nyílást új dugóval.
Km állás: 148.755

 
>> SzervizSzegi156 // Alfa 156 1.6 T.S. // 2014-07-11

A vásárláskor Semperit téli gumik voltak az autón, kb. 2-3 mm-nyi futófelülettel, így gondoltam, még elhasználom pár hónapig, akkor pedig úgyis venni kell téli garnitúrát.

Nos, nem volt jó ötlet, egy csúnya esős napon megcsúszott az autó eleje egy, a főútról lekanyarodó éles kanyarban a falu szélén, ahová a helyi vagány traktorosok szakmányban fölhordják a sarat, nem kis mennyiségben. A '97-ben szériafelszerelésként adott ABS-nek hála, néhány centi híján megálltam az árokparton, orral előre a meredek, mély árok felé nézve. Viszont az úttest és a padka között szintkülönbség volt, így kapott egy "állast" az autó eleje, amit a hűtőtartó hidam bánt...Úgy tűnt, a hűtő nem sérült, a híd vissza lett egyengetve, hálisten' nem lett nagyobb baj.

A történteket követően természetesen első dolgom volt a közel slick-re kopott gummák (1. kép) cseréje, gumis ismerőstől szereztem szép állapotú, alig kopott (6,5-7 mm), minőségi használt abroncsokat. Több teszten is jól teljesítő, Bridgestone Turanza ER300 Ecopia típusú papucsok lettek felszerelve. Érezhetően javult az úttartás és a zajkomfort, illetve némi fogyasztáscsökkenés is várható ezekkel a gumikkal.

Tanulság: ne járjunk kopott, idénynek nem megfelelő abroncsokkal, mert -ha még száraz úton nem is okoznak problémát,- kicsit mostohább körülmények között nem fognak jól viselkedni.

 
>> SzervizGirafe89 // Alfa 155 1.8 8v // 2015-06-22

Végretaláltam egy lakatost aki elvállalta Elég olcsóért a lakatolást de Csörögben nem biztam menne de a képek magukért beszélnek jah meg Krizsán Petitől Kaptam egy csomó kasztni elemet hogy minél kevesebből megússzam .