Blog

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-04-23

168.000 km
A melegebb napokon már bekapcsolt a klimatizáció, de rögtön kapcsoltam is ki, mert a kompresszor nagyon hangoskodott. Ma végre rájöttünk miért - összevissza 35 gramm gáz volt benne. Ha jól emlékszem 640 gramm van előírva, így megtankoltuk, most úgy hűt, hogy jegesmedve legyen a talpán, aki kibírja.

www.autocomp.sk, 60€

 
>> Tuning és extraATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-04-23

Azt mondja tuning és extra. :-)
Még mindig, mert állítgatni kell. Átkötöttem a rear kimenetre a ládát. (nem tudom miért nem ezzel kezdtem) Az RCA kábelt is átraktam a rear bemenetekre. Ezen az oldalon található a Super Bass. Most már rezeg minden. Sajnos csörög. :-) Ezzel el fogok játszani egy darabig. Áááá. Majd vasárnap. Reggel fél hattól kint leszek a garázsban. Megrendeltem az RCA könyököket, mert a városban található szaros műszerész bolt feszt be van zárva. Mondjuk nem is csipázom, amióta vitatkozott, hogy mi a hangfal és mi a hangszóró között a különbség. :-))) Ez hülye, mindegy.
Egy kis jegyzet, hogy mit kell még megcsinálnom vasárnap:
Belső világítás elől kontaktos és bal hátul is meg kell piszkálnom.
Polír egész kocsi + első lámpa.
Xenon trafó lámpa alá be kell tenni. El ne felejtsek torx fejet intézni a törött helyett. :-)

 
>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-04-23

Tegnap megjöttek az új gumik, végre kikukázhattam a 2002-es (!) gumikat amik a kocsin voltak. Nem variáltam, a szokásos Pirelli P Zero Rosso került fel.

A levetett gumikon futóműhiba nyomai látszanak, egy állítás sürgősen elkél.

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-04-23

Mióta megvan a JTD, nem nagyon törődtem a fogyasztással, mert... mert minek? Elraktároztam a fejemben, hogy bármit csinálok, a fogyasztás a számítógép szerint mindig 4.8 liter, a bankszámlám szerint pedig valahol 7 és 7.5 liter között mozgott. Figyelni inkább azt szoktam, hogy tele tankkal hány kilométert tudok megtenni, mert egy ideje már csak Shell kútra járok, és az nem mindig van útban. Az elején mindig 850 km körül tudtam teljesíteni, később ez 820-830 között állapodott meg.

Aztán megszületett a kisfiam és megpróbáltam párszor "just cruising" módban autózni, hiszen sehova nem siettünk, döcögtünk egyet a szabályok szerint, plusz mínusz (inkább plusz) 10 km/h. Az első meglepetés akkor ért, mikor a morva túra (kb. 250 km szabályok szerint) feltornászta 902 km-re a hatótávolságot. Azután jött Esztergom 350 kilométere majdnem szabályosan és 930-nál kellett tankolnom.

Ha ez így mind igaz, akkor a 140 lovas JTD-nek szabályok szerint nem nagy gond 1000 km fölé tornászni a hatótávolságot, vagyis 6 liter körül fogyasztani.

 
>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-04-22

Mivel csak az ablakra volt felrakva egy gps tartóval,és ez így nem igazán volt a legjobb,és még zörgött is menet közben,így új helyet kellet neki találni! Egyértelmű volt hogy a középen lévő tároló rekesszel kell valamit kezdeni,három napi gondolgkodás és "barkácsolás" után ez lett az eredménye! Késöbbiekben valószínű,hogy bőrözve lesz!

Szétjött a kipufogó. Atyám mondta, hogy valami nem jó, de traktorra nem számítottam. A rendszert tegnap szétszedtem és ma meg lett hegesztve. Kapott új bilincseket, meg új felfüggesztő gumikat. Most visszatért az eredeti csöndessége.

 
>> SzervizDrB // Alfa 159 2.4 JTDm Berlina // 2010-04-22

78 e km-t követően váltak csere éretté az elülső betétek és tárcsák. A német bürokratikus szabályozás dzsungelén átverekedve magam, három hetes nyomozást követően sikerült kideríteni, mely betétek és tárcsák rendelkeznek Németországban engedéllyel, mindezt végül az alfisti.net on-line üzletének segítségével. Ez az extra engedélyezési rendszer, ha jól tudom, a németeknél, osztrákoknál és enyhébben Svájcban van.

Csak pár kulcsszót adnék azoknak, akik hasonló probléma elé kerülnek: ABE, E-Zeichnen, TÜV. Míg a tárcsa köteles ABE bizonylattal rendelkezni, a betéteknél elég, ha rajta van az E-szám. De ezt sok német alkatrészüzlet sem tudja pontosan.

A több amorés és sok alfisti.net-es pozitív vélemény miatt EBC fékbetét, abból is a Yellowstuff ill. Brembo GT tárcsák mellett döntöttem.

Kipucolták a fékeket elöl és hátul. Valamit magyarázott a szaki, hogy kicsit be voltak gyógyulva már, ami a fékpor, téli sózás, korrózió összhatása és hogy évente ajánlatos egyszer pucoltatni. A szerelő tett vele egy próbakört. Avval fogadott, mikor mentem a vasért, hogy nagyon jó fékeket vettem. :)

Aztán tesztelgettem kicist én is. Egyelőre még óvatosabban bánok vele, mert a tárcsa használatija 320 km bejáratást javasol, kerülve a vészfékezést, hogy a betét és a tárcsa jól egymáshoz igazodjanak. Csak az eddigi gyári fékhez tudom hasonlítani. Az új kombó sokkal nagyobbat harap. Már gyengébb fékpedál lenyomásnál is nagy a különbség, s hidegen is szuper. Kivittem autópályára, fékeztem egy-két erősebbet 180-200-as tempóról, nagyon hatásos. Jól adagolható, semmi késlekedés. Komolyan növelte a biztonság érzetemet. Egyébként semmi csikorgás. Remélem, esős időben is jól fog szerepelni.


Volt egy kavicsfelverődés a szélvédőn, amit egyszer már javítottak, de újra egyenetlenné vált a felszíne, így a szélvédő csere mellett döntöttem.

 
>> SzervizDrB // Alfa 159 2.4 JTDm Berlina // 2010-04-10

Mai nappal felkerültek az autó adati közt szereplő nyári abroncsok. Tavaly júniusban, az autó vásárlásakor jártak a vashoz az alku részeként ezek az új Hankook gumik, kb. 10 e km-ert tehettem azóta beléjük.

 
>> SzervizDrB // Alfa 159 2.4 JTDm Berlina // 2010-03-29

A tavasz kezdetével kerítettem sort a tél végi, év eleji átnézésre. Már csak azért is, mert az eddig látogatott nagyvárosi csili-vili Alfa szalon és márka szerviz mindig hagyott kívánni valót az elvégzett munkája után. Szerencsére ismerősök révén találtam egy Fiat, Alfa, Lancia szervizt, amiről a neten is jókat írtak. Kisvárosi, lelkes családi vállalkozás, mentes minden sallangtól. Már az nagyobb bizalmat adott, hogy a szervizvezető, aki egyben a tulaj is, nyakig olajosan fogadott.

Amit tudtam az átvizsgálás előtt, hogy a légkondi kompresszorát bekapcsolva, alacsony fordulatszám tartományban fura, fémes zaj hallatszik. Rámértek a nyomásra, több volt benne az előírtnál. Légkondi újratöltve, zaj megszűnt.

Másik panaszom a szarul törlő vezetőoldali ablaktörlő volt, amit többszöri gumicserével sem lehetett orvosolni. Pont szemmagasságban hagyott mindig foltot, nem törölt rendesen. Megnézték és a kar cseréjét javasolták. Megtörtént, végre rendesen töröl az ablaktörlő!

A kocsit rendben találták egy dolgot leszámítva. Egy 1-2 mm-es repedés a hűtőrendszerhez tartozó gumicsövön, amin el-elszivárgott a Paraflu. Szerencsére, még a minimum felett volt a tartályban. De áldom a jószerencsémet, hogy így derült ki, s nem egy hazaúton valahol Csehországban vagy Szlovákiában...

Maguktól ajánlották fel megelőzésképpen az EGR szelep szűkítést, mint bevett megoldást az alkatrész jellemző meghibásodása ellen. Ez is egy plusz pont a részükre. Éltem a lehetőséggel.

A kőfelverődéses szélvédő és a végüket járó első fékbetétek és tárcsák cseréje szerepelt még terápiás javaslatként a zárójelentésen. Ezek beszerzés alatt.

 
>> Eseménype-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2010-04-22

2010.04.22. déltől már nem az enyém......2 év és majd 30 ezer km után búcsút vettünk egymástól. Sanyi (az új tulaj) remélem jó gazdája leszel legalább annyira mint én voltam....Bízom benne, hogy mihamarabb a tagok között üdvözölhetünk és még hallok rólatok......hajrá! Kezdődhet az utód felkutatása (159 SW)......