Blog

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-04-24

Elöregedett a szívócső vége, ami belemegy a folytószelep-házba. A flexibilis résznél kirepedt. Mivel időközben változtattak rajta és a kartergázcső becsatlakozása hátrébb került, így a kartergázcső feszült. később az is elrepedt. Mindkettőt cseréltem gyári újra.
(a szívócső 10000, a kartergázcső 8200ft)
Igazából a szívócsövet már tavaj nyáron kicseréltem, csak nem emléxem pontosan mikor :)

>> EgyébWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-04-23

Még egy fontos dolog, fóliacsík került a szélvédőre, mert napra érzékeny a szemem, és az eredeti zöld sávos szélvédő nem fejtette ki hatását. A fényképen helyet kapott még apukám saját tervezésű, illetve kivitelezésű félfekvő bringája is.

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-04-24

elkészült a "bólintó" elektronika is. A tompított ráadásakor bemozdítja a lámpákat majd visszaáll alaphelyzetbe. Egy általános időzítő kapcsolást alakítottam át. Ez elektronikai boltban kapható, csak össze kell szerelni, a boltos fószer segített kicsit, és módosította annyiban, hogy ne ismételje a ki-be kapcsolást, hanem az idő letelte után szakítson meg, majd többet ne csináljon semmit. Ezt még egy relével megtoldottam. A gyári kereket kiszereltem és az is rá van kapcsolva, így állítható, amikor az elektronika aktív akkor egy ellenállást kapcsol párhuzamosan az állító kerékkel így csökken az ellenállás, bólint a lámpa, majd mikor megszakít minden visszaáll.

>> EgyébWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-04-23

Alaptulajdonságaim közé tartozik, hogy a kulcsokat hajlamos vagyok nem megtalálni, ezért eddig minden autóm kapott forgalmiengedély-tartót. Lucifer mai nap kapta meg. Ez szintén saját tervezés és készítés.

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-04-23

Mivel a mutató 50foknál tartotta magát, Poló tanácsára ma termosztát-csere történt, szomszédom segítségével. Az alig használt termosztáttal a mutató végre felmegy 88-90 fokig. Ezen kívül beleöntöttem egy sokak által ismert kenőanyagot, melytől szinte azonnal csendesebb, finomabb lett Lucifer lelke.

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-04-23

168.000 km
A melegebb napokon már bekapcsolt a klimatizáció, de rögtön kapcsoltam is ki, mert a kompresszor nagyon hangoskodott. Ma végre rájöttünk miért - összevissza 35 gramm gáz volt benne. Ha jól emlékszem 640 gramm van előírva, így megtankoltuk, most úgy hűt, hogy jegesmedve legyen a talpán, aki kibírja.

www.autocomp.sk, 60€

 
>> Tuning és extraATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-04-23

Azt mondja tuning és extra. :-)
Még mindig, mert állítgatni kell. Átkötöttem a rear kimenetre a ládát. (nem tudom miért nem ezzel kezdtem) Az RCA kábelt is átraktam a rear bemenetekre. Ezen az oldalon található a Super Bass. Most már rezeg minden. Sajnos csörög. :-) Ezzel el fogok játszani egy darabig. Áááá. Majd vasárnap. Reggel fél hattól kint leszek a garázsban. Megrendeltem az RCA könyököket, mert a városban található szaros műszerész bolt feszt be van zárva. Mondjuk nem is csipázom, amióta vitatkozott, hogy mi a hangfal és mi a hangszóró között a különbség. :-))) Ez hülye, mindegy.
Egy kis jegyzet, hogy mit kell még megcsinálnom vasárnap:
Belső világítás elől kontaktos és bal hátul is meg kell piszkálnom.
Polír egész kocsi + első lámpa.
Xenon trafó lámpa alá be kell tenni. El ne felejtsek torx fejet intézni a törött helyett. :-)

 
>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-04-23

Tegnap megjöttek az új gumik, végre kikukázhattam a 2002-es (!) gumikat amik a kocsin voltak. Nem variáltam, a szokásos Pirelli P Zero Rosso került fel.

A levetett gumikon futóműhiba nyomai látszanak, egy állítás sürgősen elkél.

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-04-23

Mióta megvan a JTD, nem nagyon törődtem a fogyasztással, mert... mert minek? Elraktároztam a fejemben, hogy bármit csinálok, a fogyasztás a számítógép szerint mindig 4.8 liter, a bankszámlám szerint pedig valahol 7 és 7.5 liter között mozgott. Figyelni inkább azt szoktam, hogy tele tankkal hány kilométert tudok megtenni, mert egy ideje már csak Shell kútra járok, és az nem mindig van útban. Az elején mindig 850 km körül tudtam teljesíteni, később ez 820-830 között állapodott meg.

Aztán megszületett a kisfiam és megpróbáltam párszor "just cruising" módban autózni, hiszen sehova nem siettünk, döcögtünk egyet a szabályok szerint, plusz mínusz (inkább plusz) 10 km/h. Az első meglepetés akkor ért, mikor a morva túra (kb. 250 km szabályok szerint) feltornászta 902 km-re a hatótávolságot. Azután jött Esztergom 350 kilométere majdnem szabályosan és 930-nál kellett tankolnom.

Ha ez így mind igaz, akkor a 140 lovas JTD-nek szabályok szerint nem nagy gond 1000 km fölé tornászni a hatótávolságot, vagyis 6 liter körül fogyasztani.

 
>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-04-22

Mivel csak az ablakra volt felrakva egy gps tartóval,és ez így nem igazán volt a legjobb,és még zörgött is menet közben,így új helyet kellet neki találni! Egyértelmű volt hogy a középen lévő tároló rekesszel kell valamit kezdeni,három napi gondolgkodás és "barkácsolás" után ez lett az eredménye! Késöbbiekben valószínű,hogy bőrözve lesz!