Blog

>> Egyébystuc // Alfa 33 1.3 IE // 2007-06-09

Körülbelül 3 hét telt el a jobb hátsó ajtóm javítása után. Kaputelefonon kerestek a rendőrök, hogy jó lenne, ha lemennék az autóhoz, mert egy autó áll ki belőle. Lementem, és mit láttam? A frissen javított jobb hátsó ajtómba belegurult egy Punto. Lejtős utcában parkoltam, és a Punto féke valamiért kiengedett, és pont az én autómat találta el. Pont azt a bizonyos ajtót. Lényeg, hogy a tulaj nem volt ott a kocsinál, később kiderült, hogy céges autóról van szó. Írtam egy cetlit neki, hogy keressen majd meg, majd visszatoltuk a Puntot a kiindulási pontra, és kiékeltük.

>> Szervizystuc // Alfa 33 1.3 IE // 2007-06-09

2002 tavaszán jött el az idő, hogy a horpadást javíttassam. Egy volt kollégám ismerőse csinálta meg Érden, szép munkát végzett.

>> Egyébystuc // Alfa 33 1.3 IE // 2007-06-09

2001 decemberében, egészen pontosan nem sokkal karácsony előtt mentem az autómhoz, és láttam, hogy valami nem stimmel. A jobb hátsó ajtóba sikeresen beletolatott valaki. Természetesen semmiféle cetlit nem hagyott... :-(

>> Szervizystuc // Alfa 33 1.3 IE // 2007-06-09

Később derültek ki dolgok, amiknek nem örültem. Először is elvittem futóműbeállításra az autót, mert félrehúzott, meg néha kanyarban olyan érzésem volt, hogy a kocsi hátulja megakarja előzni az elejét. A Magyar Autóklubba vittem beállításra, ahol a szaki lehívott az aknába, mert ilyet még ő sem látott. Kiderült, hogy az autó bal eleje tényleg össze volt törve, de sokkal dúrvábban, mint amit közöltek velem. Lényegében a futóműhöz egy plusz alkatrész is be volt hegesztve merevítésnek, ennek ellenére beállítás után mindig elmászott minden. Valamennyire azért jobb lett, mint előtte volt. Visszamentem az Autóház Boldizsárba, és számon kértem rajtuk a történetet. Vonogatták a vállukat, nem nagyon akartak velem foglalkozni. Később megtudtam, hogy több embert (köztük a használtautó telephely vezetőjét, valamint az autóm előző tulajdonosának apját is) elbocsátották. Hogy ennek mennyire van köze az én 33-asomhoz, azt nem tudom, mindenesetre ez engem már nem vigasztalt. Valamennyire rendbe lett hozva a futómű, mást nem tehettem.

>> Tuning és extraALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-06-09

2007.05.28.Felkerült az ovál kipufogóvég.A képek Kisbéren készültek a pecás alfástalin.

>> Tuning és extraALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-06-09

2007.05.21.Felkerült a fólia és a csík előre.Fólia márkája:LLUMAR

>> EgyébALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-06-09

2007.05.17.Átíratás+eredetiségvizsga.

 
>> Egyébystuc // Alfa 33 1.3 IE // 2007-06-09

2001 tavaszán kezdtem el kifejezetten 33-ast keresgélni. Nem nagyon tudtam az Alfáról dolgokat, a terjengő rémhírek, miszerint megbízhatatlanok, engem hidegen hagytak. Lényeg, hogy több kereskedést felhívtam, 33-ast keresve. Végül az Autóház Boldizsárnál mondták, hogy van 1 db. Elmentem megnézni. Kívülről rendben volt, mint lajikus semmi rosszat nem láttam rajta. A motor szépen járt, egyből beleszerettem. Kérdeztem, hogy volt-e törve, mondták, hogy a bal eleje igen, de rendbe lett hozva, nincs gond. A rózsaszín ködben azzal sem foglalkoztam, hogy mikor az állapotfelmérő lap a kezembe került, az egy fénymásolt, olvashatatlan valami volt. Ráadásul kiderült, hogy az egyik ott dolgozó fiáé az autó, valamint a használtautó-telep vezetőjét apám ismeri régóta, aki szintén rendben találta az autót. Úgy gondoltam, hogy jó vétel lesz, így lefoglalóztam, majd késöbb átvettem, és boldog voltam.

>> EgyébALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-06-09

2007.05.15. a vétel napja.(Budapest)Viking cartársé volt a verda.(97000km.-el került hozzám.)
Az autó a Szamosiéknál volt szervízelve.Lekérdezés alapján amit ők csináltak:
- 66297km.Vezérlés csere kompletten,védőlemez felrakása
- 70000km.Motorháztetőzár csere,LMM csere.
- 80000km.Olaj,szűrők cserélye,klíma ellenőrzés.
- 89000km.Stab.rúd,felsőlengőkar csere,fútóműállítás.

 
>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2007-06-09

Az olajleeresztő csavar nem bikából ráhúzandó a 156-on, mivel egy réz alátét és egy finom meghúzás biztosítja a tömített zárást.
Ezt nekem nem sikerült kifognom vételkor, a képeken látható módon jött csak le az olajleeresztő csavar.:(