Blog
Mai nappal felkerültek az autó adati közt szereplő nyári abroncsok. Tavaly júniusban, az autó vásárlásakor jártak a vashoz az alku részeként ezek az új Hankook gumik, kb. 10 e km-ert tehettem azóta beléjük.
A tavasz kezdetével kerítettem sort a tél végi, év eleji átnézésre. Már csak azért is, mert az eddig látogatott nagyvárosi csili-vili Alfa szalon és márka szerviz mindig hagyott kívánni valót az elvégzett munkája után. Szerencsére ismerősök révén találtam egy Fiat, Alfa, Lancia szervizt, amiről a neten is jókat írtak. Kisvárosi, lelkes családi vállalkozás, mentes minden sallangtól. Már az nagyobb bizalmat adott, hogy a szervizvezető, aki egyben a tulaj is, nyakig olajosan fogadott.
Amit tudtam az átvizsgálás előtt, hogy a légkondi kompresszorát bekapcsolva, alacsony fordulatszám tartományban fura, fémes zaj hallatszik. Rámértek a nyomásra, több volt benne az előírtnál. Légkondi újratöltve, zaj megszűnt.
Másik panaszom a szarul törlő vezetőoldali ablaktörlő volt, amit többszöri gumicserével sem lehetett orvosolni. Pont szemmagasságban hagyott mindig foltot, nem törölt rendesen. Megnézték és a kar cseréjét javasolták. Megtörtént, végre rendesen töröl az ablaktörlő!
A kocsit rendben találták egy dolgot leszámítva. Egy 1-2 mm-es repedés a hűtőrendszerhez tartozó gumicsövön, amin el-elszivárgott a Paraflu. Szerencsére, még a minimum felett volt a tartályban. De áldom a jószerencsémet, hogy így derült ki, s nem egy hazaúton valahol Csehországban vagy Szlovákiában...
Maguktól ajánlották fel megelőzésképpen az EGR szelep szűkítést, mint bevett megoldást az alkatrész jellemző meghibásodása ellen. Ez is egy plusz pont a részükre. Éltem a lehetőséggel.
A kőfelverődéses szélvédő és a végüket járó első fékbetétek és tárcsák cseréje szerepelt még terápiás javaslatként a zárójelentésen. Ezek beszerzés alatt.
2010.04.22. déltől már nem az enyém......2 év és majd 30 ezer km után búcsút vettünk egymástól. Sanyi (az új tulaj) remélem jó gazdája leszel legalább annyira mint én voltam....Bízom benne, hogy mihamarabb a tagok között üdvözölhetünk és még hallok rólatok......hajrá! Kezdődhet az utód felkutatása (159 SW)......
Mivel a csomagtér-kárpit nem idézte fel bennem az új autók makulátlan kárpitjainak állapotát, Lucifer egy takarót is kapott. Saját készítésű, egyedi darab.
Készítés:
Először kinyomtattam a logót 12db A4 papírra, azokat összeragasztgattam, kivágtam, majd a darabokat kiszabtam piros PTP-ből (sporttáska-anyag, kimosható, lemosható). Ezután a piros darabkákat Palmatex-szel felragasztottam a fekete PTP-re, és utána szépen egyesével mindent körbevarrtam, azaz dísztűztem.
Ma reggel lemostam az autót, és kézzel políroztam. A kisebb kavicsfelverődéseket ecsettel kijavítottam.
2010.04.21. 16:30 perc magasságában, tulajdonommá vált a Lucifer névre hallgató, 156-os Alfa Romeo típusú személygépkocsi.
Biztosítási szerződés szerint, ajtók száma: 0
Mivel én a Föld gyermeke vagyok (Bika), homokviharként az alváz felől, a szellőzőnyílásokon át szivárgok be az autóba.
Ma végre rájöttem miért nem működött az erősítőm.
Szóltam kollégának, hogy nézzük meg az Opeljába, hogy jó-e az erősítőm. Báááhá beindult. örültem neki. Vissza az enyémbe. 3 kábel van. Mondom kimértem a 12 V-ot kettőből. A földet meg nem a negatívon néztem. Hoppá itt a baj. Rossz helyre raktam. érdekes, mert az is fém, de nem is gondolkodom rajta. Átraktam másik csavarra és már jó is. Szégyen. :-P Még állítanom kell pár dolgot.
Erősítő: Mac Audio MX4000 (nem mai, de nem is ma vettem)
Láda: Mac Audió szóró (mittudoménmilyen kb 2,5 éve vettem Atis155-től)
Árakra se emlékszem. :-)
Ki kéne takarítani a kocsit. Jövő héten kész a felnim. Jó lesz. Már csak Erhardtól kéne rendelni motyókat. Jujjj....!
Még kell két RCA könyök toldó, mert nem tudom a magnót beljebb tolni. Így nem tetszik.
Megtörtént a féltengelycsere, és a tartóbak is bekerült a helyére. Az eredmény elképesztően hihetetlenül precíz működés érzet. Végre végre végre! Nincs nyekkenés, se zakkanás, se klattyanás! A kuplungot már nem kell érezni, csak ösztönösen használni. És ami a legjobb, hogy a fokozatok olyan simán találnak a helyükre mint még sosem. Lóghatott az a bak, vagy hasonló, mert a váltó is magára talált. Eddig sem panaszkodtam, nem volt az olyan rossz, csak kicsit karcos. Hát most nagyon finoman működik. Megérte egy vagyont rákölteni idén is. Nem volt feltétlen fontos ez a csere, de tényleg megérte a "luxusszervíz".