Blog

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-04-10

A reggelt természetesen autómosással kezdtem, mert az kötelező egy alfás találkozó előtt. Mikor már szarvasbőrrel szárazra töröltem az autót, akkor vettem észre, hogy a bal hátsó féktárcsa keresztben el van repedve...
Kénytelen voltam megvárni, amíg nyitnak az autósboltok, persze az ideg evett közben. Sikerült beszereznem egy új tárcsát LPR és hozzá Ferodo betéteket, így sanszosnak tartottam, hogy egy gyors csere után mégis útnak indulhatunk.
Azt azonban akkor még nem sejtettem, hogy a hátsó dugattyút nem lehet csak úgy visszatolni, hanem kell hozzá célszerszám. Mivel nem tudtam visszább tolni, az új tárcsát sem tudtam behelyezni, nem hogy a nyilvánvalóan vastagabb új betéteket is
Így sajnos, az idei találkozót lekéstük :(

 

Na megjártuk Esztergomot , pár kép a talirol :-)

 
>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2010-04-10

Ma egy újabb mérföldkőhöz ért Rómeó.
8 napja hoztam el a kereskedőtől, és végre olaj és szűrőcseréken esett át, emellett tegnap bendix és persely cserék voltak, így az indulás már sima. :) Azonnal meg is hálálta, az eddiginél is jobb vezetni. :)
Ennek örömére most délután alapos külső és belső takarítás, ápolás, bár ez alatt az egy hét alatt nem sok kosz ragadt rá, de hát akkor is. Ápolni kell, meg hát öröm is! :)
A következő lépés kuplung és hátsó lengéscsillapító csere, aztán talán jöhet majd a külseje is... ; )

>> SzervizPyroS // Alfa 156 2.4 JTD // 2010-04-10

Átesett az autóm egy komplett hosszbordás szíj cserén.Szíjjal,feszítő görgőkkel együtt elég sokban volt de végre megszűnt a csörgés és sokkal halkabb lett :D.Ja és egy motortartó bakot is cserélni kellett.

 
>> EseményVader (a Gróf) // Alfa Alfetta QO EVO I. // 2010-04-10

Azt hiszem, a rossz idő ellenére mégis elmegyünk.
Főleg az új ruhában...

 
>> EgyébFerri // Alfa 155 Super Twin Spark 16V // 2010-04-10

163500 km Hosszas tusakodás után rászántuk magunkat a gáztüzelésre. Érzésre nincs jelentős különbség. Majd meglátjuk, hogy válik be.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-04-09

Ma visszatértem az autóvillamossági szerelő sráchoz, hogy végre tényleg beépüljön az adapter, amelynek segítségével a gyári, kormányon lévő gombokkal is tudom kezelni a JVC fejet. A technikai fennakadás oka tegnap előtt az volt, hogy helyszűke miatt egy-két korábban feleslegesnek vélt csatlakozó is ki lett szedve. Természetesn jól el is pakoltam őket... Ez hiba volt, mert most az egyikre szükség lett volna. Ezért segítségül hívtam George-ot, hogy megnézzük, az Ő autójában hogyan is van a csatlakozók bekötése. Nem akartuk találgatásra bízni a dolgot, így azért egyszerűbb. Miután megnéztük az eredeti állapotot, kiderült, hogy hiába, mert pár kábel még így is hiányzik nálam. Miután minden szét lett borítva, kiderült, hogy az viszont mégis megvan, csak jól elbújt. :-) Lényeg, hogy pár órás küzdelem után most már hibátlanul működik minden, szakszerűen beszerelve. És végre a fejegység is tökéletesen a helyére került. :-)
Ezen kívül volt még egy kis problémám, valahonnan generátor hang jött a hangszórókon keresztül. Ahogy lenyomtam a gázpedált, a fordulatszám függvényében jött a zúgás. Kicsit idegesítő volt, így egy zajszűrő is beépítésre került. Most már tökéletes, a zaj megszűnt. Cserébe kiment a tápkábelen lévő biztosíték, azt majd kell vennem. :-)

>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-04-10

Tegnap a veszprémi Fiat kereskedésben beszereztem két spricnit és egy elosztót az ablakmosó rendszerbe. Ma beépültek a pollenszűrővel és a légszűrővel együtt.

Km.:152200

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-04-09

A X. esztergomi tali előtti nagymosás (0409), fényezett alkatrészek helyére rakása, készülődés, pakolászás a holnapi nagy eseményre. Egy évet vártunk rá.. :)

Egy tavalyi videó az eseményről.

[Költségeim: fényező munkadíj 40.000, alátétek (10db 5ös) 35Ft]

>> Tuning és extraSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-04-09

Nagyon szeretem a GT futóművét, és nagyon jókat is lehet vele autózni a kanyargós utakon, de mivel esőbe is nagyon szeretek vezetni, ezért egy olyan autóra vágytam ami nem tolja az orrát. Na ez az alap dízel GT-ről nem mondható el. Gondolkodtam, és rájöttem, hogy ezen csak 1 módon tudok segíteni, mégpedig egy Q2 torsen (mechanikusan önzáró) differenciálművel :)
Az eddigi tapasztalatok nagyon meggyőzőek....az Eibach sportfutóművel nem túlzás ha azt mondom, gokartos érzés :)))
Hihetetlen milyen okos "kis" szerkezet ez, és hogy milyen irgalmatlan nyomatékot bír elviselni.

Ami kuriózum, hogy ha jól tudom, most ez az egyetlen Q2 GT, ebbe a színbe :P

Ha már diffinél tartottunk, kicseréltük a váltóolajat is, természetesen Tutela MATRYX 75W-85 került bele.