Blog

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-01-19

Olyan áron hoztak Flat Wiper jellegű ablaktörlőlapátokat, hogy azt mondtam, annyit megér, hogy kipróbáljam. Puding próbája...

>> SzervizKrisztián146 // Alfa 146 1.4 T.SPARK // 2010-01-14

Kapott egy bontott zsír bosch 0280 218 001 légtömegmérőt , szuper.

 
>> SzervizKrisztián146 // Alfa 146 1.4 T.SPARK // 2010-01-21

Kapott két szép gyári új hátsólámpát ,mert pici hajszálrepedt voltak , és egy komplett pajzsot új emblémával .

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-01-14

A December végi olajcsere óta sajnos hideg motorral nagyon csörögtek-kopogtak a hidrotőkék. Mivel azelőtt nem csinált ilyet, kicsit bepánikoltam, aztán elgondolkodtam és arra jutottam hogy előfordulhat-e hogy az olaj miatt csinálja. Ezt pár alkatrészes ismerős is megerősítette hogy nem én vagyok az első akinek kopognak a hidrotőkéi a Castrol GTX 10W40 olajtól. Egyyszerűen nem való többszelepes, hidrotőkés motorba az az olaj.
Örültem is meg nem is, újra olajat kellett cserélnem, mostmár a bevált Castrol GTX Magnatec 10W40 került bele ismét..
A motor elhalkult! :)

>> SzervizQuick // Alfa 164 2.5 Turbo D super // 2010-01-19

Ismét megadta magát a turbó, tehát csere bere! Zotya164 kollegától sikerült is turbót vadászni jó áron! Köszi neki!

 
>> EgyébGergő // Alfa 164 Super V6 TB // 2010-01-18

Joepardy kissé unottan dőlt hátra a széken, valahogy úgy gondolta már mindent hallott. Matatni szeretett volna a zsebében, de keresztbe tett lábai miatt egyszerűen lehetetlen volt elérni a cigarettásdobozt rejtő nadrágzsebet. Derengett még egy kicsit az a nap, amikor félreérthetetlenül rábólintott a munkára, az eltűnésre kiválóan ajánlottra, az egyre jobban elszigetelődő, mindenképpen néhol érthetetlen és felszínes elgondolás eredményeként. A vízió a süllyedő hajóról.
A kezét szerencsétlenül lógatta maga mellett, érezte, Kirsten azt is megjegyezné milyen szánalmas amikor így képes ülni egy „fontos ember” továbbá nem is biztos akarná-e valójában kimondani az igazat. Hiszen mindent elmondott, és Joepardy tényleg mindent, igazán mindent hallott.
Bár teljes meggyőződése volt, hogy csupán ezt kellett mondania; valójában konspiráció, előre megkomponált, felvett lemez szaladt egy tökéletesen kihegyezett tű fokán, ami csodálatosan adta elő a megsemmisítőnek szánt monológot.
Talán fogyott pár kilót az elmúlt év során, könnyedén nyújtotta ki a bal kezének két ujját, hogy elérje a furcsa rózsaszínű italt, ekkor a nyilalló emlék már elbódította, és inkább újból a cigaretta megszerzésére kezdett koncentrálni, alaposan kidolgozott tervekkel a fejében.
- A 108.adik magyar birodalmi harkocsihadsereg, méltán az elit hadsereg címet is magán viselve; többszöri próbálkozások eredményeként tudta csak meghozni a szélesebb frontszakaszon való sikeres áttörést - valahogy mindig ezt harsogta a rádió.
Nem értette hogy lehet ezt hosszabb távon kibírni. Mindig is utálta a híreket, egyrészt annyira távoliak voltak, elvesztek az éterben, és persze nem is voltak sosem igazak.
Akkor álljon itt Kirsten meséje

- Tudod igazán ezt a beszélgetést már meg sem akartam hallani
Tudtam hogy ezt kell majd mondanod
És tényleg mit is mondhattál volna
Újból elváltunk, és sajnos feltételezem megint nem kevés időre…
Nem az hogy nehéz volt mert éreztem hogy ez lesz
De igen persze hogy van tovább
A szomorúság mellett azért ott marad a tanulás, a csodálat, meg az a kis doboz és a lenyűgöző a csillogás a szemedben
Sok dolgom van még az életben, és van mivel foglalkozzak, tulajdonképpen semmi időm sincs
Semmi ami kizökkenthet az ürességből

Csak valahogy mindenki elmenekül előlem, és te még csak nem is igazán előlem
Még csak annyi sem
Nem kudarcnak élem meg hanem rettentő szomorúságként.
Hogyan érezhettem azt hogy boldoggá tudlak tenni?
Hogy majd mellettem örökké mosolyogsz..

Nem az érzéseim nem hazudtak csak egyedül maradtak
Nem először –

Joepardy alatt kicsit megdőlt a padló, a szokásos reflexeitől vezérelve kitámasztotta a székét és megfogta a háttámlát. Hirtelen felállt és odamotyogott valamit a kormányosnak, kinyújtózkodott, és már hangosan csak a szokásos jelmondatát skandálta el a világnak: navigare necesse est

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-01-18

Nincs is jobb,mint a téli Alfázás a BKV sztrájk utáni első napon :)

>> Szerviz☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-01-18

Ha már a xenonok végett szét volt szedve az autó eleje akkor már kicseréltem egypár alkatrészt amelyeket már korábban beszereztem

- kuplung munkahenger + fékfolyadék
- első lökhárító tartó jobb és bal
- hűttőfolyadék kiegyenlítő tartály
- és néhány vezetéken kellet pótolni a szigetelő szalagot

És végül a beltérben is kicseréltem a légbeömlőket és a belső kilincsnél lévő műanyag boritásokat is olyanokra amelyeken van króm a szélén.

>> Tuning és extra☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-01-18

Sikerült vennem gyári GTA projektoros xenon lámpát (D2S, 6000k, 35W) Peet156SW cartárstól nagyon jó áron. Nagy meglepődésemre ezek a lámpák fel voltak szerelve egykét extrával mint pl. bekapcsolásnál fel és le billennek majd beveszik a pozíciót úgy mint ha gyárilag lennének az autóban, aztán még van beszerelve mindegyik lámpához kondenzátor ami tartalékol ármat arra az időre amikor át vannak kapcsolva reflektorra hogy a xenon izzók ne maradjanak áram nélkül vagy a villantás idején. Ehez természetesen lett felszerelve fényszórómosó rendszer is, amit Whiteskull-tól és falcokc-tól vásároltam. Szerencsére az autó tartalmazta az ehez szügséges vezeték köteget is. Hogy a rendszer teljes legyen még be kellett szereznem egy időzítő relét és egy km óra nullázót amin nincs rajta a a fényszóró magasság álitó kerék, mert nálunk a pékek egy gyanúsan xenonos autónál azzal kezdik a vizsgálódást hogy megnézik van e ez a kerék merthogy a gyárilag szerelt xenonoknál ez nincs, mivel ezt a műveletet az elektronika végzi el. E mellé még került a refibe is xenon (H1, 6000k, 55W) aminek a vezetékei nem a kupakon keresztül lettek bevezetve hanem a lámpatest alján hogy a pékek ezen se akadjanak el és a ködlámpákba is ment xenon (H1, 6000k, 35W) A fényszórómosó rendszerhez még anyit hogy ez csak 2006-tól kötelező (EU-n belül) azokon az autókon amelyek gyárilag vannak szerelve xenonos fényszórókkal. Az öszes fényszórót saját kezűleg álitottam be mivel a munkahelyemen van erre alkalmas műszer , mert azért az is fontos hogy senkit ne vakítson ez a sok xenon fény :o)

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-01-18

A számlák alapján összesítettem az autó első számlás évét. Tanulságos, hogy mibe kerül ma magyarországon egy autó fenntartása. Egy viszonylag problémamentes, nagyon gondosan szervízelt alapvetően olcsó fenntartású autóé.

2009, kb. 25000km futásteljesítmény:

Üzemanyag: 462743Ft
Adalékok: 28370 Ft
Matrica 37200 Ft
Alkatrészek 295384 Ft (kuplungozás, kettőstömegű csere is volt)
Szervízdíjak 93565 Ft
Egyebek 3507 FT
Adók, biztosítás: 116120 Ft
Vizsgadíjak 22190 Ft

Összesen 1059079 Ft
Durván 42,4Ft/km
Ebből kb 17,2 Ft/km a szervízköltség (anyag+munka), ez kb tartható a tapasztalataim szerint minden évben.

Ezalapján 4év és 100000km alatt kb az autó vételárát rá kell költeni szervízben, vagyis ezalatt egy 3400000 Ft-os 100000km-ig hibátlanul futó hitelmentes újautó fenntartásával egyezik. 3.4M-ért kinek Astra, kinek Alfa...így van ez :-))

Az autón 2009-ben csak kopó alkatrészek, folyadékok voltak cserélve, váratlan meghibásodás, megállás nem volt.