Blog
Ma én is felpattintottam a téli kerekeket a vasra! Először lemezfelniket akartam, de aztán a választásom a 15"-os gyári Speedline (tojástartós) felnikre esett, amiket Marklar kollégával gyorsan el is üzleteltem (20.000,-/ 4 db)! Jah, meg 4 kupakot (2000,-) a felnik közepére, mert azok nem voltak hozzá! Gumis-felnis haverommal gyorsan át is nézettem őket, de szerencsére nem kellett görgőzni egyet sem! Tőle szereztem 205/50 R15 méretű Dunlop SP Winter Sport M3-as gumikat is (30.000,-)! Nagyon jó állapotúak, majdhogynem kitűnőek a 8mm-es barázdákkal! :-) A szerelés elég baráti volt, a 4 kerék került 4000 ft-omba! ;-))))) Köszi mindkettejüknek! :-)
Most már jöhet a hó! :-)
Közben már eladva a Brembo nyergek miatt!
Mivel a benne lévő akksi erős volt ugyan, de nem mai darab és sajnos nem bírta a tempót, ezért ma kapott egy BOSCH S3 56A akkumulátort + egy BOSCH ablaktörlőt.
Beköszöntött a tél (1213), szállingózik az idei első hó. Igaz, három héttel később, mint tavaly. Pár napja már elég hidegek voltak és egy ideje már havazást is jósoltak, de eddig nem lett belőle semmi. Éjszakánként már simán repkednek a mínuszok még szerencse, hogy elkészült' a garázs bővítés (még ha egyelőre nem is 100%-os), így tényleg mindegyik autónak jut menedék a zord idő elől. Pár régebben készült fotó látható lejjebb. A kész állapotról egy későbbi blog bejegyzésbe teszek fel képeket.
Karácsony, szeretet, stb... Adni jó. És a rászorulók biztos örülnek a legkisebb ajándéknak is. Elmentünk hát a Mikulásgyárba, hogy adjunk.
Már évek óta járnak az alfások decemberben ide, nekünk ez volt az első alkalom. Jó volt, csak rövid... Bár ez leginkább a hideg miatt alakult így.
A szerevezést köszönjük! Jövőre veletek ugyanitt! :-)
Egy három hetes kálvárián vagyunk túl. Hatvanhatezer km után beadta a kulcsot a vízpumpa, elszakítva a vezérműszíjat, szétverve a hengerfejet a szelepekkel... Szerencsére van a vasra használtautó gari, így az alábbiak cseréjét 80%-ban fedezte:
- hengerfej szelepekkel
- vízpumpa
- vezérműszíj
- feszítő és vezetőgörgők
- motorolaj
- hűtővíz
Ha már szét volt kapva a motor, kicseréltettem az ékszíjat és a hozzátartozó görgőket. Kitisztíttattam az EGR szelepet is. Szépészeti beavatkozásként pedig szép újra cserélődött a kissé már viseltes első Alfa embléma.
A mai napon eljött az ideje, hogy az egy héttel ezelőtti teszt során tapasztaltakat orvosolva egy verseny tegyük próbára a kocsit. A múlt héten az orrtolás és a magasperemű gumikon dőlés volt a probléma, amit az első futómű lágyításával (segédrugók ki) valamint 17" felnik használata volt hivatott kiküszöbölni.Többé kevésbé sikerült is, bár így egy picit többet lágyult a futómű mint kell,de jó volt. A gumik Kumho Ecsta Mx15 extrém utcai gumi volt, amiről kiderült, melegíteni kell mint egy slicket. Utána iszonyat jót fog. Lényeg a lényeg, a kuplung a verseny felénél már kukaéretté vált, ezen nem lepődtünk meg. ellenben a második mért körnél fura értéket kezdett mutatni az AFR mérő, mint kiderült, az éppen leszakadni készülő bal kipufogó repedésén beszivárgó, később beáramló levegő miatt volt. Ami viszont nagy meglépetés volt,hogy mindkét mért körnél volt egy pörgésem mégis dobogós időket mentem, tehát az autó elég versenyképes volt a H/7 mezőnyben ahol 2000+ccm-es nem összkerekes gépek mentek. Tulajdonképpen egy E36 M3-s ment csak jobb időt amíg ott voltunk. Szóval elégedett vagyok, holnap le is szedem a kuplungot, és kezdjük a fejlesztést.
És akkor a videók:
Lacus kinti
Lacus fedélzeti
Tavasszal bajban leszek...Miutan elkeszült a hiányzó tehermentesítő gyűrű feldobtam a Zender Dynamic felniken a téligumikat.Tavasszal bajban leszek le vegyem e őket :)) 17*8,5-es felniken 205/50 es pacskerok csücsülnek.
Sztem nemkicsit jol nez ki... jöhet a tél...
Az első futóműtől már nagyon jöttek a kopogó és nyikorgó hangok! KI lettek cserélve az alsó (ebből gyárit vettem) és a felső(német) lengőkarok is! És felkerültek a téli gumik is
GoodYear UG5:D
Újabb két évet kapott meg az autó csont nélkül Veszprémben az NKH-nál. Ismét nem költöttem javításra műszaki előtt egy vasat sem. Azt hiszem ez a no comment :)