Blog

>> SzervizLordCh // Alfa 156 2.0 TS // 2009-12-28

December elején lejárt a műszaki, de nem volt probléma, jöttünk, láttunk győztünk!

 
>> SzervizLordCh // Alfa 156 2.0 TS // 2009-12-28

Miután megvettem a kocsit pár napra rá már történt is valami. Elszállt a termosztát. Ki is lett cserélve, nem lepődtem meg, hisz kb. 8 hónapot állt a kocsi, így nem csoda, hogy berohadt. Van egy jó emberke aki segített megoldani a problémát, rögtön lecseréltük a hűtővizet is. Jófajta fagyálló került a rendszerbe. Képeket nem készítettem, nem volt alkalmam, de a lehető legjobb termosztát került bele.

 
>> SzervizLordCh // Alfa 156 2.0 TS // 2009-12-28

Légszűrő és pollenszűrő csere! Eléggé párásodott a kocsi, gondoltam ki kellene cserélni a pollenszűrőmet, na de akkor sor kerülhetne a légszűrő cserére is. Neki is láttam, rendkívül egyszerű volt a pollenszűrővel a dolog. Nem is kellett levennem az ablaktörlő lapátot sem. A következő lépés a légszűrő csere volt, az sem volt ördöngösség, kicsit nehezen fért be a légszűrő, de de minden ment mint a karikacsapás.

 
>> SzervizChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2009-12-21

Rossz volt, Geri mesterék kicserélték. Ennyi! :)

 
>> Tuning és extraDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-08-16

Öszintén szolva nálam a hifi nem a hangerőnél kezdődik az autóban, igaz az se egy utolsó szempont. Nálam a hangminőség és a hangzás a mérvadó, ezért anno már a Puntóm-ba is erre törekedtem. Egyenlőre még nem sikerült elég időt fordítanom a hifi beépítésre, ideiglenesen összeraktam egy instalt, hogy szoljon valami. Igaz a 70-es nyilt rendszer erősen túlkiabálja a jelenlegi instalt. :)
A műszerfalban fent elhelyezett gyári hangszórók szolgáltatják a kis Q4-emben az első szett szerepét, hátúl a kaaptartóban Alpine 690A ovál hangszorók muzsikálnak. A zenéért pedig egy Alpine CDA-9815RB fejegység ügyködik. Ideiglenesen mondhatjuk kielégíti a zenei elvárásaimat, de a nyáron amint lesz szabadidőm orvoslom a számomra kényes dolgokat. Ilyen példáúl a kocsiban a hifi kábelezése... A tápkábelezése és a hangszórók újrakábelezésvel kezdem... Folyt. köv.....

Új akku-t kellet vennem, mert a régi (3 hónapos Exide) megadta magát, mértem töltést rendben, fogyasztást alap helyzetben rendben. Úgy tűnik csak az aksi lehetett de azért ez gáz......mindegy kapott egy spirálcellás Exide Maxxima DC 900 ezzel a lemerülést is birnia kell. :-)

 
>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2009-12-27

Felkerült négy MICHELIN Alpin A3 Téli gumi 185/60 R15 méretben!

 
>> Egyébfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2009-12-27

Most van időm beírni, hogy november 7-én kapott új zöldkártyát az autó, dec. 14-én pedig friss műszakit. Egy stabpálcát kellett cserélni a bal oldalon, meg két helyzetjelző izzót.

 
>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-08-13

Hosszú keresgélés és információgyűjtés után megkezdődött Alfi szivének felújítása. Kerepesi Jani elkezdte darabogra szedni a motort. Mivel én nem voltam mindig ott, ezért elég sürűn konzultáltunk telefonon, sajnos nem azért mert a gép motorja jó állapotban van... hanem azért mert bármi ami szét lett szedve utólag kiderült, hogy irdatlanul rosz állapotban van. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a gép szervizelése nemcsak annyi lesz, hogy a hajtókarcsapágyakat kicserélik. Mindent szét kellett szedni. Hosszas egyeztetés után Jani meggyőzött, hogy ha már szétszedjük darabokra akkor úgy rakjuk össze, hogy egy tökéletes tuningalap legyen és többet ne kelljen atomjaira bontani. Igy egy 0 km-es motor került a kazánfedél alá. Teljes felújításon esett át minden ami a mocitető alatt van.
Ime egy kisebb lista mik lettek orvosolva:
Alkatrészek: Vezérműtengely (1db -15000), Főtengely alapméretes (1db - 20000), Hajtókar új (4db- 40000), Tömítés garnitúra ( - hengerfejtömítés, 30000), Hengerfej tömítés fém (15000), Szelepkorong (5000), Ékszíj (3db - 7000), Wiseco dugattyúk + száll (4db - 195000), Kipufogó tömítés fém (5000), Vezérműszíj + csapágy (16000), Hátsó vízcső (6000), Olajpumpa (10000), kuplung készlet (50000), Balansz tengely dugó (2000), Első fékbetét bontott (5000), Olajszürő (2000), Turbo olajcső (5000), Hűtőventilátor kapcsoló gomba (2500), Gyertya (4db - 6000), Gyertya kábel készlet (24000),Vízcső és vákumcsövek (2000) Váltóolaj (4Liter - 10000), Motorolaj Selenia Sport 10W-60 (6Liter - 23000), Fagyáló folyadék (3000), Egyéb: Hengefej felújítás (35000), Gépműhely (110000), Munkadíj (100000)
Sajnálatos módon a hengerfejet cserélni kellett volna, nem felújítani, mert elég rossz állapotban volt. De mivel nem volt a piacon ilyen hengerfej és az autó egy jóbarátom esküvőjén volt nászautó, igy ideiglenesen fel lett újítva és ideiglenesen fel lett rakva. A csere majd bejáratás utánra maradt, szóval a 6000km-t ki kellene bírnia, no majd kiderül bírja-e! :)
Sokan gondolhatják, hogy nem lett volna érdemes ennyit foglalkozni vele, de én úgy vagyok vele, hogy ez volt az álmom és így legalább tudom, hogy nyugodt szívvel elindulhatok nagyobb útra anélkül hogy agodnom kelljen. A másik érv, pedig az, hogy én járatom be és ez egy csodás érzés!! :) Majdnem olyan mintha most jött volna ki a gyárból! :)
Akinek esetleg kérdése van, szivesen válaszolok!
Sikeresen fel lett újítva a szive Alfinak. Igaz sok munka lesz még vele, mert bőven van vele tervem!! :) Folyt köv.....

>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-07-26

A hosszas várakozás és ismerkedés után sok alfamaorés segítséget kaptam eme szörnyeteghez, vagyis pontosabban Alfi talpraállításához. Kiemelném DFG tanár úr, lelkesítését, hogy lesz ebből még autó! :)
Az első lépés sajnos nem volt sikeres, mert 1 hónapig állt az egyik autószerelő ismerősnél, azzal a címszóval, hogy majd ő átnézi.. hát sajnos neki se ment... igy visszakerült a garázsomba. Sokáig nem kellett várnom mert LACEEKA klubtársunk felajánlotta hogy vigyem fel hozzájuk a 3. kerbe. Sajnos ott első ránézésre nagyon szörnyű látvány fogadott minket. Maklar155-el konzultálva alkatrészügyben szóba került eme csódás vas szerelése és ajánlotta Kerepesi János kollégát. Így Alfi át lett vontatva a 3.ker.-ből a 18.-ker.-be.