Blog

>> EseményAngyal Rita // Alfa 145 1.6L (Lusso) // 2009-04-07

Este Jampával vacsoráztunk a Vadvirág vendéglőben, utána a parkolóban készítettünk pár képet.
Az utolsó kép a hazaérkezésem után készült, a tita- mita beült Alfinyóba, ott mászkált benne egy jó darabig.

 
>> Tuning és extraAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2009-04-12

A teljesen elkészült csomagtartó beépítéshez már csak a 2 oldalfal beépítése van hátra, remélem a héten ez is sikerrel zárul..
KÉSZ a teljes csmagtartó beépítés... 2009.04.12.

 
>> EseményAngyal Rita // Alfa 145 1.6L (Lusso) // 2009-04-01

Barogabbal találkoztunk este a pécsi plázasiccnél, éjszakáig beszélgettünk, örültem nagyon a találkozásnak, mert már sajnos, nagyon régen találkoztunk!

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-04-28

2009.04.08.
Átkozom magam. Megint azt csinálom, amit nem kéne. Az utóbbi szerviz meggyógyította az összes futómű nyikorgást, aminek úgy örültem, hogy a koppanásnak, ami már a Kölcsey utca végében fékezéskor hallatszott, nem tulajdonítottam jelentőséget. Vissza kellett volna mennem. Először csak indulásnál, fékezésnél, most már menet közben is koppanik vagy inkább kattanik valami. Mint amikor összecsap két merev alkatrész, mert kiesett közülük a gumi tömítés. Az alsó lengőkar adta meg magát? Esetleg a féltengely? Néha középről hallom a koppanást, néha egész oldalról. Éles kattanás...

2009.04.24.
Most már tényleg nem bírtam tovább, mentek a találgatások, hogy féltengely, alsó lengőkar, féknyereg, kipufogó vagy éppen egy rossz hegesztés pattog és mindig azt vártam, mikor esik ki alólam az autó. Ócska egy érzés.

Este 9-kor bevett a márkaszerviz, és 10 perc múlva álltak is ki az autóval. Valami módon mindkét oldalon kiszakadt az alsó lengőkar menete, így szabadon csapkodott fel-le. Kapott felülről egy kontrát és minden OK. Remélem ez egy szokványos megoldás, nem rajtam tesztelik. Ezen kívül az hátsó fékbetétek is kopoghatnak, mert ide oda lötykölődnek. Szerencsére már megvettem az új fékeket, alig várják, hogy felkerüljenek.

A "javításért" 5,80€-t fizettem :)

 

átirták a szint és a motorszámot a forgalmiba : )

levittem a lakatoshoz hogy beállitsa az ajtokat zárakat...

a héten még a futomübeállitáson is tul akarok lenni..

a kuplunggal van még gond mivel lelevegösödik állásában is : (

 

Itt az ideje pozitívan látni a dolgokat.
Megvannak az új lökösök, az új kipufogó dob. Az elsőt is megkapja holnap reggel a fényező és már lehet is dolgozni rajta, hogy pénteken elhozhassam arról a szeméttelepről.

Az első lökhárító tök új, német, a hátsó bontott, de jó állapotú. Köszönet érte ErHardnak, és hogy gyorsan megszerezte őket!

 

Napközben sokat űztem a gépet és megfigyeltem, hogy amióta pár napja feltettem előre a nagy nyári kerekeket, (gyenge használatban) napról-napra egyre nehezedik a kormányzás, kanyar után félrehúz, illetve ropog a rugó :-(
Tavaly többször szétszedtem a rugóstago(ka)t és mindig ezt tapasztaltam: az első időkben tökéletes, majd "beáll" ebbe a szar állapotába :-(
Akkor majdnem az őrületbe kergetett ezzel, azt hittem én csesztem el valamit, de most áll össze a kép:
a téli kerékkel (175/65 R13) semmi baja sem volt , vagyis sajnos igaz a mondás: a szépségért (205/50 R15 RONAL A1) szenvedni kell, valójában túl nagy rá :-(
(ez még a felnivel vett gumi, cserénél valszeg beérem majd a váltóméret 195/50-nel,
bár már az ET sem stimmel és azon szerintem nem is lehet változtatni, mivel szélesedett a nyomtáv...)

Kerékdob-dilemma:

Este garazsírozás után felemeltem és keréklevétel után kicsit szétnéztem a B2 kerékdob belsejében, első körben kb. 1/2 év kővé száradt sarát távolítottam el.
Miután megerősítettek boltilag is abban, hogy nem kapható kerékdob, a szemle után már én is hajlok arra, hogy egyszerűen kipótoltassam a szélét, ugyanis a dob-fél nagy része hibátlan és iszonyat mennyiségű meló lenne a cseréjéhez az útban lévő dolgokat - pl. a hátsó hidat - kiszedni.
Végül is nem lesz nagy móka maga a lemezmunka, csak olyan figurát kell találni, aki nem kapkod, és a külső rohadós részek és a mögötte lévő dob kivágása után megáll, hogy megnézzük az állapotát és szépen ki is kezeljük, amivel kell. (Nem tudom még, ki csinálja, de egy biztos: a beugró kérdésre válaszolva aki sorrendben egyből a csupasz vasra tenné az alvázvédőt, azzal nem állunk szóba többet :-p)
Majd kitalálom, hogy a logikus sorrend - először a kasztnit kell megformálni, mert az látszik, abba jöhet a hibázás esetén kevésbé zavaró dob - mellett hogy lehet szépen lekezelni az új részeket és főleg a varratokat.

Egy biztos: a tank-betöltőt nekem kell szétszedni, ugyanis hosszú ennek a kerékdobnak a története, de egyre nagyon emlékszem: eddig a beavatkozók közül SENKI nem tudta/volt hajlandó szétkapni ("féltem, hogy eltöröm"...), ilyet még1x nem akarok hallani!
Ennek megfelelően először én fogom szétkapni rövidesen, mivel a dob-csúcs állapotát addig csak tippelni lehet, amíg a cső takarja. Sőt, ha úgy látom, hogy ideiglenesen megfogható a cső valamivel, akkor vissza sem teszem a kasztni-gyűrűt a lakatolásig!

Amit még le vagy ki kell szednem az akcióhoz :
-hátsó ülés
-hátsó ablakmosó-tartály
-a hátsó lökhárító
-a B3 (raktér) ablak és belső kerete, ettől kicsit félek, mivel fix és ritka üveg, ha eltöröm, sz@rban leszek... Meg is kérdezem, rendelhető-e legrosszabb esetben!
-meg még ami, kiderül...

Még 1 apróság felmerült: a B2 ajtó valahogy hülyén áll és a zárjának a furatai ki vannak tágítva, látszólag ha beállítom rendesen, akkor lyuk marad a zár mellett :-(
Ezt ki kell vizsgálni, ha a jó beállításnál rés marad, azt a dobjavításnál szépen belülről meg lehet csinálni, illetve akkor célszerű...

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-04-07

Ma végre elszántam magam erre a bonyolult tranzakcióra, és elutaltam a belépő összegét. Csak el ne felejtsem a kinyomtatott jegyet magammal vinni a találkozóra. Tavaly sikeresen itthon maradt, idén jobban figyelek majd erre. :-)

Mégis nyitok új postot.
Azért érdekes, hogy hiába beszélem meg a biztosítóval, hogy ha én veszem a lökhárítót, akkor a tulajdonos nevére megy a számla és nem a szerelőére. Kora délután odaadtam neki a hátsó lököst, és azzal akart elválni, hogy akkor a számlát az ő nevére... na mondom a nagy ló#.@˘szt... NEM! mondta, hogy ja, oké. :)
Hihetetlen, hogy még ilyenkor is hülyének néz, bár ez "az egyetlen, ami közös bennünk, hogy utáljuk egymást..."

 
>> SzervizJosé // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2009-04-02

Hála a magasságosnak és nekem " kicsit magamat is had fényezzem már egy kicsit naaaa....:D " megoldódott a 3 hengerezésünk....Na nem is mentem vele sokat igy, azt azért hozzá tenném.A lényeg, hogy levettem a motorborítást és mindent ami a gyertyákat elrejti a kiváncsi szemek elöl és azt tapasztaltam, hogy a gyertyák állnak a vizes olajos trutyiba.......ÁÁÁÁÁÁÁ ez volt az első reakcióm majd álljuk neki kitakarítani hátha az segít valamit.....és láss csodát kitakarítás szárítás és a gyertyapipákra egy kis WD-40 elhelyezése után életre kelt a gépben lévő mind a 4 henger és nem ugy hogy a másik 3 keltette fel a megyediket hanem ugy ahogy annak mennie kell......
Most pár nap elteltével is minden a legnagyobb rendben van (gyorsan le is kopogom (kopp kopp kopp)) :D:)
Azt még azért hozzátenném, hogy ezentúl nem adom ki alválalkozásba a motortér mosást mert ez is attól volt....
A képeken a sorrend is látszik....egyes henger kettes stb stb.....