Blog
Hétfőre rájöttem hogy néhány bilincs nem lett rendesen lehúzva, ill. a szívósor felső részén egyáltalán nem volt bilincs, így falsot szívott, ezért torpant, ezért nem volt alapjárat. Hirtelen csak gyorskötözőm volt, azzal húztam le. Így már tetszetősebb lett. Igaz még mindig nem volt az igazi, kipufogó kifújt, stb.
Ez a rész jobban megmaradt! :)
Tehát December 27-én befejeztem valamennyire a beltér összeszerelését is, a motor is ijndítható állapotba került. Mivel nagy volt a sietség néhány fontos dologról megfeledkeztem, de erről majd később.
Tehát beindítás:
először is kapott egy új akksit.
azért izgultam, mert a nyáron csak próbaindítást végeztem az autón, úgyhogy azért kérdéses volt hogy beindul-e. Kapott 15L friss üzemanyagot, nehogy ez legyen a baj.
Azt hiszem kb. 1 órán keresztül kellett indítgatni, mire történt valami. De beindult.
Kicsit egyenetlenül járt. Addigra egyedül maradtam a kocsival este 7 óra körül, de mindenképp el akartama vinni egy próbakörre.
2 utcányit mentem vele, elég rémisztő volt. Csörögött, zörgött, nem ment, torpant, alapjárat nem volt, leállt. A visszajelzők egy része nem működött, sebességmérő nem működött, motorfék nem volt. Visszatettem a garázsba és otthagytam
Még lógok néhány bejegyzéssel, de az az igazság, hogy nem nagyon tudok már visszaemlékezni minden apróságra - és inkább nem is akarok - mivel az autó üzemképessé tétele elég rohamtempóban folyt, nem is dokumentáltam semmit.
De azért nagyvonalakban:
a motor behelyezésekor még adódtak problémák, konkrétan ahogy a generátor szíj elvezetését kigondoltuk, az nem volt megvalósítható, mert nem fért el. Így ott is néhány változtatás kellett még.
A motortartó bakokon is kellett picit módosítani, de hálistennek 90%ban passzoltak a 155 bakok, a 164 motorhoz. Az biztos, hogy nagyon feszes lett a motor felfogatása.
Természetesen a generátor szíj sem volt jó méretű, tehát abból is válogatni kellet másik méretet.
Lássuk mi is volt még. Jah, igen, a generátor ugye elölre került, de elég passzentosan sem akart elférni először a hűtőtől, de a tartókonzol átalakításval ezt is megoldottuk.
Történt, hogy Rich1 kollega gyönyörű 155-e egyik pillanatról a másikra elhalálozott! :-(( Így elkezdett bontódni szegény! Nekem még a régi csúnyácska fekete kulcsok voltak az autóhoz, de sokkal jobban tetszettek a piros színűek! El is boltoltam Rich-el gyorsan a kulcsokat, meg a hozzá tartozó gyújtáskapcsolót, ajtózárakat és csomitartó zárat! Voltak, akik azt mondták, hogy ez így nem fog működni, mert immos autóból valósiak, az enyém meg nem az és ezért nem fog indulni a verda, meg hogy immosítani kell az enyémet is és úgy majd jó lesz! És láss csodát, nem kellett, csak az indításgátló részét (asszem a gyújtáskapcsoló köré van pattintva és egy kábel lóg ki belőle) kell kihagyni a rendszerből! A zárakat nem volt nehéz kicserélni, viszont a gyk.-val már kellett dolgozni! Ugyanis ezt 2 nagy csavar fogatja fel a kormányoszlopra, viszont ezeknek a csavaroknak nincs feje! Ill. van, csak teljesen sima, olyan, mint amilyenek a csomitrató zárat fogatják fel! Ezeket csak úgy tudtam kiszedni, hogy vasfűrésszel belevágtam a közepükbe és egy sima csavarhúzóval kitekertem őket! Persze nem volt ilyen egyszerű, mert elég nehéz volt odaférni a fűrésszel, de csak kitartás és türelem kellett hozzá! :-) Átcseréltem a másikra és azóta tökéletesen működik a piros kulcsos cucc! ;-))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025111t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052913t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052914t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052915t.jpg)
Majus 23 -an Gabor80 es Imi156 cartarsak szervezeseben Szombathelyen egy nagyonjo hangulatu minitalin vehettünk reszt.
Köszönjük a szervezest, es bizom a mihamarabbi talalkozasban!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024970t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024971t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024972t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024973t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024974t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024975t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024976t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024977t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024978t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024979t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024980t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024981t.jpg)
Pajzs Technológia, bővebben itt.
2009.05.27-én (szerda) reggel 8:30-ra mentünk.. ..és du. fél 4-kor már készen is volt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025037t.jpg)
mint írtam, valóban tegnap tekertem bele az ötvenezredik kilométert. a helyszín szimbolikus volt, az óra pont a csákvári reptér előtt pördült át. :-)
93000 Km-nél felkerültek a gépre vadi új Yokohama RF S 306 gumik, 205/55R16. Sokkal komfortosabbak mint az előző Michelin volt, ráadásul csendesebb is.
most h gazd matek vizsga bukás mérgemben kitakarítottam a kocsit legalább Ő örül. meg elvittük tankolni. amikor gyújtáson van, akkor úgy búg a motortérben egy kis vmi mint egy elosztóház. nem vagyok benne biztos h ez így tökéletes. áramtól félek a tűz miatt...