Blog

Elvileg a jövőhéten kész lesz a kocsi. A kis karcok javíttatása nem úgy alakul, ahogy szerettem volna, mert azt már külön felszámolja az öreg (pedig azt mondta, hogy belefér. Bár azt nem beszéltük meg, hogy mibe), így mégjobban le tudna húzni. Hagyom a fenébe. Azért érdekes, hogy eddig még azon kívül, hogy 27.000- ért vizsgáztatja le a kocsit, semmi árat nem láttam, hogy mennyi a kár, mennyi a lökhárító, mert hogy azt is önként megrendelte, holott mondtam neki, hogy ne rendelje, tudok hozni, és szóljon, mielőtt bármit is csinálna. Szerintem tök hülyének néz. Szerintem én is őt.

Beállította a futóműt elöl- hátul, állítólag szépen el volt mászva, de ezt mondtam is neki, hogy a fara a kanyarokban olyan, mint egy hónapja, amikor ki kellett cseréltetni a hosszkitámasztókat. Ki lett kalapálva a csomagtartó... nem írom, hogy szép munka, mert nem szép munka, és a biztosító nem fizetett volna ki egy új hátsó fenéklemezt.
Az biztos, ha megjönnek a lökhárítók, azonnal felhivatom magam, és ha csak egy karc is lesz rajta, akkor nem engedem, hogy feltegye. Adja ide a maradék pénzem és majd én veszek lököst.

A műszaki vizsgához kellett egy új hátsó dob, ezt tegnap el is hoztam ÉN! Mert azt is az öreg akart hozatni jóval drágábban. Gyári Bosal, jó cucc, köszi Hard! :)

 
>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2009-04-03

A műszaki előtti átvizsgálás derítette ki, hogy a hátsó fékeim eléggé gatya állapotban vannak. Az egyik oldalon a betét valahogy elmozdult és ferdén kopott, amitől az egyik felén már a vas karmolta a tárcsát. Elég szarul nézett ki. Végül mindkét oldali tárcsa és betét le lett cserélve, elég jó minőségű cuccokra. Kicsit drága is lett, de sürgetett az idő.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2009-04-03

2009.04.02-án sikeresen levizsgázott az autó. Csont nélkül vettük az akadály. Semmi bajt nem találtak.:-))
Beiktattam egy olajcserét is. Selenia 20K-t kapott.
Plusz átetettem a nyári kerekeket is.

Km.: 122222

Ma délelőtt két megbeszélés között támadt egy kis űr: mivel egész éjszaka rajzoltam és otthon amúgy is pihentem volna, elmentem a bontóba. Az autó még megvolt, ellenben:

- doblemez és műszerfalernyő nem volt
-a J1 ajtó nem nyitható és burkolat van rajta, a B1-ben benne a zár, burkolat nincs - eddig OK - az a fontosabb!

Szétnéztem kicsit belül: hátsó ülés koszt leszámítva hibátlannak tűnt, plüss és osztva dönthető - esetleg majd 1x... ;-)
Kerestem a nekem hiányzó apróságokat, találtam a padlón egy láthatóan a középkonzolba illő, de még nem látott elemet. Hurrá - gondoltam -ez megy a magnó helyén tátongó lyukba!

Visszamentem megbeszélni a zárkiszedés hogyanját : látszik hogy nem egy tömegcikk, kapásból durva 3500-at mondott a srác, meg mellé olyan zöldségeket, mint pl.
"attól függ, központi záras-e?..."
(ti: a zár, ami kell nekem, csak egy "végrehajtó szerv", van rajta X nyúlvány, amiket tolva-húzva nyit és zár. Ezekre a nyúlványokra gyorskötésekkel megy rá a kulcszár, a belső kilincs, a gomb és központi zár, a külső kilincs csak hozzáér nyitáskor, tehát a zár önállóan univerzális és nem mellesleg használtan nem ér ennyit :-p
Gyorsan odahívtam az enyémhez - azon sincs borítás :-) - megmutattam, mily egyszerű a zár + közöltem, hogy pár éve (ami mondjuk már 7 :-p) 1000 HUF volt Nyéken, erre rám hagyta, mármint hogy akkor nála is ennyi lesz :-)

Mint a 33-as zárkiszerelés regionális bajnoka, 1 perc alatt végeztem vele, sajnos a műanyag ezen is repedt :-( A hátsó ajtó szintén jól hozzáférhető, gyorsan kikaptam azt is és összehasonlítottam:
-
# más a külső kilincshez menő nyúlvány és minden szegecselve van az alapra
# gyerekzáras - az mondjuk levágható könnyen

+
# az alaplemez ugyanaz , műanyag is van rajta ugyanúgy, sőt: mivel a hátsó ajtón nincs kulcszár, teljesen hibátlan!!!!

Végül döntöttem: a műanyagot is szegecs tartja, de ránézésre lefúrható, szerintem érdemes nekimenni a bulinak ennyiért.

Utána beszéltem a FIAT Miskolccal és kiderült, jól döntöttem: 14-15k körül van a zár, ez kisebb helyen is minimum 10000 lesz - bár lehet, hogy létezik utángyártott is, majd még megkérdezem.

Doblemez-ügyben úgy voltam, hogy ha van gyári belőle,nem fogok fukarkodni a pénzzel: sajnos pont a külső része nem rendelhető, csak az utastér felőli fele. Logikus, hiszen pont ott szokott NEM tönkremenni :-(

Kicsit szomorkás a hangulatom miatta, holnap megpróbálom a leömlőmet készítő alsózsolcai Török vállalkozást felhívni, ők foglalkoznak kasztnielemekkel, szerintem még egyedi gyártás is van - csak kérdés, mi alapján, mondjuk ha azon múlik, otthagyhatom a kocsit náluk 1-2 napra, a leömlő is így készült!

Már távoztamban néztem meg a belső takaróelemet: nem a magnó helyére megy, hanem a kis fiókom helyére és az Alfa Controll kijelzőjének a kerete - lehet hogy egyszer még jó lesz...

>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2009-04-02

Megkezdődött a tavaszi karbantartás.....ma kezdtem a lengőkarszilent cseréjével.
Na hát ilyet sem szívtam még semmivel...végülis sikerült és jó is lett,de a sikerhez vező út,hosszú és rögös volt...;-D A régit úgy kellett leimádkozni,teljesen rágyógyult a lengőkar végére.Az új meg nagyon passzos,hidraulikus prés hiányában maradt az orosz módszer.......kalapács! A lengőkar kiszerelésekor az alsó gömbfej csavarja is eltört,és természetesen a visszaszerelés sem ment zökkenőmentesen.
Na mindegy,lényeg a siker!
Holnapra marad a többi....olaj,oajszűrő,légszűrő...ja és egy szelepfedél tömítés.

 

Na megvolt a lengőkar csere és olyan lett újra mint az álom. Kicsit megszopatta magát a szerelő, mert bevállalt egy Ford Rangert és épp a 4karún pihent hátsóhíd nélkül. Igy emelőn cserélte a lengőkart a GTV-n:))))) De fiatal kora ellenére ügyesen megoldotta.
Offost azóta megvették(egy pug106dizel volt), hajóba kellett a motorja:DDDD Oda még jó a francia dizel. De hogy legyen még egy csavar az életben igy vettem egy offost felújítani(különben a GTV-t tuningolnám ezerrel és annak lehet csak hátránya lenne:(((() Na jó azért szereztem egy saválló hátsó dobot és az valószinüleg fel kerül mert tavaly az eredeti kiköpte a szigetelést és azóta alapjáraton béna szuszogó hangja van:(((
Szóval ez egy Gasztma 70 ezerért:))) Sajnos így a hétvégi gyorsulás elmarad, mert sokba is lenne elkocsikázni+belépők meg az se javítana a GTV állapotán.
Igy marad a mindennapi munkábajárás az egyik legszebb autóval a világon:)))))

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-04-02

- Fékek összeszerelése
- Főtengely- és hajtókarcsapágyak

 
>> Tuning és extraPinochet // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2009-04-02

Végre volt időm és felraktam a kapcsolótábla és a kesztyűtartó burkolatát. Mindkettő beige színűre le lett flokkolva, egész pofás lett...

 
>> EgyébChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2009-04-01

Annak reményében, hogy most már marad a jó idő és lassan kitavaszodik, felkerültek a nyári kerekek az autóra. Tavaly megfogadtam, hogy gumishoz viszem az autót, ha le kell cserélni majd a kerekeket, de nem így tettem. Meg is lett a böjtje. 2.5 órámba telt a 4 kerék átszerelése mivel a 156os felnik nagyon passzentosak a 147es agyára, plusz még rá is sültek a felnik, tehát nagyon nehéz volt leszedni őket.

De a lényeg, hogy most már fent vannak a szép nagy OZ felnik a Michelin gumikkal. Tervek között szerepel, hogy lecserélem a gumikat, mert már a végét járják, de erre még 1-2 hónapot kell várni. Ugyanilyet szeretnék, mivel nagyon bevált.

Nagy élmény a 15 colos kerekek után megint 17-essel falni a kilométereket.

 
>> Autóápolás"Száguldosrác" // Alfa 156 1.6 16V TS // 2008-10-16

Szép a kicsike miután megvan csinálva de sokba van egy normális kezelés :(