Blog

Na megvolt a lengőkar csere és olyan lett újra mint az álom. Kicsit megszopatta magát a szerelő, mert bevállalt egy Ford Rangert és épp a 4karún pihent hátsóhíd nélkül. Igy emelőn cserélte a lengőkart a GTV-n:))))) De fiatal kora ellenére ügyesen megoldotta.
Offost azóta megvették(egy pug106dizel volt), hajóba kellett a motorja:DDDD Oda még jó a francia dizel. De hogy legyen még egy csavar az életben igy vettem egy offost felújítani(különben a GTV-t tuningolnám ezerrel és annak lehet csak hátránya lenne:(((() Na jó azért szereztem egy saválló hátsó dobot és az valószinüleg fel kerül mert tavaly az eredeti kiköpte a szigetelést és azóta alapjáraton béna szuszogó hangja van:(((
Szóval ez egy Gasztma 70 ezerért:))) Sajnos így a hétvégi gyorsulás elmarad, mert sokba is lenne elkocsikázni+belépők meg az se javítana a GTV állapotán.
Igy marad a mindennapi munkábajárás az egyik legszebb autóval a világon:)))))

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-04-02

- Fékek összeszerelése
- Főtengely- és hajtókarcsapágyak

 
>> Tuning és extraPinochet // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2009-04-02

Végre volt időm és felraktam a kapcsolótábla és a kesztyűtartó burkolatát. Mindkettő beige színűre le lett flokkolva, egész pofás lett...

 
>> EgyébChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2009-04-01

Annak reményében, hogy most már marad a jó idő és lassan kitavaszodik, felkerültek a nyári kerekek az autóra. Tavaly megfogadtam, hogy gumishoz viszem az autót, ha le kell cserélni majd a kerekeket, de nem így tettem. Meg is lett a böjtje. 2.5 órámba telt a 4 kerék átszerelése mivel a 156os felnik nagyon passzentosak a 147es agyára, plusz még rá is sültek a felnik, tehát nagyon nehéz volt leszedni őket.

De a lényeg, hogy most már fent vannak a szép nagy OZ felnik a Michelin gumikkal. Tervek között szerepel, hogy lecserélem a gumikat, mert már a végét járják, de erre még 1-2 hónapot kell várni. Ugyanilyet szeretnék, mivel nagyon bevált.

Nagy élmény a 15 colos kerekek után megint 17-essel falni a kilométereket.

 
>> Autóápolás"Száguldosrác" // Alfa 156 1.6 16V TS // 2008-10-16

Szép a kicsike miután megvan csinálva de sokba van egy normális kezelés :(

 
>> Szerviz"Száguldosrác" // Alfa 156 1.6 16V TS // 2009-03-07

Imét cser szavatos lett a légtömegmérő és a lambda szonda bontottat kapott de bosch most megint mükszik egyenlőre :d

 
>> SzervizJosé // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2009-04-02

3 azaz három hengerezünk. Tegnap óta nem igazán akar menni a 2. hengerem úgyhogy most megint bent áll a garázsba és várja hogy egykét alkatrész ki legyen rajta cserélve.Most eljutottam arra a szintre hogy körbelocsolom benzinnel és felgyújtom a 3,14csába ezt az olasz "csodát". Kezd nagyon elegem lenni a sok hülyeségből.......

 

Ma a tettek mezejére léptem , igaz eleinte hátrafelé:
a bal első ajtózáramban a műanyag elem elrepedése miatt a kulcszárral mozgatott himba szeret befeszülni, nem nyílik az ajtó ilyenkor. Egy ideje rendben volt, de pár napja megint kezdte :-(
Elhatároztam, hogy mielőbb bontóba megyek és megnézem az ottani gép első zárait, ha a műanyag nem repedt azokon, elhozom őket. Sőt úgy tűnt, akár ma el is juthatok böngészni...
Ebből persze az elhúzódó megbeszélések miatt semmi nem lett, viszont menet közben a bal első belső gombot lenyomva sikerült magamra zárni az egész kocsit, majd beragadt az ajtózáram :-p
A jobb egyben ki van véve a himba, ilyenkor az marad nyitva, igaz kívülről bezárni sem lehet , csak a hátsókat lehet kézzel nyomkodni - meg persze a jobb 1-en át kiszállni :-(

Végre lement a nap : szerdánként mutter jön a gyerekekre vigyázni, asszonyka tanfolyamon - én is leléptem egy órácskára a garázsba. Előlre a nyári kerekeket már napközben fel akartam tenni, most legalább nyugodtam megkerestem a kesztyűimet és nem a ház lakóitól zaklatva láttam hozzá.

A garázsba menet belülről - ajtóborítás nincs! :-) - lekaptam a B1 könyöklőt, majd sikerült a zárat kipattintanom, behúzó vissza és döntés:

Pénteken délután TURI:
1. zárak
2. műszerfalernyő - ha nincs szarrá érve! Az enyém a letört fülek miatt nem rögzíthető a műszerfalhoz és gyárilag csak órákkal együtt van 23k-ért.

illetve +1: ha nem drága, el kellene hozni a J1 műanyag kerékdobot - talán a repedt-törött, de nem hiányos lenne a legjobb - hátha kis módosítással a tervezett hátsóhoz öntőformaként szolgálhatna.... ?!


Garázsban: lemostam a felniket és feltettem őket. Gyors orrfutó-szemle is volt közben - kilóra minden megvan, egyenlőre elvannak az elemek, ha kicsit kopogva is.
Bal első emelési pont környéke még decemberben beszakadt, még tart a szilós kinyomás, nyilván emelés csak a lengőkarnál addig. Fel is írom:

LAKATOLÁS B (kevésbé fontos részek-sorozat) 001: bal első küszöb-vég

Mocskos dísztárcsát elmosni szépen, ehhez kellékanyag: BRIGÉCIOL!

Kitaláltam még, hogy ha a lakatolás miatt hátul lesz egy darabig téli-kerék ,a peremén csorbult-sérült J2 RONAL-t megpróbálom rendbetetetni - bár ott tartanánk!

A márciusról röviden: több - itt nem részletezett okból - gyakorlatilag csak űztem a Kisszarost.
Pedig tényleg lenne mit csinálni a háza táján, leginkább a bal hátsó sárvédő és vidéke gyalázatos már, ezt kellene mielőbb rendbetenni - plusz a milliónyi apró szir-szar...
Döntésem: apró lépésekkel napról-napra elő kell készíteni a projektet.
A tavalyi év tapasztalata: túl későn és utána is csak halogatva fogtam hozzá az előkészítéshez, ez részben a legmegfelelőbb megoldás keresése is volt egyben, vizont nem értem a végére őszig...
Ez első körben sokáig nyilván csak ideák kergetése folyt, ezt fel kell adni és gyakorlatiasan kitalálni a megoldást.
A motivációt erősítendő intenzív bloggolást írtam elő magamnak, hátha a netbe vésett ígérgetések nem teljesítése feletti röstelkedés előrébb vinné a dolgokat. :-p

Első körben levettem a bal hátsó küszöbborítás-felet:
a küszöb vége teljesen OK, tehát a javítóív elég lesz.
A dob pereme szanaszét rohadva, Józsi Lada-dob befaragását javasolja - én azért meg fogom kérdezni a Fiatnál, kapható-e gyári doblemez?
Ha ez megvan, akkor elvileg tartós jó időben gyors szétbontás kell: a "hátsóülés, csomagtérburkolat, lökös le" az egyszerűbb dolog, van azonban "spesziális téma" is: eddig a futómű és a tank egyszerre kiszedésével számoltam, de ez - bármennyire is alapos hozzáállás - nem megoldható, gyakorlatilag akkor a garázsban kellene lakatolni, ahol se hozzáférési hely, se áram nincs.
Legvalószínűbb, hogy csak a tankot szedem ki, ezt feltétlenül szükséges és házilag is menni fog. Így legalább vontatni lehet - valahová, még nem tudom - emberi számítás szerint a doblemez úgyis csak a legszükségesebb mértékig lesz visszavágva, reményem szerint a rugótorony környéke ép, a korábban látott egy helyi átrozsdásodást a lakatolást követően , futóműszerelés (kiszedés) után talán már én is meg tudom csinálni - ehhez persze át kell nézni a doblemezt majd alaposan.

Ajtók brutálisan nyekeregtek, elkezdtem a WD40-ezést, egyenlőre bemutató jelleggel.

>> SzervizRooDee // Alfa 156 2,4 JTD 100 KW 136 PS // 2009-04-01

itt az ideje szélvédőt cserélni...( mellékelt képen látható egy apró kavics/pont bol milyen repedés keletkezhet:( )
jön a tavasz, jönnek a gondok, a kövek... ach.. én ezt már nem bííírom:( :D

az új már rendelés alatt.. várható szállitás és csere jövő hét folyamán.

szélvédő: 67 eur
csere: ócsópíz haverarcnál:D remélem:D