Blog

>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-01-07

Karácsony után elérkezettnek láttam az alkalmat, hogy téli pihenésre küldjem szeretett GT-met, miután 1 kis hegyi kirándulás alkalmával nem sikerült eljutnom a kitűzött célig a téli gumik hiánya miatt :) Egyébként sem szerettem volna használni a jó magyar sós utak miatt, de a mostani havazások által fizikailag is képtelenné tették még a gondolatot is.
Így kapott 1 alapos mosást kívülről, belülről pedig csili-vilire tisztítottam, fagyállóval feltötve mindene és várjuk a tavaszt, vagy legalábbis h elolvadjon a hó :)
Most 49860km-nél járunk, szóval mire jó idő lesz, olajcserével kezdünk + szokásos mivel az előző 30ezernél volt.

>> SzervizSztavros // Alfa 155 2.0 16V TS // 2009-01-07

Kis hibákat csinálgattam ami pénzbe nem kerül de annál bosszantóbb.
Az ablakmosó spricnim csak épp hogy pisilt, mert az Y-on elosztó szelepe megadta magát, kibeleztem most jó :-). A fűtő motorom komutátora felrakódott és ezért nagy áramot vett fel és szétégette az ellenállás híd egyik ellenállását. Motor szétszed kitakarít megolajoz mert az olaj fél műszerész :-), ellenállást cekász drótból újra tekertem, most jobb mint új korában. Szívargyújtót átkötöttem fix 12V-ra mert ki idegelt hogy csak gyújtáson van benne delej, ha meg már a középső konzolnál jártam kicseréltem az izzókat. Kis délutáni bütyizés :-)

Üdv.: Sztavros

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-01-06

Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.

Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.

Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.

>> EseményMYSKHA // Alfa 156 1.6 Ts // 2009-01-06

Tanksapkám mellet kb.12cm es horpadásos karc alapozóig 1 kiáló ferde vascsönek köszönhetöen általam nekitolatva sikerált.
Lökösön kavicsfelverődések érdi "utaknak" köszönhetően..Szélvédőmön 1 kavicsfelverősdés szintén. Érd X5 ös bömbiből jöttt...fákkk! Karcok karistok I Love Budapest! ő Generátor csapágynak furihangjavan ..remélem "csak" az....

 
>> SzervizMYSKHA // Alfa 156 1.6 Ts // 2009-01-06

3év alatt történt: Olajcserék Szűrőcserék..alap...
4ujj guma Mondjuk 50 pénz..
4uj féktárcsa+betétek max 60 pezó.
Vezérműszíjcsere,feszítőgörgő blabla...Légszűrő,olaj szűrő, olaj mindig Selenia20K-A.R. jobbfelső lengőkar , termosztát , vizpumpa 135 pengő..

 

Jó kis fagyos időben kicseréltem mind2-t, meg kitisztítottam az LMM-et ill. a relé-, és biztosítékcsatlakozásokat, amikhez egyébként nem könnyű hozzáférni. Valamint grafitos zsírral megkentünk az ablaktörlő kar hüvelyeit.

Szélvédő csere megesett, meg lecseréltem az ablaktörlő gumikat is. Azért látni a különbséget.. :)

Megesett a műszaki ill. a zödkártya is... meg kaptam egy qrva kavicsot a szélvédőre és fut a repedés, most már biztos cserélni kell...

Végre sikerült szereznem egy óraegységet, ami jól is néz ki ill. minden óra azt mutatja, amit kell. :) Igaz így most 77e kmel "vissza lett tekerve" a számláló. :) Köszönet Longmannek, akivel el tudtuk cserélni a V6os egységet.

>> SzervizSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2008-12-29

A 2008-as év végét egy kis hibakereséssel töltöttük... Történt, hogy egyszer csak dadogóssá vált a motor járása, mintha csak két-három henger dolgozna. A hiba egyszerűen meglett. A vezérműszíj felőli henger gyertyái félig vízben álltak, máig érthetetlen okból. Tisztítás és szárítás után minden a legnagyobb rendben lett, érdemes esetleg ezzel kezdeni a vizsgálatot hasonló esetben.