Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-12-01

Sikerült ismét hajnalig tölteni az időt,persze megint sokáig aludva,11 felé magamhoz térve.Kissé nehéz volt hazaindulni de azért sikerült,most meg várjuk a Szilvesztert :-)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-12-01

Miután jól kiáztattuk magunkat,sikerült még hajnali ötig múlatni az időt,persze van aki nem bírta addig,nekem viszont sikerült délig aludni,ébresztő gyanánt ismét a fürdőben találtam magam,ezúttal habfürdőt vettünk páran vörösborral,majd miután ezt is meguntuk,mentünk ebédelni,ami csocsi által fogott pontyból készült halászlé,ami mellesleg finomra sikeredett.Ebéd után,hogy lemozogjuk a kaját,strandra mentünk,majd bowlingozni(harmadik lettem),s ezek után következett a karaoke,ami hajnalig húzódott.Megítélésem szerint egyikünknek sem adatott meg a kellemes énekhang,viszont élveztük az éneklést.

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2008-12-01

Jó olasz szokás szerint, elgyengült a termosztát, cseréltük gyárira...

 
>> EseményChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2008-12-01

Sikerrel vettük a Klubok harcának I. fordulóját.

Csapatom az Alfa Amore Team One (Ystuc, Áki) a Gokart versenyben a második helyezést érte el, Áki pedig egyéniben a harmadik lett :) Hip-hip-hurrá!!

Hátra van még 5 forduló...

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-12-01

Úgy elillant egy év,hogy észre sem vettük és már megint mehettünk Várgesztesre Gizus szervezésében,aki ismét összecsődítette a bevált csapatot,aminek a célja nem lehetett más,hogy jól érezzük magunkat.Több kocsirakomány enni-inni valót halmoztunk fel,hogy semmiben ne szenvedjünk hiányt.Megérkezés után azonnal terülj asztalkám lett,majd egy kis zene szólt és már a vizesblokkban is találtam magam :-)

>> Tuning és extraAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2008-11-30

Sikerült a hátsó szett bekábelezése, illetve az RCA kábel megfelelő elhelyezése.. háát nem volt kis meló:-)))

 
>> SzervizCgo // Alfa 146 1.9 JTD // 2008-11-30

2004. június 26. - kb. 49000 km
Éppen hazafele tartottam a Rábaringen lezajlott Alfa Romeo klubtalálkozóról, mikor Győr városát elhagyva nyomtam egy padlógázt, hogy egy szuszra megelőzzem az előttem "haladó" 120-as Skodat, Favoritot és Puntot. A sebességem az előzés végére valahol 130 km/h körül járt, mikor az autó megtorpant egy pillanatra annak ellenére, hogy nem vettem el a lábam a gázról. Pár másodperccel később pedig teljesen elvette a gázt, a folyamatos gáztaposás ellenére is motorfékkel lassult az autó egész 40 km/h-ra. Hármasba váltva valahogy eldöcögtem következő letérőig. Közben az injektor visszajelzője is felgyúlladt. Rögtön leállítottam a motort és vártam egy picit. Az újraindítás után a visszajelző elaludt, de 200 méter megtétele után újra elvette a gázt és le kellett állnom. A következő 10 km-en még kétszer eljátszotta ezt, a 4. alkalommal egy picit többet vártam, 3-4 perces pihenő után folytattam utam és csodák csodája több, mint 1000 kilométeren át nem jelentkezett többet a gond. A teljességhez hozzátartozik, hogy ekkor körülbelül 10 liter gázolaj volt a tankban.

2004. július 20. - kb. 50200 km
Ezután jött a kellemetlen ékszíjas történet és a pár percre visszakapott autó, amit én vittem el a klímáshoz. Alig melegedett be alattam az autó, mikor a híd közepén 100-as tempónál felgyúlladt a visszajelző és a gázolás, visszaváltás ellenére is alig sikerült 50 km/h-n tartanom a sebességet. Rögtön hívtam a márkaszervizt, mi lehet a hézag. Újraindítást javasoltak és az út folytatását. 100 méter után azonban a leállítás után kialvó visszajelző újra felgyúlladt, de már nem álltam meg újra, a hátralévő 3 km-t így tettem meg. A márkaszervizben törölték a hibakódot, mire mentem az autóért, addigra viszont elfelejtették, mi volt a hibakód... Nem volt mit tenni, lenyeltem ezt is. Újabb egy héten át voltam autó nélkül, majd következett az autó visszaadása.

2004. július 27. - kb. 50250 km
Végre visszakaptam az autót, a márkaszerviz szerint olyan, mint a svájci óra. Új ékszíj, új vezérműszíj, semmi gond. Egészen az 7. megtett kilométerig, mikor az első kanyarban elment az autó ereje és felgyúlladt a visszajelző. Húha, gyerünk vissza a szervizbe. A számítógépre téve az nem is fukarkodott a hibajelzésekkel, rögtön kettőt is kiírt:

1. hiba - Diesel BOSCH EDC 15 teszt
A gázpedál 2. szenzora nincs szinkronban az 1. szenzorral: ideiglenes hiba
Lehetséges okok: kábelszakadás, kábel testelés, rossz érintkezés, rossz szenzor, rossz vezérlőegység.

2. hiba - Diesel BOSCH EDC 15 teszt
Gázolajpumpa
Lehetséges okok: kábelszakadás, kábel testelés, rossz érintkezés, rossz relé, rossz pumpa, rossz vezérlőegység.

Következtek a filozófálások, anekdoták, hányszor volt már hasonló eset Ducatoval, hogyan tisztították, forrasztották a potmétert, bevállalni viszont aznap nem akarták, valamikor jövő héten - mondták, - ha itt lesz a villanyszerelő srác. Hazáig ötször ment el az autó ereje, de nem állt le. Rángatva, párszor több másodpercen át működőképes gázpedál nélkül, de hazavergődtem. Szerencsére a diagnózis ingyenes volt, legalább ezzel a kedvemben jártak.

Az elkövetkező napokban igyekeztem megfigyelni, mikor jön a gyengülés. Egyre gyakrabban jelentkezett és egyre inkább erősödött az a benyomásom, hogy csak kanyarban fordul elő a gond.

2004. július 31. - kb. 50600 km
Éppen hazaértem munkából, mikor jött a hír, azonnal indulnunk kell Csehországba. Nagy volt a dilemma, újra vásároljak matricákat és menjek a Puntoval, vagy kockáztassak egy esetleges leállást és menjek az Alfával. Végül a kényelem, klíma, magasabb utazósebesség győzött és elindultunk. Kb. 50 méter után az autó elgyengült. Leállás, újraindítás, nem alszik ki a visszajelző! Ilyen még nem volt! Újabb 20 méter, újabb újraindítás. Ez az út jól kezdődik... Aztán jó 20 km egyenes úton gond nélkül, majd a körfogalom után újra világít. Brrrrr. Leállok, indulok, térek az autópályára, újra elgyengül. Már kezdek dühös lenni, de barátnőm nyugtat és kér, hogy lassan térjek az autópályára. Ezek szerint ő is észrevette, hogy a kanyarban csinálja! Az autópálya viszont egyenes, reménykedjünk, hogy igazunk lesz. És igazunk lett. Jó 250 km után semmi gond, sőt, volt egy rakás körforgalom is és egyszer sem villant fel a visszajelző. Csehországban teletankoltam az autót a Shell kúton és éjjel elindultunk vissza. Éjjel 2-ig száguldottunk hazáig és újabb 250 km után örömmel tapasztaltam, hogy ismét nem történt baj. Néha mintha apró bizonytalanságot tapasztaltam volna, de ez képzelődés is lehetett.

2004. augusztus 5. - 51400 km
Olajcsere a Szamosi szervizben, megkértem töröljék a hibakódokat, biztosan van pár a múlt hétről. Hát volt is, éppen az a két hiba, amit a márkaszervizben is kiírt a gép. A törlés azonban Szamosiékat nem nyugtatta meg, és igazuk volt, a rövid próbaút alatt újra hibát írt ki, ezúttal azonban csak az 1. számút - a pumpa hibáját.
Következett a WD40-es kezelés, a gázpedál potmétere, majd a vezérlőegység összes csatlakozója megkapta az adagját, végül a motortér pár csatlakozója következett.

Újabb 5 km-es kerülő, újra ugyanaz a hiba. Újabb WD40 adagok, ezúttal a motortér összes csatlakozójára és a kofferben lévő üzemanyagszivattyú csatlakozójára is jutott. A próbakör után a hibatároló üres maradt. Éljen, hurrá? Nem tudom, és senki sem tudja, semmi nem biztos. Egyelőre minden jónak tűnik, az autó működik és jól működik. Valahogy nem nyugodtam meg teljesen, a kétkedést viszont csak sok hosszú problémamentes kilométer oszlathatja el...

A javitás ára 5000 Ft, vagyis 807,50 Sk volt a Szamosi szentélyben.

2005. január 7. - 62082 km
Szamosiék ismét rákapcsolták az autót az examinerre és a számítógép ismét az üzemanyagszivattyú eseti hibáját jelezte ki. Mivel az autó működése hibátlan, töröltettem a hibakódot és annyiban hagytuk az egészet.

2005. április 2. - 68008 km
Hosszú, egyenes úton jöttünk konstans sebességgel, mikor megtorpant az autó. Nem volt szó teljes fulladásról, de az autó érezhetően elgyengült. Hiába álltam félre és indítottam újra 3-4-szer, a visszajelző tovább világított és az autó nem ment úgy, ahogy kellett volna. Ha számszerűleg kellene kifejeznem, azt mondanám, hogy a százöt lóból 75 maradt. Mivel sok gázolaj már nem volt az autóban, továbbra is használtam. 4-én már csontszáraz volt a tank, a gázolaj mellett egy doboz STP diesel adalékot is kapott az autó. Bár titokban nagyon reméltem, hogy segít, az első padlógáznál újra felvillant a visszajelző és az autó gyengébb lett. Az újabb próbálkozás azonban sikert hozott: WD40-el átfújtam az összes létező csatlakozást. Először a csomagtérben a szivattyúnál, aztán a motortérben, végül az utastérben a computernél. Talán véletlen, talán tényleg kontakthibáról van szó, egye fene, most már én is meg tudom javítani...

2005. november 26. - 83976 km
Már régóta nem jelentkezett a régi gond, szinte már el is felejtettem, mikor a havas autópályán 140-es konstans sebességnél az autó érezhetően, de nem durván legyengült és csak padlógázon tudta tartani a tempót. Aztán egyszeriben minden erő visszatért. Két napig jártam így, aztán a csomagtérben átfújtam WD40-el a szivattyúba csatlakozó kábelköteget. Másnap minden rendben volt, harmadnap viszont újra felvillant a hibát jelző piktogram. Ekkor az utastérben lévő computer kábelkötegeit mozgattam át, ill. megápoltam a csatlakozásokat. Ez úgy látszik segített...

2005. december - 2006. február
Esős időben, magas páratartalom esetén többször is előjött a gond, de soha nem volt komoly baj, mindig magától megjavult az autó.

2008. nyár
Több, mint 2 év után újra jelentezett a gond, pedig már azt hittük, soha nem jön elő. Fene se érti, mi alapján jön elő... Persze a hugomnak jó nagy stresszt okoz a dolog, ezért nekiestem a szokásos WD40-es stratégiával és sikerült is 2 hónapra eltüntetni a gondot.

2008. ősz
Itt van az ősz, itt van a gond. Teóriákat gyártunk, mi lehet a baj, rossz a termosztat azt tudjuk, de az nem lehet a gond. A hugi annyira ideges, hogy valamelyik belassulásnál valaki a seggébe mászik, hogy hasmenéssel kel és rettegve vezet. Kénytelenek vagyunk még egy kört futni, irány a márkaszerviz. A gép egy rakás hibaüzenetet ír ki, éppen ugyanazokat, mint kilencvenezer kilométerrel ezelőtt: gázpedál szignál kiesés, gázolajpumpa szignál kiesés. Átcsiszolták az összes érintkezést, elkértek érte vagy 23.000 Ft-ot, aztán esküdöztek egyet, hogy most már minden jó lesz. Elhoztuk az autót, ki is bírt vagy 15 kilométert, aztán belassult. Ez nem lehet igaz.... Azonnal vittük vissza...

2008. december 1.
A márkaszerviz esküdözik, hogy megvan a hiba ok. A gázpedál potmétere a bűnös, ki kell cserélni. Megbeszéltük a hugival, hogy van bontott, van utángyártott és van ez. Mit tegyünk? Aki sokat ugrál, annak nincs jótállása. Végül megrendeltük a gyárit, de írásba kértem, hogy ha a hiba megint előjön, akkor visszafizetik a potméter árát. 3 nap vol, mire lejött az áru, újabb 9 nap, mire volt idejük beszerelni. Végül pofaszaggató 18e Sk volt a számla, ami kb. 150e Ft.

 
>> SzervizÁki // Alfa Alfetta 2,4Td // 2008-11-30

Tegnap hazatért. Befejeztük a fékeket, új fékolaj, légtelenítés, összerakás és kész. Azt hittük, de csak pumpálásra van fékerő, valsz a munkahenger adta meg magát azt még cserélni kell. A fék szereléséért nagy köszönet Zolinak, az alkatrészekért meg Mareknak (fékbetét) és Haronak (szűrők, olajok)!
Lelett cserélve olaj és olajszűrő is.
Marek vezette haza az autót kb 5perces úton az alapján úgy ítélte meg, hogy a hajtás és a motor tökéletesen működik. Ennek örülök, hogy legalább azokat nem kell javítatni már.

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2008-11-29

Kicseréltem a gyertyákat. Ezelőtt olyan volt bent ami csak 40000 kmt bír, most viszont a gyári 100000-es került be. Új szelepfedél tömítést is kapott a drága. :) Az alkatrészeket Erhardnál vettem. Km: 139800

 

a festés végre három és fél honap alatt kész lett : )