Blog
118.937km
Csak egy fékcsövet kellett cserélni :)+fékolajcsere
Elmentem téliesíteni a kocsit+olajat is cseréltettem...
Óra állás:117.726km
Liqui Moly Synthoil HT 5W-40 került bele...meg minden szűrő cserélve...
Cserélni kellett a lengőkarokat elöl...mindkettőt... hála a jó magyar utaknak :(
+futóműállítás
Budapesten az autópiacon a Licit autóügynökség telephelyén találtam rá...93ezerkm,2004.januárjában állították forgalomba,tehát olaszból jött a drága...erre utalnak a kisebb karcok a lökhárító műanyag részein....Megvettem...Kifizettem...
És elindultam vele szépen haza...egészen az egyik érdi körforgalomig....nem tudtam berakni sebességbe...
Helyi szerviz (Roland Kft., Érd Cseresznyefa u.) helyrepofozta...
Amit kicseréltettem:
-Kuplungtárcsa
-Kuplungszerkezet
-Olajcsere+szűrők
-Benzinszűrő
-Vezérműszíj
-Ékszíj futó csapágy
-Ékszíj feszítő csapágy
-Hátsó féktárcsa
-Fékbetét elöl
-Váltóolajcsere
Hozzáteszem a kereskedő ajánlotta... Nem volt olcsó... De Így jár az aki elsőnek vesz autót és nem néz körbe...
Beépitve a totonymerevítő!
Leesett az első nagyobb adag (~15cm) hó (1124). Nem nagyon akart felmenni nyári gumikkal az emelkedőn..
Végre beszerelésre került az ősszel vásárolt (Waeco gyártmányú) ülésfűtés. Nem volt egyszerű de megérte, baromi jól melegíti a hátsó fertályomat (még kabáton keresztül is) szerintem nagyon hasznos extra! Két állású kapcsolójának köszönhetően van egy gyors felfűtő és egy melegen tartó fokozata!
Az üléskárpitok megbontását rábíztam egy szakemberre, nem akartam, hogy nyoma maradjon a beszerelésnek a képek tanulsága szerint megérte!
A kapcsolók elhelyezése sok fejtörést okozott de szerintem így nem rontja a középkonzol esztétikáját. Egy hiányossága van a készletnek: a kapcsolóból kispórolták a visszajelző fényeket így azt utólagosan beszerzett ledekkel oldottuk meg a színe (borostyánsárga) és mérete hajszálra egyezik a ködlámpa visszajelzőjével!
Az érdemi szakmunkát ketten végezték: köszönet Zolinak a precíz villamossági részért no meg Péternek a kárpitos "részlegen"!
Történt, hogy a csajok verdáján lejárt a vizsga. Ahhoz, hogy a kis Merci sikerrel abszolválhassa ezt a 2 évente veendő akadályt, igény támadt a részéről 60.000.- jó magyar froncsira döglődő "apróságok" okán. A vizsga-zöldkártya ( ja, az is time-off lett időközben) kombó 20K-ba került. Szumma 80.000.-
Fentiek apropóján gyorsan megmozgattam agyszerű képződményem kuszamód értelmetlen tekervényeit, konkrétan, hogy: mennyivel is könnyült csak az elmúlt 1 évben a családi büdzsé a 2 ( igazándiból 3, mert februárig a Twingot nyúztuk ) verda hathatós közreműködésével?
Törlesztők+kötelező jelleggel fizetendő sarcok+elég sűrű szervízelések+üzemanyagköltség=HORROR. Le sem merem írni az összeget...
Viszonyításképpen: a mostani autómat megvehetném készpénzzel bőségesen, és rendbetételre is jutna elegendő lé maximálisan... vagy másképp konvertálva: évente 1-2x alkalommal Győzikével és családjával simán ülhetnénk egy repülőn útban valami klassz hely felé 1-2 hétre - pontosan úgy, ahogy az a TV-ben látható tőlük. ( na annál azért jóval kultúráltabban ) Ehelyett azonban csekkek, szervízelések és max. Csepel-sziget. :)
Volt egyik bontódó autóról 4 lemezfelnim. Elég silányul néztek ki, ezért elvittem őket felújíttatni. Szemcse szórták, majd utána por festették. Most szépek és nem utolsó sorban jók!
Gumik is voltak itthon, azokat a 146-ról örökölte a kicsike. Téli kerékkel hoztam németektől haza, ezzel az úttal együtt kb 4-5ezer km lehetett bennük, szinte újak.
Megelégelve a "nem látást" és megszokva a 155-ből a fényt vettem egy xenont ebbe is. 5000K ami fehér fényt ad...