Blog
Odvaskői 156-os talira Erhard hozott nekem pedálgumit, mivel a bal szélső kicsit kezdett kopni. És a szokásos helyzetjelző izzó csere ezúttal jobb oldalon. Km:126000
Műszaki megvan úgyhogy mehet fel a rég várt fólia! :))) Sokkal szebb a gép és praktikus is! Előre kicsit világosabb került a rendőrségi zaklatások elkerülése miatt, de csak egy fokozattal, hogy ne legyen túl látványos. Nekem nagyon tetszik! Ja, és a féknyergem kopott volt így lefestettem pirosra.
Már megint kiégett egy izzó a kilóméterórában. Lehet hogy egyszerre ki kellene cserélni az összeset? :) Cserélve 1 db! :))) Km:123000
Ma felpattintottam a téli kerekeket. Előtte tankoltam is és vettem egy flakon alvázvédő (Olvikor) sprét.
35 litert tankoltam (itt csattant a pisztoly), de a szintjelző érdekes módon csak alig több, mint felet mutat. Korábban sem mutatott teli állást, de most már annyit sem.
A téli gumi felrakás közben meg elfújtam egy flakon alvázvédőt. Egy idő után minden ruha átalakul autószerelős ruhává...
Ma nagyon hideg volt (1122), gondolkoztam is rajta, hogy megcsináljam-e a ködlámpákat, de ha már így alakult a hétvége, ahogy, akkor nekiláttam. A garázsban nem fújt annyira a szél, de azért ott sem volt több 3 foknál. Leszereltem a ködlámpa keretet, felcsavaroztam a ködlámpákra a múltkor még hiányzó patkó alakú műanyag tartozékot, aztán 4-4 csavarral felerősítettem azokat a helyükre. Megkapták a hátukba a kábelvégeket és már tették is a dolgukat. Akna híján kicsit nehézkes volt a csavarokhoz való hozzáférés a ködlámpa melletti szellőző nyíláson keresztül, de megoldottam:) A végeredmény a képeken látható. 'Kicsit' sárgásabb a fénye mint a xenonnak, annak ellenére hogy extra white-nak vettem.. de majd ha találok jobb minőségű és fehérebb H1-est, akkor kicserélem benne az izzókat.
A nem régen postán érkezett motortér burkolatot is felcsavaroztam a helyére, ha már így nekiláttam a szerelésnek. Alakul.. Egyre inkább gyári állapotba kerül vissza a kicsike:)
A tegnap átvett matricákat is felragasztottam az autóra. Jól áll neki :) Remélem vevőket is csalogat majd a céghez:)
Mire végeztem mindennel -összesöpörtem az udvaron a faleveleket és kisöpörtem a garázst- bejöttem, kinézek az ablakon és azt látom, hogy esik a hó.. Kicsit sem örültem neki. Ezennel tényleg elkezdődött a tél és én még a nyári gumikon gurulok. :S
[Költségeim: az alkatrészek ára, ami a már előzőleg bejegyzett "apróságok", "matricák" ill. "köd - van" postokban már szerepeltek. ]
Ejj, kicsit úgy tekintek erre a tömeges felraktam-a-téligumikat-töltöttem-fagyállót-blogbejegyzésekre, mint a mapapság igen népszerű családi videófelvételekre.
Esküvői videó? Snassz, már évtizedek óta van mindenkinek. Diplomázás? Snassz. Középiskolai ballagás? Snassz. Általános iskolás vonulás? Már az is snassz.
Akkor mi legyen? Megvan. Csináljunk ovis ballagásos videót, eeeezaaaaz!
Teremtsünk a gyereknek egyéniséget, mutassuk meg, mennyire fontos nekünk.
Na, szóval. A téligumi az elsőszülött babusgatott gyermekünk?:D
Nem írok blogbejegyzést a nyárigumi-téligumi cseréről...
Ha írbék, biztos leírnám, hiogy szuper kis 16os Kléber téligumit örököltem a kocsival együtt, 2éveset a DOT szám tanúsága szerint, állapota kiváló, remélem a tapadására sem lesz panasz. Mivel jelenleg nem volt más felnim, a nyári szezonból jól ismert oldalról teszkós dísztárcsa képét mutató MAKkmarci felnik kerültek fel.
Szerencsés embernek mondhatom magam, nem ért szörnyű traumaként a téligumi felrakása, mint mondjuk Csabit a Brera esetében, vagy Haleszt és Begét a GT-knél. Mindhárman 18"-ról léptek vissza, Csabi 1 collal, a GT-s srácok kettővel. Dráma. Gyász. Egyes jelentések szerint még férfiasságuk csorbulását is belelátták a dologba, így most terepjáró vásárlásán törik a fejüket:DD És akkor még nem beszéltünk a szörnyű, magas ET számokról, az esetenként fél collal keskenyebb alufelni testről és a milliméternyi eltérésekről. Gyász, én mondom.
Tehát, amint elmletettem az imént, nekem nem fáj ilyesmi miatt a fejem, észre sem venni különbséget a nyári és téli széria között. Még. Bár engem az sem zavart, amikor a 145ösön a szépséges sokágú 16"-os Borbet gurulók helyett kissé már rozsdásodó 14"-os lemezfelni került fel. Nem éreztem magam rosszul, de biztos bennem a hiba;)
A BOV jó dolog, de nem szabad az embernek az ujját belenyomkodni, mert a példa ragadós:D
Ha blogbejegyzést írnék a téliguról, mint igen fontos témakörről, biztos nem maradhatna ki belőle, hogy 8400Ft-ot fizettem a negyedórás manőverért.
Körülnéztem, a gétévén kívül még 4 autón végeztek cserét. Gyors számítás: 5x4=20 autót látnak el óránként. Az én felnim 16os volt, ami szerintem manapság átlagosnak mondható, bár a Seicento rontotta az átlagot, az ott tartózkodásomkor is ilyen átlag mutatkozott meg. Azonban számoljunk mondjuk 7500Ft-tal autónként, az 150.000Ft egy órára. Talán nem csodálkozom a srácok verdáin: Subaru Impreza WRX STI, Subaru Forester S Turbo, édesapjuknak egy sima Subaru Forestere van, ohne turbo. Respect. Számlát nem kaptam, és mivel nem éreztem, hogy a 8400Ft-os zsebbe menő költség mellé borravalót kellene adnom, még csúnyán is néztek rám.
Ha blogot írnék a téligumiról megemlíteném még, hogy milyen remekül lehet gumit szállítani a gétévé fehér bőrülésén, hogy a csavarjaim nem egyformák, több gyári van közöttük, meg sok másféle, hurrá.
Essék a hó? Essék. Vezessetek óvatosan!
Még szerencse, hogy nem írok blogbejegyzést téligumi témában.
;)
Na akkor!
Nem is tudom hol kezdjem.
Ugye használtan vettem annak idején.
"Full szervízen túl" persze nem.
Fekete volt benne az olaj, stb. Következő lépés, mindent le szervizeltem
(szokásos olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, szíjak, stb.)
És egyből elvittem egy jó kis tesztre Németországba nyugati része oda vissza kb. 3000 km. Jó kis teszt volt, élveztem nagyon, ment a kicsike 210-ig:-)))
Kicsit megpörgettük meg minden.
Ja még amikor elhoztam, az előző tulaj le szedte az acél felniket téligumistól és vissza tette a gyári könnyüfém papucsokat kopott nyári gumival.
Ami még a kisseb gond volt, de a barom nem húzta meg a bal alsö kerék csavarokat,
és elekzdett éetágulni, ezáltal kopogni.
Hiába néztem, nem találtam az okát, rángattuk jobbra balra, minden felé meg sem mozdult (ugye rajta volt a súly) .
Én meg csak élvezkedtem jó kis ives kanyarokban toltam neki mint a barom (160km/h).
A vér akkor hült meg bennem amikor megemeltük és lötyögött a kerék............ ezúton is köszönet a védő angyalomnak, nem kicsit kellett dolgoznia rajtam!
Nos kb. ezek voltak az első heteim az új ménesemmel.
folyt köv.
Az autó leendő tulajdonosának nincs szüksége a beépített zenére, így azt kiszereltem. A fejegység, és ami a csomagtartóban volt, kijött. Bár speciálisan ehhez az autóhoz volt gyártva, de egy kis átalakítás után a részek felhasználhatóak lesznek a következőben is. Furi, hogy jó nagy hely lett megint a csomagtartóban. :-)
A kiszerelés menete képekben:
Veszprémi közlekedésfelügyeletnél sikeres műszaki vizsgát tettünk. :) Közben egy emberke megcsodálta a kocsit és elmesélte ,hogy a fiának is volt ilyen de ellopták. Csak a dísztárcsák maradtak. Hoppá! Nekem meg pont kell mert az enyémek kissé viseltesek, kis alkudozás majd 4dísztárcsával gazdagabban tértünk haza! :)
A már kicserélt flexibilis csövem fura zizegő hangot adott bizonyos fordulatnál, engem zavart. Vettem egy dupla falut és kicseréltem arra, hang megszűnt, nyugodtság van! :))