Blog

>> EgyébTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-11-16

Valahogy úgy alakult, hogy megkeresett Kovács Zsigmond, az Autó Motor egyik újságírója, hogy szeretne pár képet csinálni az autómról és írna róla pár sort az újság kvetkező számában.
Leegyeztettük az időpontot és a helyszínt, elkészültek a fantasztik fotók és a 22. számban megjelent a cikk 2 oldalon, sok-sok fotóval. Nagyon jó érzés volt Alfonzt az újság hasábjain viszont látni, megerősítette bennem, hogy ő a legszebb autó :)
Büszke 145 tulaj voltam ezelőtt is, hát még most...:) És több 145 tulaj is írt a megjelenés után, hogy ők is nagyon büszkék a saját autójukra. Már csak ezért is megérte :))

 

Felkerültek a téli kerekek.,.,.,.,. 225/50 R17

 
>> EgyébTresor // Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD // 2008-11-19

Sikerült szereznem egy igen jó állapotú téliszettet. Gyári 15-ös lemezfelni + dísztárcsa, a gumik Pirelli W190 Snowcontrol 195/65. Simán befértek az autó alá.

 
>> SzervizNeo // Alfa 145 ALFA 1.4 TS // 2008-11-15

Ennyit a Szlovéniában gyártott jó minőségű utángyártott alkatrészekről. Gyangélkedik az 4. hengernél lévő. Megrendeltem a gyáriját, meglátjuk azzal mit csinál.

 
>> Tuning és extraAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2008-11-15

A héten megérkezett a xenon szett. Ma beépítésre is került. A beszereléssel nem volt nagy gond, még a trafók felfogatással sem. De a lámpamagasság állító nem működött, szóval azt meg kellett javítani:-)))
Nagyon jó lett a lámpa, ég és föld a halogénhez képest...

 
>> Szervizancsatom // Alfa 156 SW 1.6 TS // 2008-11-15

Termosztát csere:
látom mások bejegyzéseiből, hogy ez is jellemző ... A hűtővíz nem volt magasabb mint 75 C°. Álló helyzetben sem ment feljebb és haladás közben pedig gyorsan visszahült 50-70 közzé. Ez terhelheiti a lambdaszondát ami ezért azt jelzi, hogy hideg még a motor a katalizátor - hosszútávon ez biztos nem hasznos..!? Na ezért a csere - azóta már bekapcsolt a hűtőventillátor is :) - ami addig soha.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-11-15

Dunailitin szereltettem össze a kerekeket, "félig rejtett" szelepekkel. Az Alfára már én magam szereltem fel.
Felszerelés után kiderült, hogy a gumis az egyik felnire kicsit rosszul ragasztotta fel a súlyokat, kicsit kilógtak a felni síkjából és beleértek kb. a lengőkarba. Kicsit megreszeltük és nem volt vele gond, de azért inkább, elvittem itt Győrben a Marosihoz és kicentírozta újra azt a kereket. Plusz adott olyan szelepsapkát, ami pont annyit hosszabbít a szelepen, hogy fel tudom fújni

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-15

Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.

[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]

Végre beszereltem a ködlámpákat is, a régiek már össze-vissza voltak repedve

Ma megesett az olajcsere is (selenia 10W40). 193000km