Blog

>> EgyébSatti // Alfa 145 1.6 TS Speziale Edizione // 2008-08-22

Mivel most csak erre volt idő, leugrottunk Balatonfüredre 3 napra a hét közepén, aug. 19, 20, 21-re, beültünk a sárga speciálba, és irány a Balaton. Szerencsére nagyon jó időt fogtunk ki, végig sütött a nap ezerrel, meleg volt, mint a trópusokon. Sikerűlt a neten találnom egy kellemes panziót, ami nagyon be is vált, ajánlom bárkinek, royal villa panzió és pub. Igényes szoba, szép környezetben, egy nyugodt utcában, bőséges, finom reggelivel normális áron. Jól sikerűlt a pihenő, két napot strandoltunk, 20.-án pedig egész nap az Annagora Aquapark-ban voltunk, szuperjól éreztük magunkat, bár egy kicsit elfáradtunk a sok csúszkálásban, és felfelé sétálásban, de nagyon megérte. A csúszdapark tőkéletes, nyugati színvonalú. Az árakkal is meg voltam elégedve, általában egyáltalán nincsenek elszabadult árak, két este ugyanazon a helyen vacsoráztunk, a Balaton étteremben, azt , hogy milyen jó hely, mi sem bizonyítja jobban, hogy folyamatosan tele van estefelé, sokan várnak is az asztalokra, pedig nagy hely, és sok pincér sürög-forog egyfolytában. Pizzát ettünk, amihez hasonlót, eddig csak az olaszoknál ettem, hatalmas volt, nagyon finom, és ott az emberek előtt frissen sütik a kemencében, ja és el ne felejtsem a remek csapolt Paulaner búzasört, ami szintén hibátlan. Hazaindulás előtt, még átruccantunk Tihanyba, vhogy eddig ez nekem mindig kimaradt, még sosem voltam, és nagyon rácsodálkoztam, hogy milyen szép is az a hely. Rengeteg külföldi turista van ott is, nem véletlenül, mert tényleg, nagyon szép és látványos. Ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy néha lehet nem árt itthon is egy kicsit szétnézni az országban, rengeteg igencsak szép hely található nálunk is, amik főleg az útóbbi években nagyot fejlődtek. Jól sikerűlt a kis kirándulás, csodás időben, kellemesen telt az idő, és a kis sárga gép is jól viselkedett. :-)

 

Elérkezett a nem igazán várt nap/km állás. Már tervben volt egy ideje, hogy vezérléscsere kell, de a vezetett "szervizkönyv" szerint a 150.000 km- nél lesz esedékes. Így hát beindult az alkatrészrendelés. Vezérműszíj szett és vezérlésmódosító, vízpumpa, első fékbetétek, szervóolaj, váltóolaj, paraflu 11. A fékbetéteknél el volt vágva a visszajelző kábel, amit visszaköttettem. A komplet vezérlés is ki lett cserélve, de néhány probléma ismét felmerült: kell 2 alsó lengőkar, flexibilis cső, 2 fékcső, 2 stabilizátorpálca, motorolaj csere, szűrőcserék. Utóbbi kettő természetes. Ezek kb. egy hónap múlva lesznek kicserélve, ha Erhard is úgy akarja:)

 
>> Tuning és extraCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2008-07-19

Hosszú keresgélés után végre sikerült találnom egy kiváló állapotú CD-tárat, ráadásul minden tartozékával együtt. Csak a gyári oldalkárpitot kellett megrendelnem és már is bennt virít gyári helyen a 10 lemezes tár.

 
>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-08-21

Ma voltam Csörinél, és pikk-pakk kicsérélte a blokk oldalán lévő kipufogó rögzítő lemezkét. Ugyebár ez el volt törve, és a frászt hozta rám a csörgésével, csikorgásával. Idővel egyre durvább lett, de most végre csendes. Viszont a kezdeti enyhe csörgés, amire először felfigyeltem megmaradt. Kau múltkor két ilyen "könnyen eltörő" lemezkét említett, úgyhogy lehet nálam a másik adja ki az enyhébb zajt. Ezt sajnos nem néztük meg, úgyhogy egy darabig nem fogok emiatt leautózni Várpalotára. Majd ha összejön még pár apróság, akkor megnézzük mi lehet a gond.

Másik dolog a jobb hátsó gumi ütközé a rugóban, ez is ki lett cserélve. Nem mintha én bármikor leütöttem volna annyira az alját, hogy szükség legyen rá, de azért jó ha ott van.

Az új lambdával vegyesben (fele autópálya klímával, 130-cal - fele BP) 8,3-8,5 liter között jön ki. Tisztán Budapesten viszont továbbra is stabilan 10 liter. Úgy néz ki ez az 1.6 TS ennyit tud. Mindenesetre maradok a Shell V-power (nem racing) benyánál.

 
>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-08-21

Gerissimoék szervizében meglett javítva a váltóm. Nem volt olcsó, de mint a vaj, olyan fantasztikus lett. Mióta nálam van az autó (4 és fél éve), sosem volt ilyen jó. Csoda, hogy ennyit kibírt. Vezettem más ti-t is közben, és feltünt, hogy annak finomabb volt a váltója, de nem vettem róla tudomást. Most így utólag belegondolva kár volt, mert olcsóbban is megúszhattam volna, ha időben felismerem a problémát.
Amiért fizettem:
- Kuplung munkahenger,
- Teljes váltó,
- Kuplung szett,
- Váltó olaj,
- Munkadíj.
És köszenet Gerissimonak a gyorsaságért, valamint Zsé145-nek, hogy furikázott. :-)

>> Tuning és extraCacho // Alfa 156 Gt V6 3.0 24v // 2008-08-21

de a nitro ellen már kevés voltam :)

 
>> Tuning és extraCacho // Alfa 156 Gt V6 3.0 24v // 2008-08-21

Itt még minden jól alakult :)

 
>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-08-21

a korrodalt reszt elfelejtettem beszurni...csunya...:(

>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-08-21

Tegnap nem voltam netkozelben (vagyis kozel voltam, csak konyekig ragasztos voltam), de cserebe csinaltam par kepet. Persze a kepek elrettentesul keszultek.
Az elso szamu para most a korrodalt sarhanyom, amit jovo heten fognak megcsinalni. Remelhetoleg meg idoben sikerult eszrevenni, eddig telefonban "latatlanban" biztattak, hogy nem nagy dolog.

Mint emlitettem tegnap amig az asszony csavargott a baratnojevel, es atboroztem a napot. Telepakoltam a kadat muanyag alkatreszekkel, es atmostam oket vagy otszor. Mindegyiknek az a sorsa, hogy borozve lesz...a kerdes csak az, hogy hany liter ragasztot fogok elhasznalni:)

Koszonom a jotanacsokat a falon, tenyleg jol estek:) lehet elobb kellett volna kerdeznem, es utana elkezdeni?:) dehat hulye informatikus vagyok, en amig nem szaladok bele a csapdakba, senkinek sem hiszek:)

Szoval a tetokarpit hetvegi melo lesz. Veszek szivacsot, de lehet hogy nem fogom feltenni, ugy egy picit konnyebb a borrel is dolgozni. Persze tudom nem az igazi...dehat majd meglatom.

Tobb szalon futnak az esemenyek, DVD-t is probalok integralni az anyosules elotti muszerfal elembe, sot a kozepkonzolom sem fog hasonlitani az eredetire. (GPS beepites, meg a sok baromsag, amit kitalaltam)

Egyenlore a szetszed/bőrőz resznel tartok, de majd ha valami lesz a dolgokbol, akkor megosztom Veletek, hatha mas az en hibaimbol es kepes tanulni:)

Feldobok par kepet a szegeny automrol, nagyon le van sovanyodva belulrol...
Kivulrol is koszos, de ne baszogassatok, azota koszos miota all...es nem fogom lemosatni, most hogy darabokban van.:))

Ja hatso index izzo...koszonom a kerdest, egyenlore megnyugodtam, hogy be lehet eroszakolni a "hagyomanyos" verziot is, azota nem nyultam hozza...valahol a pinceben van:) (az izzo)

Atmenetileg a baratnom corsajaval jarok, gondolom az alfas kollegak nem nagyon ertik miert koszonok:)))))))))))))

MAJD ELFELEJTETTEM....

Ha valaki tudja, hogy a szetbontott ajtonal hogy lehet levenni a karpitot, az mondja mar meg. Valami muanyag szarral van rogzitve, olyan mintha egyszer hasznalatos valami lenne...szerintem nem lehet kicsavarozni.

 
>> Eseménykertecs // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2008-08-21

Pont öt éve, hogy megvettem a 155-öt! Emlékszem, h mikor megláttam a hirdetésben, beszéltem az eladósráccal, tudtam, h ez lesz az! Bosszankodtam aug. 20-a miatt, h nincs nyitva a kereskedés, ahonnan ki kellett hozatnom a tulajjal. Tipikusan "beleszerettem": akkor, a próbán vezettem először 155-öt, teljesen kivoltam tőle ahogy mentünk Pécs felé, mennyire jó autó! És még mindig fenntartom, a 11. évében is kiváló gép, bármikor melléteszem a "mai magyar autóvásárló" kedvencei mellé : DD

Parkolás után mindig visszanézek, 5 év után is szívesen, mert szép : )

Kitartó a gép, sok mindenen átment... nem sok km-t, alig több, mint 70.000-et tekertünk le együtt ez idő alatt. Voltak meglepetések, 1x adta meg magát teljesen azóta sem értem az okát, rá van fogva az előző tulajok lábára... a márkában csak nem csalódhatok : ))) Költségek vannak, "de az érzés: megfizethetetlen" : ))

Voltunk Szerbián, Kotorban; Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban a Dolomitokban, jó sok helyen. Vitt kajakot, biciklit, négyünk hegymászócuccát...

Kétszer is lezúzták a balf@sz autóstársak... meg lett javítva, megy tovább. Tegnap kitakarítottam belül és kanyarogtunk egy jót Orfűre.

HAPPY ANNIVERSARY!!!