Blog
Most kicsit összezsúfolom az első hónap történéseit, mivel csak ma éreztem először erőt, hogy elkezdjem ezt a blog-ot bővíteni.
Tehát első nagyobb project a gépen a gyújtásrész javítása volt. Sajnos megvételkor a kocsi eredeti gyújtáskapcsoló részében el volt törve egy kis fogaskerék, és ideiglenesen egy 164-es gyújtásszerkezete volt benne. Nah szóval ezt a problémát kijavítottuk, úgyhogy ez a hiba letudva.
Következő volt a motoros antenna, amit megpróbáltak lelopni ezért ezt is cserélni kellett. Szerencsére hamar hozzájutottam egy univerzálishoz az internet segítségével, ami kisebb "faragások" árán passzolt is a gyári helyére.
Volt egy "kis" elektronikai probléma is. Nem működött a hátsó ködlámpa,a hátsó ablakfűtés, illetve a belsőtér világítás. Ezen a hibán a relékapcsolók megfelelő áthelyezésével, illetve hiányok pótlásával sikerült túllépni.
Természetesen a beltérben is volt egy-két apró hiba ami idegesített, ezért hamar nekiálltuk annak is. Még régebben eltörött a vezetőoldali első ajtónyitó kar rugója (mint gondolom sok márkatársnak:-) ezért itt ki cseréltük a rugót, illetve ha már ezt a részt javítottuk az eltörött pöckét is megragasztottuk az elektromos ablak gombjainak. Szóval már nem állnak erre-arra dőlve:)) Jah nem működött a vezető ülést döntő kar, ami egy 5 perces melóval jobb lett mint újkorában.

Első látásra megtetszett a gép, tehát nem tudtunk eljönni nélküle. Természetesen használt autó tehát voltak/vannak rajta kisebb hibák, de hát ezek azért vannak, hogy megcsináljuk. Szerető gazdától való a kocsi, tehát nem egy Táliaként tartott autóról volt szó, hanem igazi családtagnak volt tekintve!!

mivel pénteken érkeztem haza az alfával külföldről és a szombat délelőttöt átaludtam ezért hát hol máshol mint nem pedig mindenkit óva intek tőle egy bevásárló központban vettem akkumulátort a vasba. Akkurátusan neki kezdtem válogatni a lehetőségek közül hol lehet olcsón kapni jó minőséget, s ezt természetesen férfi ember létemre reggel egy kávé után ezt a budin lehet a legjobban eldönteni ... kezemben a porspektusokkal ..tacskó, madaras tacskó, winterspár, partyker, bajmax itt nincs obi kenobi...15 percnyi olvasgatás után megtaláltam a szenzációs ajánlatot a madaras tacskóban igaz életemben 2x jártam ott akkor is romlott húst adtak de hát ez a nap is szarul indult hát csapjunk bele a lecsóba...74AH német minőség made in EU meg is nyugodtam 15 rugó ez csak jó lehet....eltelt azóta két hónap, beülök az autóba se kép se hang, na ez is ott rohadt a polcon valahol 3 évig mielőtt beakciózták volna... csodák nincsenek azóta mindig van nálam 74 akku a polcon :DD
Egy ideje a riasztó be ill. kikapcsolásánál égve maradtak az indexlámpák. Ma elvittem egy szerelőhöz, megkereste hol is van a riasztó (én nem találtam), kiszedte, relécsere, visszatette, beállította. Le volt tekerve az érzékelője nullára, így csak akkor szólt volna, ha kinyitják.
A szerelőtől kifelé tolatva a motorvédő műanyag beleakadt a földbe betonozott kapu "zárba", ami maradandó károsodást okozott a műanyagon: egy 20 x 30- as darabot kitört belőle, pont azt, ami a középső részét tartja, így most lóg az egész jobboldal.
Hosszú ideje már hogy semmi kis nyűgje nem volt Alfinnyonak (miért is lenne?) de egy jobb első alsó lengőkar csere időszerűvé vált, a dolce vita érdekében :)
Úgy éreztem a gyári hangfalakhoz nem elég a gyári rádió ezért C vágányra helyeztem és beszereltem a jó öreg Pio-mat ami meghozta a hozzá fűzött reményeket, szerencsémre létezik hozzá a kormánytávihoz konverter ezért ezzel együtt csúsztattam vissza a helyére, ég és föld.....
2008.10.29.: megérkeztek a felniháztól a GTA replika felnijeim 17- es méretben, és rászerelve a Pirelli PZero Nero 225/45 ZR 17-es gumik. Feltettük a Katus gumiszervízben rögtön, és mentem is vele haza.
Azóta kb. 1000 km-t mentem vele. Tapasztalataim nagyon jók voltak. Ezen a gumin menni egy álom. Az autóm halkan, egyenesen megy, ha elengedem picit a kormányt. Kanyarsebesség is nagyobb, hát, elég sokkal. Esténként az autóm mellett ülök, és nézegetem, gyönyörködöm a szépségében. Nagyon örülök ennek a szép felninek és ennek a szuper gumikészletnek. Örülök, hogy teljesült ez az álmom.


Tegnap felkerültek ismét a téli kerekek. Erre ma hét ágra süt a Nap! :)
Mindegy, egy nehéz munkán túl vagyok. Ez is valami ...

Robinál kapott új hajtást mert a réginek elvolt törve a tőcsavarja. Zolinál leszedtük a fékeket...ez így kicsit egyszerű leírva, de valójában több nap csapkodás és kalapálás meg mindenféle szerszámok segítségével sem sikerült leoperálni a féknyergeket hátul. Végül aknára toltuk és pár helyes mozdulattal rögtön lekerültek a vas darabok. Ezek után kb 1hónapot áztak mindenféle maróvegyszerben, hogy a benne levő rozsda és dzsuva eltűnjön belőle. Légtelenítő csavar kifurkálása és pár csiszolgatás és tömítések cseréje után most újra vissza lehet rakni a helyükre. Már csak fékcsövet kell hozzá szereznem mert azok eltörtek a leszedésnél,mint a ropi, úgy szét voltak rohadva. Ha ezek megvannak már majdnem, hogy járó képes is lesz!
A motor ki-be és a kardán csere az Robinál történt meg ez úton is köszönöm neki a hathatós segítséget, Mareknak köszönet a kardánért!:-) Innen tréler vitte Zolihoz kispestre, most ott várja a szebb jövőt!





2008.11.08.-án került sor az első nagyszervízre, természetesen eAtis155 barátomhoz vittem a gépet. Ami cserélve lett: első féktárcsák+fékbetétek, hosszbordásszíj, (ezeket az előző tulaj megvette), továbbá hosszbordásszíj-feszítő, első stabkarok, termosztát, kormánymű gumiharang, kézifékkötelelek, fagyálló. Az alkatrészek (ismerősnek hála) 32.000-be voltak, a mukadíj pedig 10.000 volt ami szerintem elég korrekt. Mégegyszer köszi Atis! :-)
