Blog
Idén sajnos, csak délután tudtunk elmenni a találkozóra a házfelújítási munkálatok és az autóm délelőtti aktuális szerelése miatt. Nagyon szép volt az idő, a délelőtti köd tovaszállt, sok régi baráttal találkoztunk, aminek nagyon örülök, mégha csak ilyen kevés időt is tudtunk együtt lenni. Kipróbálhattam Nonokám Crosswagonját, ami egy csúcsszuper autó, ezúton is köszönöm neki, hogy mehettem a gépével. Pb_ kisunokám autójával is mentem, az én autóm sehol sincs az ő autójához. Nagyon szeretnék egyszer egy 33 1.7 16V-t saját tulajdonban. Azok még igaz Alfa Romeok. Hazafelé együtt jöttünk konvojban a pécsi banditákkal, sajnos, hamar elment ez a szép nap.
Reggel szokás szerint melóba indultm volna a fekete hölggyel. Gyújtás, diaknosztika lefut, izzítás.... és ekkor jött a kattogásos indulás riasztócsipogással vegyítve. Na, mondom ezzel nem megyek ma sehova, úgyhogy a egyik kollegám vitt be meóba. Felkerestem kedvenc oroszlányi Bosh szervízünket, hogy van problematika az autóval. Délután már csörögtek is, hogy 22 (Bosh)vagy 16 ezerért szeretnék új aksit.. :) NA, mondom ez így hóvégén megint paszentos. Végülis a 16 ezres aksinál maradtam. Egyúttal megcsináltattam a zöld kártyát is, mert egy hét múlva úgyis lejárt volna. Kértem, hogy nézzék meg a folyadékokat is. Ez olyan jól sikerült, hogy meg is mondták, minden rendben. Megyek az autóért, kicsit poros volt a szélvédő, ok, akkor mossunk. Persze egy deka ablaktörlő mosó sem volt a tartályban. Ezt is jól megnézték. Szóval újabb szervízben kellett csalódnom. :(
Tegnap (1107) megvételre került (Norauto) egy H1-es ködlámpaizzó pár (1090Ft) Extra White, Tuning Power:):) 55W 12V, ma beszerelem a nemrég vásárolt ködlámpákkal együtt a helyére. Beszereztem még egy pár (T.Power, W5W, 12V, 5W) narancs színű indexbe való izzót (190Ft), egy 5literes téli szélvédőmosót (akciósan) -19fokig (590Ft) és egy felnitisztító eszközt a nyáron használt küllős alufelnihez (Norauto, 790Ft).
Délelőtt nekiláttam a ködlámpa beszerelésének. Kartervédő le. Illetve nem is az egészet szerettem volna, hanem csak a bal oldali kiegészítő lemezt. De már itt kezdődtek a gondok.. Akna híján nem fértem oda a kulccsal a csavarokhoz. 9-9,5cm van a lemez és a talaj között, úgyhogy nem sok és nem is csodálkozom, hogy sok helyen leér az alja. Aztán megoldottam úgy, hogy odaálltam a lejtőhöz és akkor az orra kicsivel magasabbra került, mert a kerék még a vízszintes részen volt. Kicsivel tényleg jobb volt a helyzet, mert már le tudtam venni a védőlemezt. Hozzáfértem a ködlámpa helyéhez. Beletettem az izzót, rátettem a csatlakozót (a lámpán belül) tenném a helyére és kiderül, hogy nem illeszkednek a csavarhelyek a karosszérián erre a célra kiképzett lyukakkal.. Akárhogy próbálom nem jó. Nem értem miért, pedig 156-oshoz kértem. Visszaszereltem a lemezt és elkezdtem a bal hátsó kilincset szétszedni.
Annak az volt a baja, hogy mikor Gödöllőn volt szerelőnél az autó (Zolinál), akkor eltört a mozgó rész alja és mindig lejárt a stiftről, ezáltal kissé nehezebb volt bejutni azon az ajtón az autóba. Nekiálltam, hogy leszerelem, de furcsa dolgokkal találkoztam, amikről a képek is tanúskodnak lejjebb. A belső takaró háromszög valami furcsa anyaggal volt odaragasztva, mert letörték a patentot róla, mint kiderült később számomra, emiatt leszedni csak úgy tudtam, hogy a benne lévő szivacs szigetelést elszakítottam. Még jó, hogy vettem ebből is újat. Leszedtem a régit, csavaroznám ki a csavarokat, ami kilincset tartja, de látom, hogy az egyik az ajtókárpit alatt találtatik. Gondoltam nem gond, tartja pár patent és lejön az egész. Jó is lett volna.. De itt jött a következő furcsa dolog. A kárpit egy részéről hiányzott a patent és kétoldalú ragasztóval (!) volt a helyére illesztve azon a szakaszon.. Ekkora gány munkát.. Ez mielőbb javításra fog kerülni. Mivel leszakadt kárpittal nem akartam járni a következő napokban, ezért a patentok beszerzéséig hanyagoltam a kilincs témát is. Viszont a belső takaró háromszöget azt újra cseréltem. Talán nem is gond, hogy nem tudtam a kilincset kicserélni, mert nemsokára az ablakemelőmet is el fogom vinni javíttatni, ahhoz úgyis le kell venni a kárpitot, akkorra meg már lesznek patentok, tehát egyúttal a kilincset is fogom tudni cserélni, remélhetőleg gond nélkül.
Ezekután következett az élményfürdőzés. Nekiálltunk lemosni az autót, habos samponos vízzel, a felniket is megtisztítottuk az új felnitisztító célszerszámmal:) A bőr belső kapott egy adag ápolót, hogy ne száradjon ki, a műanyag és gumi elemek is új fényben ragyognak és így a tél beállta előtt még egy kis szilikonos törölgetést kaptak a kéderek, hogy ha lehet, ne ragadjanak be az ajtók a nagy hidegben és ne szakítsák el a gumit. Délután 2-re már csillogott villogott az autó kívül-belül. Igaz ködlámpák és új kilincs nélkül. De így is szép :)
Elérkeztünk a 121ezredik kilóméteróra-álláshoz is (1107) szinte méterre pontosan ott, ahol a 119ezret értük el, Dunakeszin a JET kútnál. Annyi különbséggel, hogy most nem volt nálunk fényképezőgép, így a telefonnal próbálkoztam, kisebb-nagyobb sikerrel.
Megtörtént az olaj és olajszűrő csere. Kapott Selenia-t, jó fajtát. Meg ha már ott jártam, akkor kapott szelepdekni tömítést is, mert felül kicsit kiverte az olajat.
Mivel behalt a 2hónapja kicserélt csapágy ...és galyravágott elég sok fontos dolgot ezért kölcségkimélőbb volt egy 50k-et futott váltót beledobni....
szegény Bestia elvesztette a szüzességét - mire felnéztem a műszerfalról, már csak a féklámpát láttam magam előtt. nem mentünk gyorsan, némi motorháztető-gyűrődéssel megúszta a koccanást. jövő héten megy szervizbe :-(
Várpalotán jártunk, Csöri művekben....
4 téli gumival, acélfelnivel várjuk téltábornok támadását....
Jöhet a tél!
Ma (1106) ismét megjött egy postai levél, amiben egy Alfa 156-os katalógus pihent, rajta CAR OF THE YEAR 1998 felirat. :)